Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151809 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #450 Gepost op: 30 juli 2016, 18:13:30 »
Wat woekerpolissen met audio te maken hebben ontgaat me totaal.

Als iemand na geluisterd te hebben het een stap in de goede richting vindt, dan wens ik hem of haar er veel luisterplezier mee.   8)

Ik ga er vanuit dat Cock t.z.t. er wel een verhaal bij zal hebben.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #451 Gepost op: 30 juli 2016, 18:17:46 »
ik heb even wat plaatjes gekeken waar ze aangesloten zijn op de kef's maar daar worden gewoon luidsprekerkabels gesplit en in plaats van alleen naar de kef gaat het signaal vanaf de versterker naar zowel de kef als de harmonizer.

Dus het blaast maar gewoon een beetje mee... ;)

Wat ik niet kan zien is hoe ze het volume dan regelen. Er zal wel een weerstand inzitten. Maar je zou zeggen dat die configurabel moet zijn (omdat de ene luidspreker harder speelt dan de andere) maar dat is niet te zien. Wat je wel kan zien is dat het signaal voor beide luidsprekers (de kef en de harmonizer) hetzelfde is. Dus er is geen overdrdacht maar ze doen gewoon hetzelfde. Ik begrijp niet dat mensen wegkomen met dit soort belachelijke amateuristische producten. Het is een schande voor de industrie dat dit serieus genomen wordt.

 :'(
Dat zeg je nou wel, maar toch schijnt er een flink aantal  mensen helemaal idolaat van de Sonore Harmonizer te zijn.  ;)

Ja er waren ook genoeg mensen die dachten dat de woekerpolissen indertijd een goede deal waren en die het een goed plan leek om daarover aan de voordeur een overeenkomst aan te gaan..

Dat zal wel hetzelfde slag mensen zijn die denkt dat het een goed idee is om 2000 euro uit te geven aan een audioproduct dat niet te integreren is en waarover ook geen informatie gegeven wordt..
Mijn opmerking was enigszins plagerig bedoeld MAW. Nog een keer  ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #452 Gepost op: 30 juli 2016, 20:54:01 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #453 Gepost op: 30 juli 2016, 21:06:37 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #454 Gepost op: 30 juli 2016, 21:27:48 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #455 Gepost op: 30 juli 2016, 22:02:39 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Ook met deze rakkers zijn ze hard nodig
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #456 Gepost op: 30 juli 2016, 22:31:56 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !
Jawel, maar ze genieten een andere functie volgens de ontwerpfilosofie.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #457 Gepost op: 30 juli 2016, 23:46:23 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !
Jawel, maar ze genieten een andere functie volgens de ontwerpfilosofie.

Mark
Tja, dat zou zo maar kunnen Markus !  :)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #458 Gepost op: 31 juli 2016, 00:13:08 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !

Alleen zo goed zijn die drivers niet voor hedendaagse standaarden. de harmoniser als concept vind ik tergend slecht maar de driver zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan de infinity emi
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #459 Gepost op: 31 juli 2016, 00:14:46 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !

Alleen zo goed zijn die drivers niet voor hedendaagse standaarden. de harmoniser als concept vind ik tergend slecht maar de driver zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan de infinity emim driver.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #460 Gepost op: 31 juli 2016, 00:38:43 »
Zoals de discussie nu gaat, met alle "aannames" en "conclusies' etc. op voorhand is precies waarop ik doelde in mijn reactie.

Er wordt maar lukraak wat geroepen, gerefereerd aan 2000,- etc. etc. zonder dat een ieder ook maar de moeite heeft genomen te gaan luisteren.

Schijnbaar is dat makkelijker dan werkelijk iets wezenlijks te ondernemen. Je lekker verschuilen achter wat veilig is, stel je voor dat je het verkeerd hebt?

Komt op mij over om de schuld van wat dan ook altijd bij de ander te leggen "omdat er geen uitleg, meet gevens, etc. etc. zijn is het niets, oplichting bla, bla, bla" terwijl eigenlijk de persoon die dit roept zelf de beperkende factor is.  :doh:

*disclaimer* wie de schoen pas trekken hem aan.

De echte "held" komt gewoon luisteren en trekt daarna zijn mond open en geeft een waarde oordeel.

Maar ja, het zal wel te veel gevraagd zijn om jezelf buiten je eigen "comfort zone" te begeven.
Want dan moet men (misschien) met de billen bloot  ;D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #461 Gepost op: 31 juli 2016, 09:09:32 »
Zouden de Sonore Harmonizers het overigens ook met deze jongens doen ?  ;) :)

Daar zitten ze toch al in gebouwd?
Ja, eigenlijk een hele rij en ze werken ook perfect zonder toevoegingen !

