Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151895 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #660 Gepost op: 07 november 2017, 23:05:01 »
Ik denk dat hij jaren bezig is geweest om het zo te krijgen. Maar kennelijk doen onderdelen van zijn installatie zoals de Harmonizer het ook bij anderen goed. Bij die harmonizer heb ik dat zelf geconstateerd.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #661 Gepost op: 27 oktober 2018, 21:28:55 »
Soms is het wel leuk om zo’n oud topic weer op te pakken. Een audiokennis heeft een paar Harmonizers waar hij te weinig uithaalt. Toen hij weer een keer kwam luisteren heb ik daarom gevraagd of ik ze een tijdje mocht lenen. Ze staan nu op mijn LS en ik ben al druk aan het uitproberen. De eerste keer dat ik ze in mijn set hoorde had ik het gevoel dat ze subtiel, maar toch hoorbaar voor een verbetering zorgden: een ietwat krachtiger geluid en ik begrijp nu ook wat ze bedoelen met verbetering van de stijgtijd. Maar goed ik kan mezelf nog voor de gek houden. Van de week ga ik een paar keer echt met en zonder Harmonizer proberen. Iemand anders inmiddels nog ervaring met deze Harmonizers.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 16:51:19 door Carl »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #662 Gepost op: 28 oktober 2018, 06:06:28 »

Gewoon uitproberen Carl het liefst een hele mnd dan weet je meer.En als de mnd om is kom je hier weer en gaat dan

gewoon vertellen waarom je hem nog bezit of niet.

Eerste indrukken over geluid bieden helaas geen soelaas,hetzelfde geld voor luistersessies bij leden thuis het geeft soms

wel een indicatie maar dat is dan ook alles.

In wezen bestaan er geen slechte tweeters zelfs tweeters van 15 euro's zijn top,Infinity had in zijn toptijd zelfs deze 15 e

tweeters in zijn speakers zitten en dat waren geen lowprice speakers! de Hele RS serie had een en de zelfde tweeter ja zelfs

de overture 1,2 en 3 serie had dezelfde tweeter.Ik weet dat omdat ik een tweeter nodig had uit de overture 2 serie en op de

de achterkant van de tweeter stond infinity, alleen die naam zegt niets over deze tweeters want ze waren van oorsprong

gewoon focaltweeters.

Ik ken dus geen slechte tweeters in het algemeen maar wel een slechte akoestiek en die zit meestal in het middlaag

en vandaar de zoektocht naar dsp equalizers en aanverwante produkten zoals de harmonizer.

Dat is mijn mening! gr Bram.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #663 Gepost op: 28 oktober 2018, 08:05:19 »
Of er bijna geen slechte tweeters zijn laat ik in het midden. Er zijn in elk geval wel betere die niet bij hogere uitsturing en bij bepaalde frequenties gaan opbreken.
De bandtweeters waar ik nu mee experimenteer en de Ionofanes die ik ooit had klinken duidelijk schoner dan de meeste domes maar hebben weer nadelen als bundeling of ozon-afscheiding.. Daar kan een goedkope dome in een gemiddelde huiskamer inderdaad zomaar beter uitpakken.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #664 Gepost op: 28 oktober 2018, 11:12:31 »
Of er bijna geen slechte tweeters zijn laat ik in het midden. Er zijn in elk geval wel betere die niet bij hogere uitsturing en bij bepaalde frequenties gaan opbreken.
De bandtweeters waar ik nu mee experimenteer en de Ionofanes die ik ooit had klinken duidelijk schoner dan de meeste domes maar hebben weer nadelen als bundeling of ozon-afscheiding.. Daar kan een goedkope dome in een gemiddelde huiskamer inderdaad zomaar beter uitpakken.

Minder goedklinkende tweeters had je nog van voor ±1977, philips was daarna de prof de rest huppelde erachteraan.

Wharfdale was de no 2 alhoewel ze in hun topspeakers hoorns gebruikten.

