Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151874 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #540 Gepost op: 06 juni 2017, 11:28:02 »
Het is een eerlijk verhaal. Ik kan er aan toevoegen dat Rob Wilms van de Hifiwinkel ze ook verkoopt. Toen Marco en Cock voor een demo langskwamen heeft hij ze op de duurste Franco Serblins gezet en was snel overtuigd. Er moet wel aan worden toegevoegd dat ze niet in alle settings iets doen. Waar dat nu precies aan ligt is me niet duidelijk, ook is me niet duidelijk hoe die dingen nu precies werken. Rob Wilms zegt dat het toch een tweak is en die moet je altijd van te voren in je eigen set uitproberen. Een goede dealer werkt daar aan mee.

Ik denk in ieder geval dat Cock gewoon een fatsoenlijke kerel is, maar wel helemaal gek van een goede weergave. Met al zijn kennis en ervaring blijft hij zoeken naar verbeteringen. Indirect kreeg ik nog een tip in de lijn van het blik met appelstroop. Ga ik toch uitproberen.
Wat moet dat blik appelstroop dan bewerkstelligen ?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #541 Gepost op: 06 juni 2017, 11:42:18 »
Het is een eerlijk verhaal. Ik kan er aan toevoegen dat Rob Wilms van de Hifiwinkel ze ook verkoopt. Toen Marco en Cock voor een demo langskwamen heeft hij ze op de duurste Franco Serblins gezet en was snel overtuigd. Er moet wel aan worden toegevoegd dat ze niet in alle settings iets doen. Waar dat nu precies aan ligt is me niet duidelijk, ook is me niet duidelijk hoe die dingen nu precies werken. Rob Wilms zegt dat het toch een tweak is en die moet je altijd van te voren in je eigen set uitproberen. Een goede dealer werkt daar aan mee.

Ik denk in ieder geval dat Cock gewoon een fatsoenlijke kerel is, maar wel helemaal gek van een goede weergave. Met al zijn kennis en ervaring blijft hij zoeken naar verbeteringen. Indirect kreeg ik nog een tip in de lijn van het blik met appelstroop. Ga ik toch uitproberen.

Ik geloof ook dat het verhaal van i2Pac eerlijk is. Waarom zou hij liegen over zijn ervaring?
Ik begrijp niet dat de duurste Franco Serblins nog te verbeteren zijn. Op het moment dat je de Harmonizer er op zet en er is een enorme overtuigende verbetering waar te nemen en het verhaal van Cock is eerlijk dan wordt de maker van die Franco Serblins toch eigenlijk met de grond gelijk gemaakt en voor ......... neergezet.

Ik hoor steeds dat Cock een eerlijke vent is met een enorme kennis en ervaring is.  Mijn excuses maar dat van de kennis zie ik toch anders. 
Ook al eens bij een bijeenkomst van een ander forum waar Cock bij was hoorde ik een soort verafgoding over de kennis en ervaring van deze man.
Volwassen mannen die, toch zeker succesvol zijn in hun vakgebied, zoals teenermeisjes aan de lippen van Justin Bieber hangen naar Cock aan het luisteren zijn.
Geen enkele kritische noot.  Alles wordt bewonderend naar binnen gegoten.

En je maakt me wel erg nieuwsgierig wat je gaat uitproberen. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #542 Gepost op: 06 juni 2017, 11:42:36 »
Hallo Marcel,

Voor antwoord op je technische vragen zul je bij Sonore moeten zijn.

Ze hangen inderdaad parallel aan de luidspreker.

"groeps euforie"?

De meesten waren critici die niets liever zagen dan dat de Harmonizer door de mand viel. Dus: nee.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #543 Gepost op: 06 juni 2017, 11:58:58 »
Hallo Marcel,

Voor antwoord op je technische vragen zul je bij Sonore moeten zijn.

Ze hangen inderdaad parallel aan de luidspreker.

"groeps euforie"?

De meesten waren critici die niets liever zagen dan dat de Harmonizer door de mand viel. Dus: nee.

Die critici waren niet geimponeerd door de kennis en ervaring van Cock?

Nou gaat het hier steeds over Cock van der Weiden en lijkt hij alleen door mij op de korrel genomen te worden. Dat is niet helemaal eerlijk.
Er zijn nog veel meer van die figuren die mensen, welke gek zijn van audioapparaten maar geen idee hebben wat er onder de kap gebeurt van die apparaten, proberen te imponeren met de mooiste verhalen.
En vooral onrust proberen te stoken en je te laten twijfelen of die versterker van 10.000 euro niet nog beter te krijgen is voor nog een slordige 2000 euro.
Modificeren, tweaken, kabels, tegels, voetjes, kegels, schaaltjes, kabelsteuntjes, CD demagnetiseer apparaatjes, groene stiften, voedings reconditionerings apparaten, en ga zo maar door.

