Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151820 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #435 Gepost op: 30 juli 2016, 13:16:35 »
Haha het blijf nog steeds een vaag verhaal. Is er dan niemand die kan uitleggen hoe het werkt?
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 13:18:16 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #436 Gepost op: 30 juli 2016, 13:23:54 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #437 Gepost op: 30 juli 2016, 13:25:28 »
Haha het blijf nog steeds een vaag verhaal. Is er dan niemand die kan uitleggen hoe het werkt?

Vast wel maar die hangt blijkbaar hier niet op het forum en Arden kan, wil of mag het niet uitleggen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #438 Gepost op: 30 juli 2016, 13:29:58 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Het zou in elk geval behoorlijk indruisen tegen zaken als maskering die er, normaal gesproken, voor zorgen dat een bijna onhoorbare bron tegen een normaal spelende bron volledig onhoorbaar is. Zijn ze voor wat metingen beschikbaar?
An inability to grasp science is no argument against it....

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #439 Gepost op: 30 juli 2016, 14:09:48 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Wel heel erg zacht.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #440 Gepost op: 30 juli 2016, 14:30:52 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Het zou in elk geval behoorlijk indruisen tegen zaken als maskering die er, normaal gesproken, voor zorgen dat een bijna onhoorbare bron tegen een normaal spelende bron volledig onhoorbaar is. Zijn ze voor wat metingen beschikbaar?

Als de mijne de mijne zijn ben je welkom om ze nader te Be Meten  ;D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #441 Gepost op: 30 juli 2016, 14:47:47 »
Hoe ga je ze integreren in je set dan?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #442 Gepost op: 30 juli 2016, 16:41:44 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Het zou in elk geval behoorlijk indruisen tegen zaken als maskering die er, normaal gesproken, voor zorgen dat een bijna onhoorbare bron tegen een normaal spelende bron volledig onhoorbaar is. Zijn ze voor wat metingen beschikbaar?

Als de mijne de mijne zijn ben je welkom om ze nader te Be Meten  ;D
Luisteren lijkt me de eerste stap. Ik neem wel een paar microfoontjes mee en een scoop.
Misschien nog iets voor Jacco?
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #443 Gepost op: 30 juli 2016, 17:21:56 »
Maar jij kan toch uitleggen hoe het werkt? Je gaf immers aan dat dat je duidelijk was. Ik wil je niet in een hoe drukken waar je niet in wilt. Als je daar niets voor voelt dan verwacht ik dat zeker niet, maar ik ben gewoon benieuwd naar het design.

Vooralsnog heb ik namelijk nog steeds het idee dat er helemaal geen design aan ten grondslag ligt en dat het werkelijk zo primitief is dat er met 2 drivers (waarsachijnlijk heel fijn klinkende drivers) gespeeld wordt terwijl ze bovenop een ander setje staan dat ondertussen ook muziek weergeeft.

Maar nogmaals, dat is slechts een aannanme die ik doe omdat ik nog geen andere informatie ben tegengekomen. Verwijs me anders gerust naar een pagina op het wereldwijde web daar ik dat wel kan vinden.

Als je trouwens 2K gaat uitgeven zou ik ook even kijken wat je verder met dat geld kan doen. Mooi budget namelijk!! :)

Ik zou een poging kunnen wagen, en dat heb ik en anderen op het groene forum al gedaan cq. geprobeerd.

Dat komt echter de duidelijkheid niet ten goede en opent deuren en wegen voor nog meer vragen, onnodige discussie, aannames/veronderstellingen en "conclusies" welke je nu hier ook al leest.

En het uitgeven van 2K in deze is "niets" in vergelijk met wat ik al heb uitgegeven waarbij ik afging op specs. en metingen die klankmatig bij mij thuis niets deden.

Pas toen ik ging luisteren (vooral naar mijzelf) kwam er pas wat wezenlijks tevoorschijn (uit de speakers).

Ik stond dus recht tegen over alle beweringen over deze Harmonizers, pas toen ik ging luisteren en daarna de uitleg kreeg was het duidelijk voor mij.

Ik luister dus niet meer naar anderen, hoor wat ze zeggen maar pas als ik het zelf heb ervaren vel ik een oordeel.

Deze wijze les heb ik in het afgelopen jaar geleerd en pas toen kwam mijn set echt tot leven.
Ik geloof niet dat dit mij ook maar enige duidelijkheid verschaft....

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #444 Gepost op: 30 juli 2016, 17:39:49 »
ik heb even wat plaatjes gekeken waar ze aangesloten zijn op de kef's maar daar worden gewoon luidsprekerkabels gesplit en in plaats van alleen naar de kef gaat het signaal vanaf de versterker naar zowel de kef als de harmonizer.

Dus het blaast maar gewoon een beetje mee...

