Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 32895 keer)

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #600 Gepost op: 15 juni 2017, 17:59:25 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.

Carl,

Je tracht een vergelijkende parallel te slaan die er, op basale zaken na, niet is.
Als goedkoper leveren per definitie het vereiste zou zijn, dan hadden alleen de goedkoopste winkels overleefd.

Graag verneem ik je gedachtes hieromtrent.

Groet, Mark :)
Ik denk dat door de crisis mensen prijsbewuster zijn geworden.
Klopt en dat heeft niet per definitie een stimulerend effect op de economie.
Citaat
Een goede prijs/kwaliteitsverhouding is dus wel nodig.
En, wie bepaald dat?
Citaat
En zoals in elke branche moet je daarom rationaliseren.
Je kan ook je keuze rationaliseren. Om maar iets te noemen.
Citaat
Als van de verkoopsprijs de producent 40 procent pakt, de importeur 20 en de detaillist 40 (denkbeeldige getallen) dan mag je je best afvragen of er in de keten iets af kan. Wordt het product betaalbaarder van.
Natuurlijk kan er iets af, maar het gaat altijd ten koste van iets; Servicegraad, werkgelegenheid, etc.

Ik heb overigens direct sales gedaan (verkoopkantoor fabrikantzijde). Niet zelden was ik duurder dan dealerbedrijven.

Ik ontving ooit eens een klant in de winkel die letterlijk zei niet mijn prijs te willen betalen met als argument dat "hij" niet de overheadkosten van de firma wenste te bekostigen.
Waarop mijn antwoord was dat bedrijfsomvang nietszeggend hoeft te zijn waar het overheadkosten betrof.

Ik gaf aan er geen discussie over te willen voeren en stapte over naar de vraag welk beroep de man uitoefende; Hij bleek operator.
Daarop antwoordde ik; "Als uw werkgever morgen zo gaat denken, staat u overmorgen op straat."
Daar was hij even stil van en uiteindelijk kocht hij zonder enige concessie aan "mijn" prijs.

Groet, Mark ;)

Apart concept 1 - Lab gruppen E8.2 - Kenwood DP 5090 - DD loopwerk/Mission 774lc arm - ADAM compact classic - en nog wat rommel

Carl

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #601 Gepost op: 15 juni 2017, 20:19:32 »
Het gaat er natuurlijk om wat de consument vindt van de prijs/kwaliteitsverhouding Marcus. Als ik iets te duur vind, koop ik het niet ook niet wanneer ik het kan betalen.

Ik denk dat je voortdurend processen moet evalueren en rationaliseren in welke branche dan ook. De hele detailhandel is van oudsher een conservatieve groep. Ik weet het want ik kom uit dit milieu en heb nog veel familie die er in werkt(e). Mijn broer houdt er volgend jaar mee op. Laatste jaren geen cent mee  verdient en als hij jonger geweest was, had hij zeker de bakens verzet (Over mijn broer hoef je je geen zorgen te maken behalve over zijn gezondheid.). Hier nog aan toevoegend, dat je je in elk proces moet afvragen wat er eigenlijk mis gaat als je bij een processtap voor een zes gaat in plaats van een tien. Ik heb processen gemaakt voor beschikkingen bij de overheid. We deden wel eens iets wat formeel niet helemaal juist was, maar zeer veel tijd bespaarde. Nooit problemen mee gehad.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 21:59:46 door Carl »