Ik kreeg een keer op een beurs een blister in mijn handen gedrukt bij binnenkomst. Daar zat een apparaat in om platen te ontdoen van statische lading.
Dat stond er ook op.
Heren, het was gewoon een aansteker voor een gaskooktoestel.  Er zat een drukknop op met een piezzo element er onder en als je de knop indrukte knetterde en vonkte het ding als een bougie.
Jammer joh , leuk geprobeerd. Ik heb er nog een hele tijd ons gaskooktoestel mee ontstoken.

Marcel



Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #544 Gepost op: 06 juni 2017, 12:20:23 »

Die critici waren niet geïmponeerd door de kennis en ervaring van Cock?

Ik ben niet gauw van iemand onder de indruk. Vele technische audio-termen zeggen mij geen moer, en dat houd ik graag zo.

Ik luister en dat bepaald wat ik er van vindt; niet de meetgegevens, de prijs of de "man er achter".

Citaat
Nou gaat het hier steeds over Cock van der Weiden en lijkt hij alleen door mij op de korrel genomen te worden.

Inderdaad.

Citaat
Dat is niet helemaal eerlijk.
Er zijn nog veel meer van die figuren die mensen, welke gek zijn van audioapparaten maar geen idee hebben wat er onder de kap gebeurt van die apparaten, proberen te imponeren met de mooiste verhalen.
En vooral onrust proberen te stoken en je te laten twijfelen of die versterker van 10.000 euro niet nog beter te krijgen is voor nog een slordige 2000 euro.
Modificeren, tweaken, kabels, tegels, voetjes, kegels, schaaltjes, kabelsteuntjes, CD demagnetiseer apparaatjes, groene stiften, voedings reconditionerings apparaten, en ga zo maar door.

Ik kreeg een keer op een beurs een blister in mijn handen gedrukt bij binnenkomst. Daar zat een apparaat in om platen te ontdoen van statische lading.
Dat stond er ook op.
Heren, het was gewoon een aansteker voor een gaskooktoestel.  Er zat een drukknop op met een piezzo element er onder en als je de knop indrukte knetterde en vonkte het ding als een bougie.
Jammer joh , leuk geprobeerd. Ik heb er nog een hele tijd ons gaskooktoestel mee ontstoken.
Marcel

Zat mensen die geloven dat kabels, voetjes, steuntjes, stekkers en wat al niet meer zij een verbetering geven in een set van 10.000 die "niet te evenaren" is.
Had je dan zo'n prutset dat een kabel van 500,- "het" verschil maakt.

Werkelijk?

De mensen vragen, de mensen leveren, dat is marktwerking.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #545 Gepost op: 06 juni 2017, 12:32:59 »
Nou denk ik dat het vaak andersom is.

De mensen bedenken iets willen leveren en verzinnen een mooi verhaal en mensen vragen er naar.  Zelfs als ze het niet nodig hebben.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2017, 12:41:32 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #546 Gepost op: 06 juni 2017, 12:55:55 »
Hallo Marcel,

Voor antwoord op je technische vragen zul je bij Sonore moeten zijn.

Ze hangen inderdaad parallel aan de luidspreker.

"groeps euforie"?

De meesten waren critici die niets liever zagen dan dat de Harmonizer door de mand viel. Dus: nee.

Die critici waren niet geimponeerd door de kennis en ervaring van Cock?

Nou gaat het hier steeds over Cock van der Weiden en lijkt hij alleen door mij op de korrel genomen te worden. Dat is niet helemaal eerlijk.
Er zijn nog veel meer van die figuren die mensen, welke gek zijn van audioapparaten maar geen idee hebben wat er onder de kap gebeurt van die apparaten, proberen te imponeren met de mooiste verhalen.
En vooral onrust proberen te stoken en je te laten twijfelen of die versterker van 10.000 euro niet nog beter te krijgen is voor nog een slordige 2000 euro.
Modificeren, tweaken, kabels, tegels, voetjes, kegels, schaaltjes, kabelsteuntjes, CD demagnetiseer apparaatjes, groene stiften, voedings reconditionerings apparaten, en ga zo maar door.

Ik kreeg een keer op een beurs een blister in mijn handen gedrukt bij binnenkomst. Daar zat een apparaat in om platen te ontdoen van statische lading.
Dat stond er ook op.
Heren, het was gewoon een aansteker voor een gaskooktoestel.  Er zat een drukknop op met een piezzo element er onder en als je de knop indrukte knetterde en vonkte het ding als een bougie.
Jammer joh , leuk geprobeerd. Ik heb er nog een hele tijd ons gaskooktoestel mee ontstoken.