Wat ik niet kan zien is hoe ze het volume dan regelen. Er zal wel een weerstand inzitten. Maar je zou zeggen dat die configurabel moet zijn (omdat de ene luidspreker harder speelt dan de andere) maar dat is niet te zien. Wat je wel kan zien is dat het signaal voor beide luidsprekers (de kef en de harmonizer) hetzelfde is. Dus er is geen overdrdacht maar ze doen gewoon hetzelfde. Ik begrijp niet dat mensen wegkomen met dit soort amateuristische producten.

Aan de andere kant is dit ook een beetje de manier waarop veel mensen hun subwoofer-boemdoos integreren. Dus wat dat betreft is het triest genoeg een heel gewoon product. Echter, voor zo'n boemdoos betaal je eerder 200 euro dan 2000. Voor 2000 euro koop je een subwoofer van hoge kwaliteit met interne crossover/bassmanagement.

Voor 2000 euro voor een set ribbons verwacht ik dus een goed verhaal over integratie in plaats van de knakenzooi die het tot nu toe lijkt te zijn..
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 17:49:30 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #445 Gepost op: 30 juli 2016, 17:50:05 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Dat staat er wel: je hoort het alleen als je met je oor ertegenaan zit en dan nog moet je je best doen.

Dat is natuurlijk niet de luisterplek. Op de luisterplek zal er niets van overblijven cq zal gemaskeerd worden.

Of je moet ze harder zetten...

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 17:53:16 door dekkersj »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #446 Gepost op: 30 juli 2016, 17:54:14 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Dat staat er niet.  Ik lees erin dat ze erg zacht meedoen.
Dat staat er wel: je hoort het alleen als je met je oor ertegenaan zit en dan nog moet je je best doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
Misschien is dat ook wel de bedoeling Jacco! ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #447 Gepost op: 30 juli 2016, 17:54:42 »
ik heb even wat plaatjes gekeken waar ze aangesloten zijn op de kef's maar daar worden gewoon luidsprekerkabels gesplit en in plaats van alleen naar de kef gaat het signaal vanaf de versterker naar zowel de kef als de harmonizer.

Dus het blaast maar gewoon een beetje mee... ;)

Wat ik niet kan zien is hoe ze het volume dan regelen. Er zal wel een weerstand inzitten. Maar je zou zeggen dat die configurabel moet zijn (omdat de ene luidspreker harder speelt dan de andere) maar dat is niet te zien. Wat je wel kan zien is dat het signaal voor beide luidsprekers (de kef en de harmonizer) hetzelfde is. Dus er is geen overdrdacht maar ze doen gewoon hetzelfde. Ik begrijp niet dat mensen wegkomen met dit soort belachelijke amateuristische producten. Het is een schande voor de industrie dat dit serieus genomen wordt.

 :'(
Dat zeg je nou wel, maar toch schijnt er een flink aantal  mensen helemaal idolaat van de Sonore Harmonizer te zijn.  ;)
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 18:01:04 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #448 Gepost op: 30 juli 2016, 17:56:58 »
Dat het concept "verschillen horen bij identieke signalen" ten uitvoer gebracht wordt?

Dat zou best wel eens kunnen. Is heel gebruikelijk in audio-land. Ligt zelfs voor de hand.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #449 Gepost op: 30 juli 2016, 18:03:00 »
ik heb even wat plaatjes gekeken waar ze aangesloten zijn op de kef's maar daar worden gewoon luidsprekerkabels gesplit en in plaats van alleen naar de kef gaat het signaal vanaf de versterker naar zowel de kef als de harmonizer.

Dus het blaast maar gewoon een beetje mee... ;)

Wat ik niet kan zien is hoe ze het volume dan regelen. Er zal wel een weerstand inzitten. Maar je zou zeggen dat die configurabel moet zijn (omdat de ene luidspreker harder speelt dan de andere) maar dat is niet te zien. Wat je wel kan zien is dat het signaal voor beide luidsprekers (de kef en de harmonizer) hetzelfde is. Dus er is geen overdrdacht maar ze doen gewoon hetzelfde. Ik begrijp niet dat mensen wegkomen met dit soort belachelijke amateuristische producten. Het is een schande voor de industrie dat dit serieus genomen wordt.

 :'(
Dat zeg je nou wel, maar toch schijnt er een flink aantal  mensen helemaal idolaat van de Sonore Harmonizer te zijn.  ;)

Ja er waren ook genoeg mensen die dachten dat de woekerpolissen indertijd een goede deal waren en die het een goed plan leek om daarover aan de voordeur een overeenkomst aan te gaan..

Dat zal wel hetzelfde slag mensen zijn die denkt dat het een goed idee is om 2000 euro uit te geven aan een audioproduct dat niet te integreren is en waarover ook geen informatie gegeven wordt..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.