Auteur Topic: Advance Acoustic X-A160  (gelezen 9616 keer)

Gerrit65

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Advance Acoustic X-A160
« Gepost op: 28 maart 2016, 23:21:08 »
Via marktplaats heb ik 2e hands een mooie Advance Acoustic X-A160 eindversterker gekocht. Dit bakbeest is 14 maanden oud en ik heb er 650 euro voor betaald. Deze eindversterker klinkt in combinatie met mijn Lyngdorf DPA-1 voorversterker en mijn PerfectPerformer SoundStone 2 x 16,5 (luidsprekers met speksteenbehuizing) fantastisch dynamisch, strakke diepe bas, natuurlijk geluid, detailrijk en mooi transparant (geluid komt mooi los van de luidsprekers)  Vermogen: 160 Watt - 8 ohm, 240 Watt - 4 ohm, Klasse A - 48 Watt, Transformator 700 Watt, hoogwaardige componenten, korte signaalweg, 19kg :banana2: :reddance:
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2016, 23:41:31 door Gerrit65 »

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2016, 02:37:21 »
Heb je een specifieke reden om te vertellen waar je set uit bestaat?

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2016, 07:44:40 »
He...de PP. Lang geleden dat ik daar iets over gelezen cq gehoord heb. Was altijd op het Hear forum...Spido die Klaas is en andersom.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Gerrit65

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2016, 10:05:56 »
Hallo Ruud13.

Het is altijd belangrijk om een juiste match te maken tussen de voorversterker, eindversterker en de luidsprekers. Als deze match heel goed is dan komt er veel emotie in de muziek los.  Mijn Lyngdorf DPA-1 met Roomperfect is een zeer neutrale voorversterker.  De Advance Acoustic X-A160 zorgt bij mij voor verfijnd geluid met veel details en zonder scherpe randjes. Bovendien is de muziekweergave heel krachtig en levendig, zoals je ook bij een live concert hoort.  Als je naar de onderdelen kijkt die in deze Advance Acoustic X-A160 zijn toegepast dan krijg je HighEnd voor een poor man price. Dit is mogelijk, omdat Advance Acoustic zijn apparatuur laat bouwen in China onder een strenge controle. net zoals Vincent dit doet. Kortom ik ben zeer tevreden met deze eindversterker die ik 2e hands voor een leuke prijs van 650 euro en nog met 10 maanden garantie op Marktplaats heb kunnen scoren. Gr Gerardo :banana2: :reddance:
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 10:08:37 door Gerrit65 »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2016, 11:51:44 »
Welkom Gerardo! Mooie versterker, net als de rest van je set! Vooral de spekstenen speakers maken mij erg nieuwsgierig. Met een ding ben ik het niet met je eens, dat apparatuur een match moet vormen. Ik heb een tijdje gewerkt, gehandeld en erg veel beluisterd in de hifi en ben met met het vele apparatuur nog nooit een mis match tegen gekomen.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 17:04:35 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Gerrit65

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2016, 12:53:27 »
Hallo Johndv,

Ik zag dat je zelf ook een hele mooie voorversterker en eindversterker met voorversterkerbuisjes (hybride) hebt, namelijk de Vincent SA-31 en Vincent SP-331.  Waarschijnlijk worden ze ook in China in dezelfde fabriek gebouwd als Advance Acoustic.  Zelf heb ik ook nog een puur klasse A - 25 Watt eindversterker van Audio Innovations 800 MK3 staan met een aparte Border Patrol buizenvoeding.  Deze is door Ed de Jong (de Jong Systems) heel grondig gemodificeerd. (zie onderstaande foto's)   Mijn nieuwe Advance Acoustic X-A160 levert na genoeg dezelfde geluidsweergave en emotie in de muziek als de Audio Innovations 800 MK3 (eindbuizenbak) met Porder Patrol, maar wordt een heel stuk minder warm en zorgt voor een minder hoge energierekening. Gr Gerardo  :cheer:
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 13:31:25 door Gerrit65 »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2016, 14:31:56 »
Je hebt geweldige hifidozen Gerardo! Ik ben ook erg tevre met de Vincent vv en ev, vooral het uiterlijk van de ev vind ik prachtig.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2016, 15:34:48 »
Goedemiddag Gerrit,

Van harte welkom!

Ik zie allemaal mooie spullen👍en je weet er, zo te lezen, goed van te genieten.

Mooi!

Vriendelijke groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2016, 17:52:25 »
Dat is precies wat ik dacht Markys. Welkom Gerardo, fraaie spullen heb je inderdaad!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2016, 02:37:53 »
Hallo Ruud13.

Het is altijd belangrijk om een juiste match te maken tussen de voorversterker, eindversterker en de luidsprekers. Als deze match heel goed is dan komt er veel emotie in de muziek los.  [...]

Het spreekt voor zich dat de aanpassing tussen voor- en eindversterker en luidsprekers goed moet zijn wil de combinatie optimaal kunnen presteren. Het aardige van een en ander is dat je met de spullen die in de handel zijn ongelófelijk(!) je best moet doen om het een en ander zo te kiezen dat er sprake is van een misaanpassing die genieten van muziek bemoeilijkt.

Als de aanpassing van de op elkaar aangesloten componenten van de set zo beroerd is omdat er bijvoorbeeld sprake is van een vermogenstekort bij het weergeven van luide gedeeltes in de muziek met als gevolg dat er storende vervorming optreedt, of dat de misaanpassing tot gevolg heeft dat de dan matige s/n-ratio de fluisterpassages in ruis dompelt, kan dat vanzelfsprekend de emotionele beleving van de muziek in de weg zitten.

Máár wat natuurlijk ook kan is dat je het gevoel hebt dat de onderdelen van de set juist matchen terwijl dat louter van doen heeft met de gekozen muziek die goed bij je in de smaak valt en als gevolg daarvan emoties oproept. Dit laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk.   

« Laatst bewerkt op: 30 maart 2016, 02:41:54 door Ruud13 »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2016, 10:19:09 »
Mooie spullen Gerrit.
I love vintage.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Advance Acoustic X-A160
« Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2016, 15:31:43 »
Mooie audio, gelukkig een lotgenoot gevonden.  ;)