Marcel

Zo'n Milty Zerostat werkt toch ook via een piëzo element? Zo'n vlamboog is toch gewoon electrische lading die overspringt. Ik kan mij best voorstellen dat dit invloed heeft op geladen oppervlakten. Misschien werkt het (ook) wel met zo'n aansteker. Ik ga het misschien nog wel eens een keer proberen.

Groeten...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #547 Gepost op: 07 juni 2017, 06:59:38 »
Kom op Kwabbernoot.
Ben je serieus?
Een apparaatje wat een klein vonkje laat knetteren en net genoeg is om een lucht aardgas mengsel te ontsteken zou invloed moeten hebben op de statische lading van een LP?

In het filmpje over de Greek Audiophile zie ik ook iemand met een dergelijk apparaat wat knetteren boven zijn LP.
En hij is er serieus van overtuigd dat hij iets doet om de weergave van die LP te verbeteren.
In werkelijkheid staat de beste man volkomen voor gek en lacht de maker van dat knetterding zich 3 slagen in het rond.
Vervolgens koopt de maker met het bijeen gebrachte geld een serieuze auto of een serieus huis voor zichzelf.
Want hij heeft vast wel genoeg mannen met liefde voor high-end spullen gevonden die veel geld over hebben voor goed geluid.
En we weten allemaal dat liefde blind en onnozel maakt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #548 Gepost op: 07 juni 2017, 09:07:02 »
Nou ja, als je op Youtube kijkt zie je toch filmpjes waarbij de Zerostat wel degelijk statische lading weghaalt. Ik weet niet hoeveel vonken zo'n ding produceert en heel efficiënt ziet het er ook niet uit maar toch. Of één zo'n vonkje helpt, lijkt mij ook sterk maar ik wil het ook niet direct afschieten. Gewoon, omdat ik de kennis niet heb.

De werkelijkheid is dat ik ook sterk het idee heb dat jij de kennis ook niet hebt maar wel overal een (nogal cynische) mening over hebt.

Groeten...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #549 Gepost op: 07 juni 2017, 09:42:25 »
Nou ja, als je op Youtube kijkt zie je toch filmpjes waarbij de Zerostat wel degelijk statische lading weghaalt. Ik weet niet hoeveel vonken zo'n ding produceert en heel efficiënt ziet het er ook niet uit maar toch. Of één zo'n vonkje helpt, lijkt mij ook sterk maar ik wil het ook niet direct afschieten. Gewoon, omdat ik de kennis niet heb.

De werkelijkheid is dat ik ook sterk het idee heb dat jij de kennis ook niet hebt maar wel overal een (nogal cynische) mening over hebt.

Groeten...

Jij mag dat idee sterk hebben. Heb ik geen probleem mee.   ;D
En wat jij als cynisch ziet zie ik meer als kritisch. 
Ik zal die filmpjes op joeptjoep eens gaan bekijken.    Eens zien of gepast cynisme van toepassing kan zijn.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #550 Gepost op: 07 juni 2017, 12:26:24 »
In dit soort onduidelijke zaken betekent geloven aannemen dat het zo is,  maar voor hetzelfde geld is het een verkeerde aanname !!!  :sceptic:
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2017, 12:29:43 door Audiofreak »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #551 Gepost op: 08 juni 2017, 17:02:10 »
Ik denk dat je bij audio inderdaad erg sceptisch moet blijven (kleren van de Keizer). Zijn er genoeg die het wel makkelijk willen verdienen of zelf de weg kwijt zijn.

Die appelstroop onder LS zou wel kunnen werken. Stroperig materiaal zou de trillingen van de kast kunnen dempen (als dat nodig is).  Ik weet niet of je de uitdrukking "olie op het water" kent. Walvisvaarders zetten het traan over bood in absolute noodsituaties. Dat traan dempte dan de golven. Werkt hier natuurlijk iets anders, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2017, 17:12:34 door Carl »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #552 Gepost op: 08 juni 2017, 17:18:37 »
Nou denk ik dat het vaak andersom is.

De mensen bedenken iets willen leveren en verzinnen een mooi verhaal en mensen vragen er naar.  Zelfs als ze het niet nodig hebben.

Marcel
Nu verschillen wij van mening Marcel en dat mag maar nu doe je je voor als een Robin Hood  van dit forum en als je maar door post is de audiowereld gered.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #553 Gepost op: 08 juni 2017, 19:35:25 »
Ik denk dat je bij audio inderdaad erg sceptisch moet blijven (kleren van de Keizer). Zijn er genoeg die het wel makkelijk willen verdienen of zelf de weg kwijt zijn.

Wie zijn dat volgens jou?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #554 Gepost op: 08 juni 2017, 20:00:14 »
ik heb wel eens het verhaal gelezen van iemand die een kabel wilde inkorten en dat toen bleek dat onder de screening gewoon een telefoonkabel zat. In die kabelwereld zit zeker kaf onder het koren.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2017, 20:02:36 door Carl »