Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151893 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #585 Gepost op: 11 juni 2017, 05:59:57 »
Wat dan de toegevoegde waarde is van de importeur? En of ze verstand van techniek hebben, een groot deel stuurt naar Elst.

Dat klinkt als een verwijt maar m.i. past dat prima in het verdienmodel.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #586 Gepost op: 11 juni 2017, 14:24:35 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2017, 14:31:32 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #587 Gepost op: 11 juni 2017, 15:30:22 »
En waar zijn de tijden gebleven dat de Vries Audio nog bestond.
Met zijn o zo kenmerkende etalage!

Ik heb hem lang gemist John ! Het was destijds jouw vertrouwde handelsmerk

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #588 Gepost op: 11 juni 2017, 15:33:33 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.
Ja, ik kan me Transtec en Audioscript nog goed herinneren en bij beiden ben ik weleens op bezoek geweest.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #589 Gepost op: 11 juni 2017, 20:20:21 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.

Carl,

Je tracht een vergelijkende parallel te slaan die er, op basale zaken na, niet is.
Als goedkoper leveren per definitie het vereiste zou zijn, dan hadden alleen de goedkoopste winkels overleefd.

Graag verneem ik je gedachtes hieromtrent.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #590 Gepost op: 11 juni 2017, 22:46:30 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.

Carl,

Je tracht een vergelijkende parallel te slaan die er, op basale zaken na, niet is.
Als goedkoper leveren per definitie het vereiste zou zijn, dan hadden alleen de goedkoopste winkels overleefd.

Graag verneem ik je gedachtes hieromtrent.

Groet, Mark :)
Ik weet nog goed hoe Audio Service Elst is begonnen en de oprichter had het goed ingeschat, dat heel veel winkels en importeurs graag van  hun reparatie c.q. serviceproblemen af wilden.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #591 Gepost op: 14 juni 2017, 09:58:51 »
On Topic maar weer?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #592 Gepost op: 14 juni 2017, 11:02:44 »
Ach, dit topic kan wel sluiten. Er zijn er hier niet veel die er iets mee willen doen.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #593 Gepost op: 14 juni 2017, 12:15:46 »
Ach, dit topic kan wel sluiten. Er zijn er hier niet veel die er iets mee willen doen.
Geheel mee eens. Het onderwerp is zo langzamerhand al helemaal uitgemolken !

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #594 Gepost op: 14 juni 2017, 12:48:17 »
Dat geld voor wel meerdere  ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #595 Gepost op: 14 juni 2017, 13:01:58 »
Ik hoop wel dat het "woordassociatie" en "wat heb ik gedaan vandaag" topic open blijven. Machtig boeiende onderwerpen komen daar voorbij...zeker als het om audio gaat.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #596 Gepost op: 14 juni 2017, 16:15:48 »
Ach, dit topic kan wel sluiten. Er zijn er hier niet veel die er iets mee willen doen.

Wie zegt dat?

Ik vindt die Harmonizer nogal wat.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #597 Gepost op: 14 juni 2017, 18:30:34 »
Dat geld voor wel meerdere  ;)
Tja, op een zeker moment is alles wel zo`n beetje langs gekomen !  ;)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #598 Gepost op: 14 juni 2017, 18:52:46 »
Dat mogelijk het merendeel van de leden een conclusietrekking gedaan heeft die niet strookt met de ideeën van veel andere liefhebbers wil nog niet heten dat topics maar afgesloten moeten worden.

Omdat alles op een bepaald moment wel een golfbeweging òf vicieuze cirkel (b)lijkt, gaan we toch ook maar niet op voorhand de eeuwige jachtvelden bezoeken?

Groet, Mark   :P
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #599 Gepost op: 14 juni 2017, 19:28:02 »
En wat is er mis met een extra tweeter?

Ik bedoel, het zou een vorm van discriminatie zijn als mensen wel een subwoofer straffeloos mogen bijzetten, maar geen tweeter(s).

Gat in de markt: een extra middentoner of nog beterder meerdere in een array middentoners.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk