Auteur Topic: Steeds andere problemen/ haperingen SBT  (gelezen 7132 keer)

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Gepost op: 27 maart 2016, 14:27:32 »
Wanneer ik na een tijdje de Squeezebox touch niet meer heb gebruikt geeft deze bij opnieuw opstarten telkens weer problemen.
Momenteel merk ik dat wanneer ik de functie "radio" wil gebruiken ik op het volgende uitkom:
Via Radio --> Lokaal heb ik enkel en alleen de keuze "stations "en helemaal bovenaan zie ik "Charleroi" ......., en zo krijg ik dan (natuurlijk) een beperkte zenderlijst.
Vroeger had ik daar o.a. de mogelijkheid om via lokaal een regio te kiezen (Brussel / Gent / Hasselt enz .....)
Heb al fabrieksinstellingen herstellen gedaan maar dat heeft geen zin.
Heb veel zin om dat ding tegen de muur te kwakken, maar dat zal het probleem ook niet oplossen, dus daarom toch maar weer op zoek naar een VOORLOPIGE oplossing.
Wie weet wat er nu weer niet goed zit?

Inderdaad voorlopig, want ik ben het gepruts / gesukkel grondig beu.
Zowel de HTPC (met OpenElec) als de Squeezebox Touch zijn geen apparaten / systemen die voor mij geschikt blijken, kortom te veel poespas om het werkende te krijgen en te houden naar mijn zin.

Ik zie enkel en alleen een eenvoudige plug &play oplossing voor me weggelegd ...... wat deze moet kunnen:
Internetradio aanwezig.
Spotify vlot draaien.
CDees rippen.
Concerten kunnen streamen via bvb. youtube.
NAS en externe DAC heb ik in ter beschikking. (De NAS mag (eventueel) ook uit het systeem).

Wat zijn jullie voorstellen m.b.t. eenvoudig bedienbare plug & play apparaten/mogelijkheden?





 

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2016, 19:54:48 »
iPad icm Apple tv, werkt fantastisch
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2016, 22:10:20 »
iPad icm Apple tv, werkt fantastisch

Dat geloof ik best (kan niet anders natuurlijk want ik ken er zo goed als niets van) .....
Toch wat vragen / bedenkingen als ik mag:
1) De Ipad werkt dan als bedienings apparaat voor de Apple TV of?
2) Heb al wat FLAC bestanden op mijn Synology nasje staan, kan de Apple TV deze afspelen?
3) Moet ik de nas weer her-installeren bij keuze Apple TV?

Nog enkele weetjes:
Aangaande budget/ het is de bedoeling dat ik met de verkoop van mijn Squeezebox en Mini Pc en eventueel kleine opleg een ander systeem in huis kan halen....... aan zo'n Ipad hangt toch een serieus prijskaartje / kom ik al snel uit boven het budget.
De vraag i.v.m. doel Ipad stel ik omdat ik reeds in bezit ben van een Google Nexus tablet (Android ding), alsook laptop / windows 7).

Bedankt.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2016, 22:26:29 »
Nee, waar  de Squeezebox' de Squeezeplug-Raspberry Pi, Sonos spelers en meer zelfstandig spelen met een IOs of Android apparaat als afstandsbediening is de iPad naar Apple tv meer vergelijkbaar met een draadloze tulpkabel. iPad leeg- muziek stopt. Daarbij heeft de Apple tv alleen hdmi out en moet je dus een hdmi audio extractor of receiver met hdmi hebben.
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2016, 22:46:23 »
Nee, waar  de Squeezebox' de Squeezeplug-Raspberry Pi, Sonos spelers en meer zelfstandig spelen met een IOs of Android apparaat als afstandsbediening is de iPad naar Apple tv meer vergelijkbaar met een draadloze tulpkabel. iPad leeg- muziek stopt. Daarbij heeft de Apple tv alleen hdmi out en moet je dus een hdmi audio extractor of receiver met hdmi hebben.