Alleen zo goed zijn die drivers niet voor hedendaagse standaarden. de harmoniser als concept vind ik tergend slecht maar de driver zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan de infinity emim driver.
Ik weet niet of dit zo is, maar ik weet wel dat de Infinity Reference Standard luidsprekers indrukwekkend klonk en het waren voor mij één van de grote jongens die ik in mijn audiofiele leven heb gehoord.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #462 Gepost op: 31 juli 2016, 11:25:34 »
Zoals de discussie nu gaat, met alle "aannames" en "conclusies' etc. op voorhand is precies waarop ik doelde in mijn reactie.

Er wordt maar lukraak wat geroepen, gerefereerd aan 2000,- etc. etc. zonder dat een ieder ook maar de moeite heeft genomen te gaan luisteren.

Schijnbaar is dat makkelijker dan werkelijk iets wezenlijks te ondernemen. Je lekker verschuilen achter wat veilig is, stel je voor dat je het verkeerd hebt?

Komt op mij over om de schuld van wat dan ook altijd bij de ander te leggen "omdat er geen uitleg, meet gevens, etc. etc. zijn is het niets, oplichting bla, bla, bla" terwijl eigenlijk de persoon die dit roept zelf de beperkende factor is.  :doh:

*disclaimer* wie de schoen pas trekken hem aan.

De echte "held" komt gewoon luisteren en trekt daarna zijn mond open en geeft een waarde oordeel.

Maar ja, het zal wel te veel gevraagd zijn om jezelf buiten je eigen "comfort zone" te begeven.
Want dan moet men (misschien) met de billen bloot  ;D

Die 2000 euro is eigenlijk het enige wat mij "dwarszit". Of het ding nu iets doet of niet. Als ik het zou horen dan vind ik de 2000 euro wel een reden om vragen te gaan stellen en dan eventueel (bij antwoorden die me aanspreken) een aanschaf te gaan doen

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #463 Gepost op: 31 juli 2016, 12:28:15 »
Zoals de discussie nu gaat, met alle "aannames" en "conclusies' etc. op voorhand is precies waarop ik doelde in mijn reactie.

Er wordt maar lukraak wat geroepen, gerefereerd aan 2000,- etc. etc. zonder dat een ieder ook maar de moeite heeft genomen te gaan luisteren.

Schijnbaar is dat makkelijker dan werkelijk iets wezenlijks te ondernemen. Je lekker verschuilen achter wat veilig is, stel je voor dat je het verkeerd hebt?

Komt op mij over om de schuld van wat dan ook altijd bij de ander te leggen "omdat er geen uitleg, meet gevens, etc. etc. zijn is het niets, oplichting bla, bla, bla" terwijl eigenlijk de persoon die dit roept zelf de beperkende factor is.  :doh:

*disclaimer* wie de schoen pas trekken hem aan.

De echte "held" komt gewoon luisteren en trekt daarna zijn mond open en geeft een waarde oordeel.

Maar ja, het zal wel te veel gevraagd zijn om jezelf buiten je eigen "comfort zone" te begeven.
Want dan moet men (misschien) met de billen bloot  ;D

Die 2000 euro is eigenlijk het enige wat mij "dwarszit". Of het ding nu iets doet of niet. Als ik het zou horen dan vind ik de 2000 euro wel een reden om vragen te gaan stellen en dan eventueel (bij antwoorden die me aanspreken) een aanschaf te gaan doen

Gr. Hans
Daar heb je m.i. inderdaad een punt ! Gisteren heb ik wat prijsvoorbeelden opgezocht en een Heil Airmotion transformer kost bijvoorbeeld US$ 380,00 per stuk. Een meer vergelijkbare ribbon tweeter Fountek Neo X 3.0 Ribbon Tweeter Black kost "slechts" US$ 129,80 per stuk.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #464 Gepost op: 31 juli 2016, 12:33:17 »
Ja, nou denk ik wel dat die ribbon een dure driver is. Maar dan nog kost zo'n driver (inclusief alles om het te maken tot de 'harmonizer') zeer waarschijnlijk ergens tussen de 100 en 400 euro om te maken. Dan is 1000 wel aan de prijs als je hem gewoon los aan je set moet hangen..
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2016, 12:37:03 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.