Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 152023 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #510 Gepost op: 02 juni 2017, 12:15:03 »
Het is net als op Marktplaats, veel mensen handelen daar uit eerlijk motieveN  maar een percentage zit er louter voor eigen gewin. Mogelijk geloven AJvdH c.s. zelf in hun minder tastbare producten maar ik heb er vraagtekens bij, om het maar eens mild uit te drukken.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #511 Gepost op: 02 juni 2017, 12:55:40 »
Zijn mensen die echt geloven dat ze iets bijzonders maken en onverklaarbaars kwakzalvers cq. oplichters ?

Iemand doelbewust iets verkopen waarvan je weet dat het niets doet puur om er zelf financieel profijt van te hebben...dat is een oplichter, kwakzalver.

Mogelijk sta ik hier wat alleen in, maar kan het me bijna niet voorstellen. Dus iets terughoudender met de termen oplichter, kwakzalver etc is mijn inziens wel handig.

Staat verder los van of je wel/geen kritiek mag hebben daarin heeft Marcel een punt.

Gr. Hans

Naar mijn mening weten de mensen waar het hier om gaat heel donders goed dat ze iets verkopen voor erg veel geld wat niets doet.
Naar mijn mening is het zo dat mensen die eigenlijk best kennis van zaken hebben maar evengoed nepspul verkopen heel gewoon kwakzalvers en oplichters zijn.

Als je niet beter weet en je hebt iets in elkaar geknutseld en je denkt dat zoiets wel iets doet dan ben je misschien een beetje naief.  En moet je gewoon kritisch zijn en iemand in zijn waarde laten.  Dan zijn de eerder genoemde termen te krachtig. Mee eens.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #512 Gepost op: 02 juni 2017, 14:36:49 »
Een mening is maar een mening...maar als je dit soort dingen roept vind ik dat je het zeker moet weten.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #513 Gepost op: 02 juni 2017, 20:14:01 »
Pffff ja ik kwam niet door het artikel heen.... Als je dit soort geneuzel nodig bent om je set te laten klinken heb je of je tweeters kapot of je hebt niet voor de juiste luidspreker gekozen... dat is mijn mening.

https://www.hifi.nl/artikel_pagina3/25546/Review-Sonore-Audio-Universal-Loudspeaker-Harmonizer-conclusie.html


Volgens mij is het gewoon een verfreubelde Fountek NeoCD2.0 Ribbon Tweeter Black. In een slecht uitziend kastje, met el cheapo aansluitingen.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2017, 20:20:28 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #514 Gepost op: 02 juni 2017, 21:30:06 »
Ik denk dat deze er meer op lijkt.




Sonore Hamonizer

 ;)

Dat laatste was al wel bekend maar het zijn altijd de mensen die openheid over het product kunnen geven, dat juist niet doen maar vervolgens wel klaagzangen laten horen, hetgeen nog meer verduidelijkt voor den nuchtere audiofiel.   ;)
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2017, 21:32:19 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #515 Gepost op: 02 juni 2017, 21:42:53 »
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2017, 21:45:09 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #516 Gepost op: 03 juni 2017, 11:00:30 »
In het artikel staat dat sommige mensen het ding achter de set op de vensterbank zetten en dan toch het resultaat krijgen waar ze op hoopten. Het is een soort supertweeter, als je die verstopt komen de hoge tonen niet echt door. Misschien dacht de maker: wat iedereen kan met een subwoofer ga ik proberen met een hoge tonen ding, gat in de markt. Heeft het blad Music Emotion al gehaald.
Music Emotion en de recensenten neem ik niet serieus, slap gelul van reclamemakers die goed weten wat hun lezers willen lezen en horen. Ze kunnen iets goed op papier zetten met het gebruikelijke omfloerste taalgebruik. Er staan veel mooie woorden maar er staat niets, zoals ik zei: slap gelul.
Op zich zijn ze wel slim natuurlijk, verdienen geld met hun hobby, ze hebben mooi werk en zal niet slecht betalen. Blijkbaar is hun doelgroep groot genoeg. Misschien heeft JdJ wel een paartje cadeau gekregen, hij kan immers niet meer zonder.
Hoeveel recensenten hebben een technische achtergrond/muziek achtergrond/buitengewone goede oren zodat ze weten wat ze schrijven. Ik heb geen hoge pet op van ze op.
Een psycholoog kan groot geld verdien met het aanpraten van een goed geluid, een goedgeluidpraktijk. Naar de tandarts voor een kunstgebit naar de psycholoog voor kunstgeluid.

« Laatst bewerkt op: 03 juni 2017, 11:26:51 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #517 Gepost op: 03 juni 2017, 11:30:45 »
Een mening is maar een mening...maar als je dit soort dingen roept vind ik dat je het zeker moet weten.

