Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151806 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #420 Gepost op: 29 juli 2016, 21:04:52 »

In je verslag zeg je dat je snapte hoe het werd nadat dat uitgelegd werd. Voor mij is het helemaal niet duidelijk. Ik denk nog steeds dat er gewoon een extra setje tranducers staan mee te spelen..

Is dat een verkeerde aanname? En zo ja, hoe werkt het dan?

Ga eerst gewoon luisteren en laat je uitleggen hoe het werkt.

Mijn ervaring is dat het daarna pas zin heeft er over te praten.

Alle andere pogingen om er zonder dit een redelijke discussie van te maken cq. te houden zal stranden.

Maar jij kan toch uitleggen hoe het werkt? Je gaf immers aan dat dat je duidelijk was. Ik wil je niet in een hoe drukken waar je niet in wilt. Als je daar niets voor voelt dan verwacht ik dat zeker niet, maar ik ben gewoon benieuwd naar het design.

Vooralsnog heb ik namelijk nog steeds het idee dat er helemaal geen design aan ten grondslag ligt en dat het werkelijk zo primitief is dat er met 2 drivers (waarsachijnlijk heel fijn klinkende drivers) gespeeld wordt terwijl ze bovenop een ander setje staan dat ondertussen ook muziek weergeeft.

Maar nogmaals, dat is slechts een aannanme die ik doe omdat ik nog geen andere informatie ben tegengekomen. Verwijs me anders gerust naar een pagina op het wereldwijde web daar ik dat wel kan vinden.

Als je trouwens 2K gaat uitgeven zou ik ook even kijken wat je verder met dat geld kan doen. Mooi budget namelijk!! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #421 Gepost op: 29 juli 2016, 21:06:34 »



klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Dat is de (THD) vervorming in goed Nederlands.

En vervorming is natuurlijk niet goed


Groet,
Jacco


Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
Dat vind jij jacco maar zo simpel ligt dat niet,wetende dat jij een vastgeroeste meet junk bent die alleen gelooft wat die

op het meetbordje ziet en daar aan vasthoud en met het heilige geloof van wat ik niet zie daar geloof ik niet in,is mijn stelling

dat dat een verouderde stellingname is die niet van deze tijd is.In deze kan ik het kort houden punt 1 jij gelooft niet in

klanmatige verschillen van kabels punt2 klangmatige verschillen in versterkers hoe klein dan ook bestaan niet volgens jou.

klangmatige verschillen in dac's is jouw helemaal vreemd.

Is dit een juiste aanname mijnerzijds of heeft er in de loop van de afgelopen jaren er een ommekeer bij jouw plaatsgevonden?

                                                                 :o

Denk een beetje aan de woorden die je gebruikt Bram. Het komt (zelfs ;) ) op mij vrij grof over. En inhoudelijk is het voor mij overigens vrij duidelijk: vervorming is per definitie ongewenst. :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #422 Gepost op: 29 juli 2016, 22:22:10 »



klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Dat is de (THD) vervorming in goed Nederlands.

En vervorming is natuurlijk niet goed


Groet,
Jacco


Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
Dat vind jij jacco maar zo simpel ligt dat niet,wetende dat jij een vastgeroeste meet junk bent die alleen gelooft wat die

op het meetbordje ziet en daar aan vasthoud en met het heilige geloof van wat ik niet zie daar geloof ik niet in,is mijn stelling

dat dat een verouderde stellingname is die niet van deze tijd is.In deze kan ik het kort houden punt 1 jij gelooft niet in

klanmatige verschillen van kabels punt2 klangmatige verschillen in versterkers hoe klein dan ook bestaan niet volgens jou.

klangmatige verschillen in dac's is jouw helemaal vreemd.

Is dit een juiste aanname mijnerzijds of heeft er in de loop van de afgelopen jaren er een ommekeer bij jouw plaatsgevonden?

                                                                 :o
Dat die verschillen in de drie genoemde punten niet hoorbaar zijn, is inmiddels duidelijk.

Maar dat het een geloof van mij is, is niet correct. Heeft niets met geloof te maken. Het tegendeel ervan beweren zou geloof zijn (niet te bewijzen, slechts anekdotisch aan te tonen, etc).

Maakt niet uit verder

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #423 Gepost op: 29 juli 2016, 23:09:55 »
Het lijkt me best interessant de harmonizers eens te horen, maar dan wel in combinatie meer verschillende luidsprekers. Ik zou me namelijk zo voor kunnen stellen dat de harmonizers het hoog van sommige luidsprekers aardig op kunnen knappen terwijl het bij een ander type minder of helemaal niet uit maakt..

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #424 Gepost op: 30 juli 2016, 00:04:36 »
Mijn Geithains gaan niet op transport maar in de ruimte waarin ze staan mag iemand er best een setje harmonizers bovenopzetten. Maar ik vraag me af wat dat zou moeten verbeteren aan de weergave. Ik verwach dat zowel die ribbons als de geithains afzonderlijk beter klinken dan wanneer de hele bende door elkaar heen blaast.

