Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151810 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #555 Gepost op: 08 juni 2017, 20:30:17 »
Nou denk ik dat het vaak andersom is.

De mensen bedenken iets willen leveren en verzinnen een mooi verhaal en mensen vragen er naar.  Zelfs als ze het niet nodig hebben.

Marcel
Nu verschillen wij van mening Marcel en dat mag maar nu doe je je voor als een Robin Hood  van dit forum en als je maar door post is de audiowereld gered.

Paul , Ik heb ook echt niet de illusie dat je het ooit met me eens gaat worden.
Het ontgaat me wel even waarom je me voor Robin Hood voor dit forum uitmaakt.

Robin Hood stal  van de rijken en gaf aan de armen.
Wat steel ik en wie zijn rijken en wie de armen? 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #556 Gepost op: 08 juni 2017, 20:32:20 »
ik heb wel eens het verhaal gelezen van iemand die een kabel wilde inkorten en dat toen bleek dat onder de screening gewoon een telefoonkabel zat. In die kabelwereld zit zeker kaf onder het koren.

Dus................spreekt dat niet voor mijn geloof?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #557 Gepost op: 08 juni 2017, 21:22:56 »
De analoge zendlijnen van den Omroep zijn ook gewoon telefoonkabels hoor. Dat moet dus wel uiterst goed spul wezen!

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #558 Gepost op: 08 juni 2017, 21:23:36 »
Ik denk dat er binnen de audiowereld veel serieuze ontwerpers zijn Marcel met originele producten die wat toevoegen. Het feit dat bijvoorbeeld VW de zaak heeft opgelicht wil natuurlijk niet zeggen dat er binnen de autowereld geen mooie dingen zijn en/of worden ontwikkeld.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #559 Gepost op: 08 juni 2017, 21:25:42 »
De analoge zendlijnen van den Omroep zijn ook gewoon telefoonkabels hoor. Dat moet dus wel uiterst goed spul wezen!

Groet,
Jacco

Hoop dat ze geen High End prijzen betalen Jacco. Ik zeg niet dat de ingekorte kabel niet goed was, maar waarschijnlijk wel overpriced.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #560 Gepost op: 08 juni 2017, 21:27:33 »
De analoge zendlijnen van den Omroep zijn ook gewoon telefoonkabels hoor. Dat moet dus wel uiterst goed spul wezen!

Groet,
Jacco

Hoop dat ze geen High End prijzen betalen Jacco. Ik zeg niet dat de ingekorte kabel niet goed was, maar waarschijnlijk wel overpriced.
Dat zijn de kabels van de good old PTT, die liggen in de grond. Gebalanceerd 600 ohm.

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #561 Gepost op: 09 juni 2017, 05:47:08 »
Ik denk dat er binnen de audiowereld veel serieuze ontwerpers zijn Marcel met originele producten die wat toevoegen. Het feit dat bijvoorbeeld VW de zaak heeft opgelicht wil natuurlijk niet zeggen dat er binnen de autowereld geen mooie dingen zijn en/of worden ontwikkeld.

Carl,

Daar heb je helemaal gelijk in.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #562 Gepost op: 09 juni 2017, 07:25:05 »
Ik denk dat er binnen de audiowereld veel serieuze ontwerpers zijn Marcel met originele producten die wat toevoegen.

Natuurlijk.  Er wordt met ieder nieuw product iets toegevoegd aan de markt maar of het vernieuwend en klankmatig zoveel toevoegt, is nog maar de vraag.
Ik ken voldoende mensen die denken dat nieuwerder beterder is, vooral als het duurderder is maar je mag je als weldenkend mens serieus afvragen of dat wel zo is.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #563 Gepost op: 09 juni 2017, 07:54:04 »
Daar sla je de spijker op zijn koppie Hififreak.



Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #564 Gepost op: 09 juni 2017, 09:38:55 »
Ik denk dat er binnen de audiowereld veel serieuze ontwerpers zijn Marcel met originele producten die wat toevoegen.

Natuurlijk.  Er wordt met ieder nieuw product iets toegevoegd aan de markt maar of het vernieuwend en klankmatig zoveel toevoegt, is nog maar de vraag.
Ik ken voldoende mensen die denken dat nieuwerder beterder is, vooral als het duurderder is maar je mag je als weldenkend mens serieus afvragen of dat wel zo is.

Die weldenkendheid zit inmiddels gelukkig in mijn systeem en heeft mij van een aantal twijfelachtige investeringen weerhouden.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #565 Gepost op: 09 juni 2017, 10:36:44 »
Uiteindelijk moet je zelf horen of iets de moeite waard is. Mijn buizenversterker is meen ik ook uit 2000 en ik hoop dat die nog even meegaat.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2017, 10:50:17 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #566 Gepost op: 09 juni 2017, 12:59:18 »
Er zijn spreekwoordelijk heel wat hondjes binnen de hifiwereld die Fikkie heten en ook in dit wereldje wordt er net als binnen de auto-industrie gesjoemeld. Het gaat momenteel overigens niet erg best in deze handel en er zijn de laatste tijd heel wat audiozaken verdwenen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #567 Gepost op: 09 juni 2017, 18:41:25 »
Ik denk dat het verdienmodel aan vernieuwing toe is Jan. Waarom heb je een importeur nodig als er van een product maar 25/30 stuk op jaarbasis wordt verkocht. Daardoor kunnen de prijzen omlaag en kan de consument weer mooie dingen betalen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #568 Gepost op: 09 juni 2017, 19:07:01 »
Die importeur kan erg handig zijn.  Rechtstreeks bij de fabriek kopen is niet altijd even handig Carl.  Informeer maar eens bij de jongens die rechtstreeks in China kochten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #569 Gepost op: 09 juni 2017, 19:36:02 »
Ik denk dat het verdienmodel aan vernieuwing toe is Jan. Waarom heb je een importeur nodig als er van een product maar 25/30 stuk op jaarbasis wordt verkocht. Daardoor kunnen de prijzen omlaag en kan de consument weer mooie dingen betalen.
Dat is niet het grootste probleem Carl. Het probleem is dat de interesse voor audio aan het afnemen is. De jongeren lijken andere prioriteiten te hebben.