Bedankt voor de reactie maar sorry ....... hier begrijp ik nauwelijks wat van.
Als ik het dus goed begrijp kan ik geen aansluiting maken met mijn versterker (die geen HDMI heeft) en daarom heb ik dan zo'n hdmi audio extractor nodig?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2016, 23:20:47 »
Nee, waar  de Squeezebox' de Squeezeplug-Raspberry Pi, Sonos spelers en meer zelfstandig spelen met een IOs of Android apparaat als afstandsbediening is de iPad naar Apple tv meer vergelijkbaar met een draadloze tulpkabel. iPad leeg- muziek stopt. Daarbij heeft de Apple tv alleen hdmi out en moet je dus een hdmi audio extractor of receiver met hdmi hebben.
De vorige generatie Apple tv heeft ook een digitale audio uitgang, deze zijn nog nieuw en zeker tweedehands verkrijgbaar.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2016, 23:39:22 »
Sorry, die heeft idd toslink uit maar de overige bezwaren voor wat betreft afspelen blijven bestaan, reden dat de Apple tv hier  Netflix draait en de Pi audio. (Eigen muziek, internetradio en Spotify vanuit een enkele app of browserpagina).
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2016, 10:15:04 »
Bedankt voor jullie inbreng tot dusver.
Ik wacht nog wat op verdere reacties / antwoorden op mijn vragen en ga al zeker proberen om een demo te krijgen met zo'n Apple bakje.
WD TV en Chromecast zijn misschien ook wel geschikte apparaten voor mijn gebruiksdoeleinde.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2016, 22:39:14 »
2) Heb al wat FLAC bestanden op mijn Synology nasje staan, kan de Apple TV deze afspelen?

Inmiddels erachter gekomen dat de Apple TV geen raad weet met FLAC bestanden.....
Jammer, zo blijven de WD TV Live en de Chromecast over ..... wie heeft deze als eens met elkaar vergeleken?
Suggesties over andere eenvoudige oplossingen blijven welkom.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2016, 22:42:33 »
Raspberry Pi met Max2play erop en en eenvoudig Behringer DAC' je.
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2016, 22:51:27 »
Raspberry Pi met Max2play erop en en eenvoudig Behringer DAC' je.

Als dat niet zoiets is zoals ik heb gedaan met m'n zotac HTPC ...... OpenElec installeren ....... allemaal niet aan mij besteed...... dus die Zotac gaat er ook uit.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2016, 23:02:09 »
Dat is inderdaad een image op sd kaart schrijven en configureren via webbrowser.
Genoeg stappenplannen met youtube filmpjes voorhanden.
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2016, 23:16:41 »
Dat is inderdaad een image op sd kaart schrijven en configureren via webbrowser.
Genoeg stappenplannen met youtube filmpjes voorhanden.

Bedankt voor het voorstellen van Raspberry Pi met Max2play combi.
Installeren OpenElec werd me ook als eenvoudig voorgesteld, ook ondersteuning via YouTube filmpjes enz.
Uiteindelijk uren bij bezig geweest om het werkende te krijgen ......  momenteel doet YouTube het niet op de Zotac.
Ik heb te weinig kennis van al die digi toestanden, vandaar nu op zoek naar een zo simpel mogelijk systeem.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2016, 23:24:36 »
Kan ik me iets bij voorstellen maar Openelec hangt meer van plugins van derden aan elkaar dan Max2Play. Ik ben ook wel een liefhebber van 'knoeien' tot het werkt.
Ik heb hier een oudere versie draaien die nog met een terminal programma moest worden geconfigureerd maar die draait al tijden probleemloos en de Max2 Play heb ik onlangs op een nieuwere Pi gezet.

Voor de SBT kom ik op het web vaak het resetten van de router tegen als remedie tegen internetradioproblemen.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 23:26:12 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Steeds andere problemen/ haperingen SBT
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2016, 23:33:17 »
Kan ik me iets bij voorstellen maar Openelec hangt meer van plugins van derden aan elkaar dan Max2Play. Ik ben ook wel een liefhebber van 'knoeien' tot het werkt.
Ik heb hier een oudere versie draaien die nog met een terminal programma moest worden geconfigureerd maar die draait al tijden probleemloos en de Max2 Play heb ik onlangs op een nieuwere Pi gezet.
Voor de SBT kom ik op het web vaak het resetten van de router tegen als remedie tegen internetradioproblemen.

Voor wat betreft de problemen met de SBT, heb inderdaad een reset gedaan, probleem deels opgelost.
Alleen moet ik nu steeds handmatig overschakelen via "collectie wisselen" om naar de "radio" te gaan of naar mijn "muziekmap" te gaan
(ging voordien automatisch).