Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151882 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #465 Gepost op: 31 juli 2016, 12:35:22 »
Ja, nou denk ik wel dat die ribbon een dure driver is. Maar dan nog kost zo'n driver (inclusief alles om het te maken tot de 'harmonizer') zeer waarschijnlijk ergens tussen de 100 en 400 euro om te maken. Dan is 1000 wel aan de prijs als je hem gewoon los aan je set moet hangen..
Dat lijkt mij wel !

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #466 Gepost op: 31 juli 2016, 12:37:51 »
En het hele verhaal (of eigenlijk het ontbreken daarvan) klopt ook gewoon niet.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #467 Gepost op: 31 juli 2016, 15:26:36 »
Dat de gelijkgestemden elkaar hier lekker gaan zitten begrijpen is de kunst niet.  ;)

En dat de Infinity Emitmimsiszit mogelijk inferieur is t.o.v. hedendaagse bandtweeters is namelijk ook nietszeggend als men niet exact duiden kan waar het kantelpunt tussen hoorbare en niet hoorbare vervorming zich bevind en bij welke frequentie de grootste gevoeligheid daarvoor, voor het menselijk gehoor volgens een generiek model, geopenbaard wordt.

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #468 Gepost op: 31 juli 2016, 15:38:35 »
Dat de gelijkgestemden elkaar hier lekker gaan zitten begrijpen is de kunst niet.  ;)

En dat de Infinity Emitmimsiszit mogelijk inferieur is t.o.v. hedendaagse bandtweeters is namelijk ook nietszeggend als men niet exact duiden kan waar het kantelpunt tussen hoorbare en niet hoorbare vervorming zich bevind en bij welke frequentie de grootste gevoeligheid daarvoor, voor het menselijk gehoor volgens een generiek model, geopenbaard wordt.

Mark ;)

Zo gauw je een Adam X-art midrange naast een Emim hoort (dat was mijn ervaring) wordt snel duidelijk hoe versmeerd de Emim relatief klinkt.

Ik vond het overigens wel altijd een prettige driver om naar te luisteren in m'n R90's indertijd.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #469 Gepost op: 31 juli 2016, 18:54:27 »
Dat de gelijkgestemden elkaar hier lekker gaan zitten begrijpen is de kunst niet.  ;)

En dat de Infinity Emitmimsiszit mogelijk inferieur is t.o.v. hedendaagse bandtweeters is namelijk ook nietszeggend als men niet exact duiden kan waar het kantelpunt tussen hoorbare en niet hoorbare vervorming zich bevind en bij welke frequentie de grootste gevoeligheid daarvoor, voor het menselijk gehoor volgens een generiek model, geopenbaard wordt.

Mark ;)

Zo gauw je een Adam X-art midrange naast een Emim hoort (dat was mijn ervaring) wordt snel duidelijk hoe versmeerd de Emim relatief klinkt.

Ik vond het overigens wel altijd een prettige driver om naar te luisteren in m'n R90's indertijd.
Ik prijs mij gelukkig met drie setjes van ADAM die zijn uitgerust met de X-art tweeter.
Twee hebben ook de X-art midrange.



8)

ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #470 Gepost op: 31 juli 2016, 19:06:23 »
Het blijft een feest om bij Jan thuis te zijn geweest en de rest is bijzaak.    ;D    En ik kan het weten want ik heb de set bewonderd en beluisterd.   ;)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #471 Gepost op: 31 juli 2016, 19:09:53 »
Het was een gezellige middag Paul.  ;D 8)
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #472 Gepost op: 31 juli 2016, 19:13:55 »
Het was een gezellige middag Paul.  ;D 8)
Moeten we gewoon nog een keer over doen Jan was leuk met een set waar over nagedacht is, toch iets wat ik kan waarderen.  ;)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #473 Gepost op: 31 juli 2016, 19:32:53 »
Het was een gezellige middag Paul.  ;D 8)
Moeten we gewoon nog een keer over doen Jan was leuk met een set waar over nagedacht is, toch iets wat ik kan waarderen.  ;)
Zal best nog een keer gebeuren Paul maar voorlopig niet. Ik moet even afwachten hoe e.a. privé gaat ontwikkelen in de nabije toekomst.
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #474 Gepost op: 31 juli 2016, 19:39:21 »
Het was een gezellige middag Paul.  ;D 8)
Moeten we gewoon nog een keer over doen Jan was leuk met een set waar over nagedacht is, toch iets wat ik kan waarderen.  ;)
Zal best nog een keer gebeuren Paul maar voorlopig niet. Ik moet even afwachten hoe e.a. privé gaat ontwikkelen in de nabije toekomst.
Ook belangrijk Jan, sterkte.  :)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #475 Gepost op: 31 juli 2016, 20:32:33 »
Dat de gelijkgestemden elkaar hier lekker gaan zitten begrijpen is de kunst niet.  ;)

En dat de Infinity Emitmimsiszit mogelijk inferieur is t.o.v. hedendaagse bandtweeters is namelijk ook nietszeggend als men niet exact duiden kan waar het kantelpunt tussen hoorbare en niet hoorbare vervorming zich bevind en bij welke frequentie de grootste gevoeligheid daarvoor, voor het menselijk gehoor volgens een generiek model, geopenbaard wordt.

Mark ;)

Zo gauw je een Adam X-art midrange naast een Emim hoort (dat was mijn ervaring) wordt snel duidelijk hoe versmeerd de Emim relatief klinkt.

Ik vond het overigens wel altijd een prettige driver om naar te luisteren in m'n R90's indertijd.
Die vergelijking komt mij wel wat vreemd voor, want ik ken alle speakers die je noemt en ik beluister ze nog wekelijks bij kennissen en familie. 

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #476 Gepost op: 31 juli 2016, 21:12:07 »
Die emim klinkt wel prettig maar vrij gemaskeerd vergeleken met de crystalheldere ribbons die tegenwoordig gebruikt worden (zoals bv. die X-Art midrange ribbon).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #477 Gepost op: 31 juli 2016, 21:57:22 »
Die emim klinkt wel prettig maar vrij gemaskeerd vergeleken met de crystalheldere ribbons die tegenwoordig gebruikt worden (zoals bv. die X-Art midrange ribbon).
Heb je weleens een groot Infinity systeem gehoord, zoals de IRS, Ypsilon, Gamma, Beta etc. ?
Als het om de Renaissance 90 gaat, vind ik het midden inderdaad wat gemaskeerd, maar dat kan ook aan het concept liggen.
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2016, 00:18:35 door Audiofreak »

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #478 Gepost op: 01 augustus 2016, 00:06:08 »
Die emim klinkt wel prettig maar vrij gemaskeerd vergeleken met de crystalheldere ribbons die tegenwoordig gebruikt worden (zoals bv. die X-Art midrange ribbon).

Ben van mening dat de x art ook wel het een en ander maskeerd. Dat maakt hem aan de ene kant  van ongekende klasse , maar soms mis je wat attack tav andere systemen.
Kristalhelder wil ik het dus ook niet helemaal noemen.
Studio even buiten beschouwing gelaten..
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #479 Gepost op: 01 augustus 2016, 00:21:23 »
Die emim klinkt wel prettig maar vrij gemaskeerd vergeleken met de crystalheldere ribbons die tegenwoordig gebruikt worden (zoals bv. die X-Art midrange ribbon).

Ben van mening dat de x art ook wel het een en ander maskeerd. Dat maakt hem aan de ene kant  van ongekende klasse , maar soms mis je wat attack tav andere systemen.
Kristalhelder wil ik het dus ook niet helemaal noemen.
Studio even buiten beschouwing gelaten..
Ribbon tweeters hebben zo hun voor-en nadelen !
http://www.canadahifi.com/the-pros-and-cons-of-ribbon-tweeters/