Auteur Topic: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?  (gelezen 7001 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #15 Gepost op: 02 april 2016, 21:03:50 »
Zo is dat, ieder voor zich toch?

Precies!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

morca

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 51
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #16 Gepost op: 02 april 2016, 23:28:48 »
Die ES serie was van een andere slag lees ik vaak.
Dus alleen slechte dingen maakte ze waarschijnlijk niet,daarvoor zijn er teveel ES fans.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #17 Gepost op: 03 april 2016, 10:04:45 »
Die ES serie was van een andere slag lees ik vaak.
Dus alleen slechte dingen maakte ze waarschijnlijk niet,daarvoor zijn er teveel ES fans.

De ES-series hebben inderdaad fiks bijgedragen aan mijn voorliefde voor het merk. Ook de tv's, waar ik inmiddels aan Sony nummer 9 bezig ben, vind ik erg goed. Op audio gebied heb ik nu alleen nog de QS-serie staan. Ook prachtig klinkende apparaten, waarvan ik ook het minimalistische design en geborstelde aluminium frontpanelen prachtig vind.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #18 Gepost op: 03 april 2016, 10:13:11 »
Zelfs oude budgetspelertjes draaien na jaren nog terwijl de Arcams, NAD's e.d. allang gesneuveld zijn. 

Ik koop die dingen voor een paar Euro op en dan kun je nog eens iemand gelukkig maken die zonder zit.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #19 Gepost op: 03 april 2016, 10:34:46 »
Zelfs oude budgetspelertjes draaien na jaren nog terwijl de Arcams, NAD's e.d. allang gesneuveld zijn. 

Ik koop die dingen voor een paar Euro op en dan kun je nog eens iemand gelukkig maken die zonder zit.   8)

Ook dat speelt zeker mee! In 30 jaar Sony ervaring heeft nog geen enkel apparaat mij in de steek gelaten. Op een 555ES speler waarvan het loopwerk afgesteld moest worden heeft alles altijd naar volle tevredenheid gefunctioneerd.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #20 Gepost op: 03 april 2016, 10:39:08 »
Die ES serie was van een andere slag lees ik vaak.
Dus alleen slechte dingen maakte ze waarschijnlijk niet,daarvoor zijn er teveel ES fans.
De eerste versterker uit de Sony ES serie was de TA-1120 uit 1965 en deze werd in 1968 vervangen door de Sony TA-1120A. Je komt deze versterkers nog regelmatig tegen op marktplaats en ebay. Ik heb zelf een Sony TA-1120A gehad in 1969 en de versterker kostte toen f. 1.565,00.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #21 Gepost op: 03 april 2016, 11:24:06 »
En mijn Cambridge cd-speler moet broodnodig heen voor een servicebeurt. De lade gaat soms niet meer open en hij leest soms de cd's niet meer. Ben het met jullie eens dat Sony betere spelers bouwt dan Cambridge.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #22 Gepost op: 03 april 2016, 17:33:38 »
Afgeknapt op Kharma, Goldmund, MB en dat soort hele dure merken... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

peejee

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #23 Gepost op: 22 april 2016, 07:59:31 »
Primare. Het waren duurste nieuwe componenten voor mij ooit gekocht. Helaas heeft t nooit echt lekker geklonken hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Cocktail Audio X40  |  Denon 757  |  Swans Diva 4.2F

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #24 Gepost op: 22 april 2016, 09:32:17 »
Afgeknapt op Kharma, Goldmund, MB en dat soort hele dure merken... ;D

Gr Hans
Het zit hem niet altijd in de prijs is ook mijn ervaring !


Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #25 Gepost op: 20 juni 2016, 10:13:25 »
Cambridge Audio. Mijn broer: 2 versterkers in brand! Iedere keer nieuw uit de doos. Zijn cd speler al tweemaal defect, waarvan de eerste keer na 2 weken. Ikzelf: mijn 851 versterker, volume na enkele weken al defect. De Dac Magic, voeding kapot na enkele maanden.
Hoewel ze zeer goed klinken, komt er hier nooit nog een Cambridge Audio in huis!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #26 Gepost op: 04 juli 2016, 23:09:57 »
Tja, en Sony..

Puur omdat dit merk als Must Have door je strot gedrukt wordt.. Iedereen heeft Sony, dan neem ik ook Sony.

Dan heb ik het net als met VW, snel gehad met dat merk.
Weet wel dat dit al vanaf het blauwe Forum geld en dat niemand zich persoonlijk aangesproken hoeft te voelen!

Johndv

Geen probleem hoor John.  Toppie! Zo veel mensen, zoveel wensen toch? Zelf ben ik wel een enorme fan, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat dan moet zijn.

trek het chassis no. maar ff na op de vw site en je weet meteen of ermee gesjoemeld is. Reaktie: we zijn bezig met nieuwe software  Smashfreak

Lyndqvist

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 118
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2016, 18:07:24 »
Wanneer we het over audio hebben zijn er eigenlijk niet veel merken of apparaten waar ik slechte ervaringen mee heb. Waarmee ik dus niet beweer dat er geen merken of apparaten zijn die wel door de mand vallen, ik heb ze enkel nooit in huis gehad. Ja, een goedkoop cassettedeck van Sony, maar daar staat dan weer tegen over dat de PS-X555 ES hier al meer dan 30 jaar haar rondjes probleemloos draait.

Ik schaf ook enkel tweedehands aan, want de nieuwprijzen die voor zogenaamde high end merken gevraagd worden, zijn voor mij wel een afknapper.

Robert

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op welk apparaat/merk ben jij compleet afgeknapt?
« Reactie #28 Gepost op: 27 juli 2016, 00:41:20 »
highend stroom van eneco , je ruikt het gewoon aan de stopkontakten als mensen dat hebben bah. :evil:
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden