Auteur Topic: Vroeger was alles beter  (gelezen 958 keer)

Frits

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Vroeger was alles beter
« Gepost op: 31 maart 2016, 22:07:30 »
Vroeger was niet alles beter, maar een festival met zulke topbands zul je nooit meer meemaken:

(1969)

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
Re: Vroeger was alles beter
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2016, 08:30:55 »
Pinkpop, Roskilde, Stonehedge, Paaspop, pukkelpop. bospop, Lowlands etc etc.

Maar het klopt dat je de artiesten op de poster niet meer bij elkaar gaat krijgen.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Sonos, ZMF Blackwood, SPL mini Phonitor

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2016, 09:03:16 »
Pinkpop, Roskilde, Stonehedge, Paaspop, pukkelpop. bospop, Lowlands etc etc.

Maar het klopt dat je de artiesten op de poster niet meer bij elkaar gaat krijgen.

Gr Hans
Dat klopt want velen van hen zijn inmiddels gaan hemelen ! ;) :) Er zijn overigens nog een aantal Sixties bands op de been, maar dikwijls zitten er geen of nog maar een paar originele leden in deze groepen.
Engeland heeft bijvoorbeeld nog altijd The Searchers, die al vanaf 1961 optreden. John McNally is nog het enige lid die vanaf de oprichting in de band zit en Frank Allen kwamThe Searchers in 1964 versterken. The Seachers hadden hetzelfde management als The Beatles. (Brian Epstein)
https://www.youtube.com/watch?v=29fwB4UtJNE

preamps Quad 44 en Denon PRA-1500; poweramps Harman Kardon Cit 16A en 16S; Sony V7700 ge├»ntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2016, 11:04:11 »
Vroeger was alles beter? Vraag een beetje rekken naar meer dingen zoals; het werk, te besteden inkomen, zorg, etc, etc, ik vind JA!
Wat muziek betreft, er wordt nu ook goede muziek gemaakt maar daar moet je naar zoeken, op de radio/tv hoor en zie ik het niet. Ik geloof dat DWDD zichzelf een maatstaf toedicht als het gaat om muziek, als Giel B langs komt schakel ik door naar een andere zender. Soms komt er een goede cover voorbij.
Wat audio betreft, de luidsprekers zijn in mijn oren beter geworden door het gebruik van nieuwe materialen. De rest weet ik niet, het modernste waar ik gebruik van maak als ik ga zitten te luisteren is een cd speler. Mijn blue tooth dingetje is uit de running want de laptop is niet goed meer.
Wat concerten betreft gaan we 2x per jaar naar de Oosterpoort voor de Bluesnacht en voor Take Root en dat is altijd goed bezet, zowel qua muziek als publieke belangstelling.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2016, 11:37:33 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2016, 15:35:33 »
Of naar een optreden van  Diana Krall, niet te versmaden Rene. 

Baa ;D
Vandaag is morgen alweer gisteren

Vintage lover

• Hero Member
  • Lenco Lover.
« Reactie #5 Gepost op: 01 april 2016, 16:13:02 »
Misschien makkelijker je had toen nog geen haai-end ;D
Lenco 88 Micro-Seiki cf1. - Lenco l78 12inch sme. Rodec sm200. Elementen. Goldring Eroica-At12s. At f5 occ. Burn & Jones super 90 toonarm.
Luxman l507s.  Denon dcd 2700. Jvc dd5 Cassettedeck. Akai 201d bandrecorder.
Elipson 1704-Elipson 1404.

I love vintage.

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #6 Gepost op: 01 april 2016, 16:36:28 »
Misschien makkelijker je had toen nog geen haai-end ;D
Maar wel een Quad 303 Peter.   ::)
Vandaag is morgen alweer gisteren

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #7 Gepost op: 01 april 2016, 23:43:32 »
Of naar een optreden van  Diana Krall, niet te versmaden Rene. 

Baa ;D
Och, ik heb wel eens een geheime zender op staan, zo heeft elke gek z'n gebrek. ;) ;D
Dat was vroeger wel veel beter, toen via de ether met grote zenders nu via het www. Ik vond het geweldig al die mannen achter de microfoon. En maar kijken naar het kattenoog in de radio of de zender goed door kwam.
Even muziek uit dat genre, een klassieker. Hier heb je geen stereo-installatie voor nodig, een draagbare radio is meer dan voldoende. ;D

« Laatst bewerkt op: 02 april 2016, 00:02:29 door renes »
Eens buizen altijd buizen.