Maar vandaar de vraag hoe het werkt. Want dat is de hamvraag die maar onbeantwoordt lijkt te blijven..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #425 Gepost op: 30 juli 2016, 08:31:27 »
Het lijkt me best interessant de harmonizers eens te horen, maar dan wel in combinatie meer verschillende luidsprekers. Ik zou me namelijk zo voor kunnen stellen dat de harmonizers het hoog van sommige luidsprekers aardig op kunnen knappen terwijl het bij een ander type minder of helemaal niet uit maakt..

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Er zijn verschillende (kleine) monitoren voorhanden dus dat lijkt me geen probleem.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #426 Gepost op: 30 juli 2016, 09:13:18 »
Mijn Geithains gaan niet op transport maar in de ruimte waarin ze staan mag iemand er best een setje harmonizers bovenopzetten. Maar ik vraag me af wat dat zou moeten verbeteren aan de weergave. Ik verwach dat zowel die ribbons als de geithains afzonderlijk beter klinken dan wanneer de hele bende door elkaar heen blaast.

Maar vandaar de vraag hoe het werkt. Want dat is de hamvraag die maar onbeantwoordt lijkt te blijven..
Dat is het geheim van de smid MAW ! ;)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #427 Gepost op: 30 juli 2016, 10:09:26 »
het geheim van disharmonisch meeblazende ribbons :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #428 Gepost op: 30 juli 2016, 10:30:20 »
Waarschijnlijk zijn het hele goede ribbons. Als je nagaat dat je voor 500 euro al een goede midrange driver kunt kopen zou een budget van 2000 euro je een set midrange ribbons moeten kunnen opleveren van zeer hoge kwaliteit.

Als je die hard genoeg over een set KEF's van 1000 euro laat meeblazen zal het 'bose-percentage' van de mensen inderdaad wel onder de indruk zijn..
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2016, 10:32:51 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #429 Gepost op: 30 juli 2016, 10:37:04 »
Maar ze spelen juist veel zachter.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #430 Gepost op: 30 juli 2016, 10:46:13 »
het geheim van disharmonisch meeblazende ribbons :)
Tja, simpele trucjes zijn er zat. Mono keyboards zetten wij ook op het linker en rechter kanaal met een fasedraaiing zodat het stereo leek. En wat dacht je van Spatial Stereo?
Hoort wat mij betreft niet in hifi thuis...

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #431 Gepost op: 30 juli 2016, 10:58:23 »
Als je die hard genoeg over een set KEF's van 1000 euro laat meeblazen zal het 'bose-percentage' van de mensen inderdaad wel onder de indruk zijn..

Waarom zo laatdunkend?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #432 Gepost op: 30 juli 2016, 11:13:57 »
Maar jij kan toch uitleggen hoe het werkt? Je gaf immers aan dat dat je duidelijk was. Ik wil je niet in een hoe drukken waar je niet in wilt. Als je daar niets voor voelt dan verwacht ik dat zeker niet, maar ik ben gewoon benieuwd naar het design.

Vooralsnog heb ik namelijk nog steeds het idee dat er helemaal geen design aan ten grondslag ligt en dat het werkelijk zo primitief is dat er met 2 drivers (waarsachijnlijk heel fijn klinkende drivers) gespeeld wordt terwijl ze bovenop een ander setje staan dat ondertussen ook muziek weergeeft.

Maar nogmaals, dat is slechts een aannanme die ik doe omdat ik nog geen andere informatie ben tegengekomen. Verwijs me anders gerust naar een pagina op het wereldwijde web daar ik dat wel kan vinden.

Als je trouwens 2K gaat uitgeven zou ik ook even kijken wat je verder met dat geld kan doen. Mooi budget namelijk!! :)

Ik zou een poging kunnen wagen, en dat heb ik en anderen op het groene forum al gedaan cq. geprobeerd.

Dat komt echter de duidelijkheid niet ten goede en opent deuren en wegen voor nog meer vragen, onnodige discussie, aannames/veronderstellingen en "conclusies" welke je nu hier ook al leest.

En het uitgeven van 2K in deze is "niets" in vergelijk met wat ik al heb uitgegeven waarbij ik afging op specs. en metingen die klankmatig bij mij thuis niets deden.

Pas toen ik ging luisteren (vooral naar mijzelf) kwam er pas wat wezenlijks tevoorschijn (uit de speakers).

Ik stond dus recht tegen over alle beweringen over deze Harmonizers, pas toen ik ging luisteren en daarna de uitleg kreeg was het duidelijk voor mij.

Ik luister dus niet meer naar anderen, hoor wat ze zeggen maar pas als ik het zelf heb ervaren vel ik een oordeel.

Deze wijze les heb ik in het afgelopen jaar geleerd en pas toen kwam mijn set echt tot leven.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #433 Gepost op: 30 juli 2016, 12:50:38 »
Als je die hard genoeg over een set KEF's van 1000 euro laat meeblazen zal het 'bose-percentage' van de mensen inderdaad wel onder de indruk zijn..

Waarom zo laatdunkend?
Dat snap ik ook niet.
Ik heb ze ook naast een setje LS50 staan, maar blazen? Als je de LS50 loskoppelt moet je met je oor, tegen de Harmonizer aan erg je best doen om wat te horen.
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #434 Gepost op: 30 juli 2016, 12:52:52 »
Dat zou betekenen dat ze niets doen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk