Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151842 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #495 Gepost op: 05 september 2016, 18:53:38 »
Oh, nou dan meld ik mij aan  ;D

Groet,
Jacco

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #496 Gepost op: 05 september 2016, 19:58:31 »
Okee, ik heb er even een apart draadje voor gemaakt. Hopelijk kunnen we met zijn allen van de nood een deugd maken en alsnog een gezellige dag met elkaar hebben.

http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,2390.0.html

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #497 Gepost op: 31 mei 2017, 21:03:00 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #498 Gepost op: 31 mei 2017, 21:41:39 »
Na het lezen van het artikel denk ik: nee die dingen hoef ik niet, voegt voor mij niets toe aan de muziekbeleving die ik nu heb. Heb je ze al geprobeerd dan?, nee, ik hou het bij de B&W's.
Eens buizen altijd buizen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #499 Gepost op: 31 mei 2017, 21:44:31 »
Ik lees de gebruikelijke HiFi.nl lulkoek met een bekend "you'll hear it when I tell you it's there" sausje en de gemelde verbeteringen zouden zo uit de gehaktscene kunnen komen.
Het triangelverhaal doet alleen maar vraagtekens rijzen, temeer daar de analogie met de basgitaar zou betekenen dat die nog lagere frequenties dan 41 Hz. zou opwekken louter door het plukken.
An inability to grasp science is no argument against it....

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #500 Gepost op: 31 mei 2017, 22:13:17 »
Mmmmmm, je koopt dus een tweeter die je op het membraan nà van andere onderdelen voorziet. Dat moet wel een heel special membraan zijn dan.

Daarnaast doe je met een extra coating een in verhouding stevige aanslag op de "snelheid" ervan. Lijkt mij onwenselijk, maar ik kan het mis hebben.

Daarnaast; Bedrijven die ècht geïnteresseerd zijn in Cock's vinding, kopen zo'n setje om het vervolgens aan stukken te slaan en de boel snoeihard te kopiëren.
Als het zo interessant is, dan was er op z'n minst een poging tot patentaanvraag geweest.

Klaar.

Vind je het ding z'n geld waard om welke redenen dan ook; Kopen!
Vind je het niets; Een keer er naar lachen en doorlopen.

Groet, Mark angel
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #501 Gepost op: 01 juni 2017, 07:53:36 »
 Good Posting


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #502 Gepost op: 01 juni 2017, 20:35:09 »
Ik denk echt dat het soms ook wel eens goed is om te luisteren in plaats van alleen op basis van papier een mening te hebben.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #503 Gepost op: 01 juni 2017, 21:19:23 »
tja, dan kun je net zo goed naar een bloemkool gaan luisteren en tegen andere mensen zeggen dat ze niet kunnen oordelen over de klank van de bloemkool als ze niet de moeite nemen om ernaar te luisteren..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #504 Gepost op: 01 juni 2017, 22:12:21 »
Carl,

Ik zou vooral dat stukje kabel gaan proberen.  Wellicht dat dat het grootste verschil maakt en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Sonore Audio Loudspeaker Cable Harmonizer, 1,25 meter (set): 999 euro.  Koopje.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #505 Gepost op: 01 juni 2017, 22:14:27 »
Dat zou toch ten minste een deel van de wenkbrauw in beweging moeten zetten.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #506 Gepost op: 01 juni 2017, 23:26:58 »
tja, dan kun je net zo goed naar een bloemkool gaan luisteren en tegen andere mensen zeggen dat ze niet kunnen oordelen over de klank van de bloemkool als ze niet de moeite nemen om ernaar te luisteren..
:rofl: :rofl: :rofl:

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #507 Gepost op: 02 juni 2017, 06:56:06 »
Ik denk echt dat het soms ook wel eens goed is om te luisteren in plaats van alleen op basis van papier een mening te hebben.

In sommige gevallen is luisteren en dan pas een mening vormen het betere plan.

Maar als er enig technisch inzicht is dan kun je toch echt vaak op papier al zien dat je gewoon opgelicht gaat worden.  En dan heb ik echt geen zin om er naar te luisteren.
Maar een ieder staat vrij om zoiets te kopen en mee te laten doen in de beleving.

999 euro voor een stukje kabel van 1,25 meter voelt voor mij aan als kwakzalverij oplichting en vel over het neus trekkerij van mensen die iets willen geloven en niet de kennis hebben om hier kritisch tegen aan te kijken en de oplichter te ontmaskeren.

Geloven we straks Shell ook dat ze een benzine gaan leveren die 150 euro de liter gaat kosten maar dat je Fiat Panda er 850 pk mee gaat krijgen? 
Nee toch. Dan roepen we toch allemaal dat meneer Shell de weg een beetje kwijt is. Of niet soms?
Of vinden we dan ineens toch dat we meneer Shell aan het beledigen zijn? 
En dat terwijl meneer Shell eigenlijk ons aan het beledigen is omdat hij er van uit gaat dat we op ons achtehoofd zijn gevallen.

Als Aalt Jouk van den Hul een grootheid in de audio is , en hij heeft mooie dingen gemaakt en maakt ze nog steeds, en hij gaat geneeskrachtige luidsprekers maken dan moeten we hem geloven en mogen we niet kritisch zijn. 
Dan is Aalt Jouk ons toch aan het beledigen?  En wij niet Aalt Jouk als we ongezouten kritiek uiten?
Sorry hoor , maar iemand die hele mooie eerlijke dingen heeft gedaan maar vind dat hij met zijn goede naam dingen mag gaan verkopen die duidelijk kwakzalverij zijn dan is hij erg verkeerd bezig. En mag een kritische uitspraak echt wel geuit worden aan het adres van Aalt Jouk.
Dan is hij toch echt een kwakzalvende oplichter.

Cock maakt ook prachtige dingen om te zien, als je er van houd.
En als de spullen van Sonore je aanspreken en ze zorgen dat je beleving beter wordt en je kunt het betalen dan moet je het vooral niet laten.
Maar een tweeter met een vaag verhaal 4 keer zo duur  verkopen vind ik niet helemaal eerlijk.
Alhoewel wie is er niet eerlijk?  De verkoper die vaag blijft of de koper?  De koper is niet helemaal eerlijk naar zichzelf als hij er in trapt en zijn fout dan ook nog goed gaat praten.
Overigens is Cock wel een verkoper van formaat. Ik heb een keer naar hem mogen luisteren. Wat kan die man praten praten praten praten over kabels en over hoe die dingen gemaakt zouden moeten worden.
Zijn mooitste uitspraak, die ik vaker heb mogen horen, is wel dat hij anders luistert en dingen ken horuh die een ander niet ken horuh. En hij fijntjoent alles op zuh guhhoor.
Maar waarom moet ik zijn producten dan kopen als hij zelf al aangeeft dat ik zuh nie ken horuh?
Oh ja, hij is ook helemaal niet commercieel bezig. Dat zegt hij zelf.
Hij wil alleen maar mooie dingen maken en delen met anderen zodat die ook net als hij van echt geluid kunnen genieten.
Ik weet het niet hoor maar.....................€2000,- voor een setje tweeters en €999,- voor een stukkie snoer vind ik aardig commercieel.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2017, 08:11:59 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #508 Gepost op: 02 juni 2017, 08:24:23 »
 Good Posting  Toppie!

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #509 Gepost op: 02 juni 2017, 11:42:16 »
Zijn mensen die echt geloven dat ze iets bijzonders maken en onverklaarbaars kwakzalvers cq. oplichters ?

Iemand doelbewust iets verkopen waarvan je weet dat het niets doet puur om er zelf financieel profijt van te hebben...dat is een oplichter, kwakzalver.

Mogelijk sta ik hier wat alleen in, maar kan het me bijna niet voorstellen. Dus iets terughoudender met de termen oplichter, kwakzalver etc is mijn inziens wel handig.

Staat verder los van of je wel/geen kritiek mag hebben daarin heeft Marcel een punt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software