Af ±1980 waren alle merken tweeters top daar is onderling hoorbaar weinig te kritiseren.

En natuurlijk krijgen we om de 2 jr weer een zogenoemde supertweeter voorgeschoteld er moet ja verkocht worden niet dan?

En ja ik kan vergelijken want ik heb hier veel speakers uitgerust met dit soort tweeters of hoorns 8)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #665 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:37:23 »
Volgens de maker is de Harmonizer geen tweeter maar een toevoeging in de zin van ruimtelijkheid en finesse van de klanken.
Daarbij merk ik op dat hij zijn Kef ls50 daarop aangepast heeft.
De stijgtijd van de Kefs moet parralel lopen met de Harmonizer.
Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.
Ik ben bij hem geweest en het klonk erg goed.
Ik heb niet geluisterd zonder,dus kan ik de meerwaarde niet duiden.
Hopenlijk binnenkort bij mij thuis.
I love vintage.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #666 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:44:12 »
Toch wordt dat gewoon een tweeter genoemd  ;D

Groet,
Jacco

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #667 Gepost op: 28 oktober 2018, 15:23:11 »
Ja,maar is het dan ook een tweeter ;D
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #668 Gepost op: 28 oktober 2018, 15:51:28 »

Daarbij merk ik op dat hij zijn Kef ls50 daarop aangepast heeft.
De stijgtijd van de Kefs moet parralel lopen met de Harmonizer.


Dat zou betekenen dat hij bij andere LS weinig tot niets doet Peter.

Ik mag de Harmonizer zeker een maand lenen dus als iemand een keer wil luisteren?

Verder weet ik niet of we het hier wel eens over supertweeters hebben gehad en of dat iets doet.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #669 Gepost op: 28 oktober 2018, 16:11:28 »
Vraag het maar eens aan Cock.
Zijn Kef speakers zijn aangepast.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #670 Gepost op: 28 oktober 2018, 16:52:34 »
Vraag het maar eens aan Cock.
Zijn Kef speakers zijn aangepast.

Bij de audio club Limburg waren ze in ieder geval zeer hoorbaar met gewone Kefs. Ik zal weer eens een afspraak met Cock maken Peter - altijd gezellig.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 16:54:11 door Carl »

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #671 Gepost op: 28 oktober 2018, 17:21:20 »
Ik heb ook gewone Kef LS50, net als een vriend van mij, daar zijn ze echt wel een meerwaarde.
Maar ook bij mij in het bezit zijnde setjes oude Dynaco A25 en A35 voegen ze behoorlijk wat toe.
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #672 Gepost op: 28 oktober 2018, 18:24:28 »
Cock ontwerpt voor een deel intuïtief volgens mij en vertrouwt erg op zijn oren. Tegenwoordig nemen ze je pas serieus wanneer het met een computer berekent is tot drie cijfers achter de komma ;D  De laatste keer dat ik Cock aan de telefoon had, was die met een paar nieuwe LS bezig. Heb je ze al gehoord Ruud?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #673 Gepost op: 28 oktober 2018, 18:59:17 »
Ik heb ook gewone Kef LS50, net als een vriend van mij, daar zijn ze echt wel een meerwaarde.
Maar ook bij mij in het bezit zijnde setjes oude Dynaco A25 en A35 voegen ze behoorlijk wat toe.

Bij de Dynaco's kan ik dat begrijpen want daar gebruikte ik vroeger Hilo-tweeters bij.  Die waren overigens stukken goedkoper en niet omgeven door enig thule.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #674 Gepost op: 05 november 2018, 10:19:13 »
Even lomp en zonder enige kennis van zaken, omdat ik de Harmonizer nooit gehoord heb, toch de volgende opmerking.

Doen die dingen niets meer dan vanaf een bepaalde frequentie en daarboven gewoon het volume opvoeren waardoor het een en ander ineens beter (luider) lijkt te worden voor het gehoor?

Zomaar een losse flodder. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000