Gr. Hans

Daar heb je een punt.  De harmonizers heb ik nog nooit gehoord. Ik kan inderdaad niet uit eigen ervaring zeker weten dat het onzin is.
Maar de Sonore kabels heb ik wel meegemaakt in een vergelijk en daar weet ik heel erg zeker van dat ze niets anders doen dan een fatsoenlijke dropveter van een paar euro.
Het enige wat anders is dat ze heel erg veel meer kosten.

De kabels van vd Hul ken ik ook en die doen ook helemaal niets anders dan dropveters van een normale kwaliteit.
De overige producten welke anders geprogrammeerd ineens werken als geneeskarchtig instrument ken ik ook niet.

Wellicht ben ik te stellig in mijn uitspraken maar er staat duidelijk bij dat het mijn mening is. En dat is inderdaad slechts een mening.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #518 Gepost op: 03 juni 2017, 13:05:06 »
Gaat mij meer om de uitspraken van oplichter/charlatan ed. Als ze de boel doelbewust bedonderen en je weet het zeker dan heb je een punt en mag je het tot in de treurigheid herhalen.

Ik denk dat ze oprecht het idee hebben dat het iets doet...maar mogelijk ben ik dan weer naïef.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #519 Gepost op: 03 juni 2017, 13:19:23 »
Ik denk dat deze er meer op lijkt.




Sonore Hamonizer

 ;)

Dat laatste was al wel bekend maar het zijn altijd de mensen die openheid over het product kunnen geven, dat juist niet doen maar vervolgens wel klaagzangen laten horen, hetgeen nog meer verduidelijkt voor den nuchtere audiofiel.   ;)
Wel een mooie tweeter om te zien !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #520 Gepost op: 03 juni 2017, 13:22:15 »
Gaat mij meer om de uitspraken van oplichter/charlatan ed. Als ze de boel doelbewust bedonderen en je weet het zeker dan heb je een punt en mag je het tot in de treurigheid herhalen.

Ik denk dat ze oprecht het idee hebben dat het iets doet...maar mogelijk ben ik dan weer naïef.

Gr. Hans

Vind dat je een punt hebt Hans.... Dit soort materiaal is doorgaans voor consumenten  die degelijk wel verstand van zaken hebben en dit is dan ook niet overal te koop.  Denk dat in de audiowereld heel veel artikelen over de toonbank gaan die veel te duur zijn tegenover de kostprijs. Marketing is dan ook een mooi vak.....misschien wel het oplicbtingsvak
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #521 Gepost op: 03 juni 2017, 13:30:33 »
Ik denk dat deze er meer op lijkt.




Sonore Hamonizer

 ;)

Dat laatste was al wel bekend maar het zijn altijd de mensen die openheid over het product kunnen geven, dat juist niet doen maar vervolgens wel klaagzangen laten horen, hetgeen nog meer verduidelijkt voor den nuchtere audiofiel.   ;)
Wel een mooie tweeter om te zien !
Absoluut Jan!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #522 Gepost op: 03 juni 2017, 13:56:02 »
Gaat mij meer om de uitspraken van oplichter/charlatan ed. Als ze de boel doelbewust bedonderen en je weet het zeker dan heb je een punt en mag je het tot in de treurigheid herhalen.

Ik denk dat ze oprecht het idee hebben dat het iets doet...maar mogelijk ben ik dan weer naïef.

Gr. Hans

Dat is een goede vraag.  Mijn idee is dat het doelbewust gebeurt. Maar dat kan ik niet aantonen.
Wie weet, geloven ze hun eigen onzin. Geloven ze hun eigen er niet toe doende technische gezwets.


Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #523 Gepost op: 03 juni 2017, 15:38:53 »
Er zijn ook mensen die in god geloven en iedere zondag in de kerk zitten wie zegt dat god bestaat ?

Met andere woorden laat ieder z,n ding doen.  :ciao:

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #524 Gepost op: 04 juni 2017, 10:51:09 »
Dat zeg ik toch ook.
ieder moet doen wat hij wil in deze.

Nou vind ik religie en audiotechniek met elkaar vergelijken wat lastig.
Ik heb over religie ook een hele uitgesproken mening.  En ook daar kan ik niet in bewijzen welke waarheid de echte is.
Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor een van de waarheden.
Verder laat ik me over religie niet uit. Volgens mij gaan we het op dit forum niet over religie en politiek hebben, maar over audio.

Maar ik blijf wel achter mijn mening staan over bepaalde zaken welke verkocht worden aan de, er is toch meer tussen luidspreker en oor, gelovende.
Ik blijf ook zeker achter mijn mening staan aangaande bepaalde figuren in de audio wereld.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000