Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151885 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #405 Gepost op: 28 juli 2016, 23:03:40 »
Je moet natuurlijk gewoonweg maling hebben aan wat anderen vinden, behalve je vrouw (in deze kwestie).
Zorg dat je maximaal weet te genieten, de wijze waarop bepaald een ander niet, punt.

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #406 Gepost op: 28 juli 2016, 23:24:51 »
Je moet natuurlijk gewoonweg maling hebben aan wat anderen vinden, behalve je vrouw (in deze kwestie).
Zorg dat je maximaal weet te genieten, de wijze waarop bepaald een ander niet, punt.

Mark ;)
Poehee, dat is "powertalk"  ;) ;) ;)

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #407 Gepost op: 29 juli 2016, 08:39:52 »
Ben er prima mee in mijn nopjes ;)
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #408 Gepost op: 29 juli 2016, 08:56:29 »
Je moet natuurlijk gewoonweg maling hebben aan wat anderen vinden, behalve je vrouw (in deze kwestie).
Zorg dat je maximaal weet te genieten, de wijze waarop bepaald een ander niet, punt.

Mark ;)

Ik geniet elke dag/keer van mijn huidige opstelling.

Nu is het zelfs zo erg dat ik liever naar muziek luister terwijl ik een film kijk dan het geluid van de film aan zet  mzk

Het heeft een hele tijd gekost om op dat punt te komen.

Dus zal het een toevoeging zijn omdat ik hoop dat het bij mij dat doet wat ik hoorde bij Sonore.

Kers op de taart, slagroom op de koffie etc. etc.

Mijn vrouw zal het ook moeten horen, eea. staat tenslotte in de woonkamer waar de stereo nagenoeg de hele dag aanstaat.

Het is geen centen kwestie, mijn vrouw heeft geen invloed op het (eigen) geld wat ik daar aan uitgeef  ;D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #409 Gepost op: 29 juli 2016, 09:59:25 »

Alles is een centenkwestie en dat nederlandwijd en het ergst is de utrechtse heuvelrug met als hoogtepunt zwolle de stad

heeft zelfs een geuzennaam hierin blauwvingers!

Ik las net de storie over sonore vind ik best interessant maar 2 ruggen dat is mij 1 rug te ver,maar je kunt er op wachten

dat hij uitelkaar word genutseld en over 1 jaar heb jij hem voor de helft en ik vermoed dat het wat te maken heeft met de

klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #410 Gepost op: 29 juli 2016, 10:16:59 »

Alles is een centenkwestie en dat nederlandwijd en het ergst is de utrechtse heuvelrug met als hoogtepunt zwolle de stad

heeft zelfs een geuzennaam hierin blauwvingers!

Ik las net de storie over sonore vind ik best interessant maar 2 ruggen dat is mij 1 rug te ver,maar je kunt er op wachten

dat hij uitelkaar word genutseld en over 1 jaar heb jij hem voor de helft en ik vermoed dat het wat te maken heeft met de klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Bram, even voor de goede orde: Zwolle ligt in Overijssel en heeft niets met de Utrechtse heuvelrug te maken.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #411 Gepost op: 29 juli 2016, 10:38:02 »
 ;D

Zwolle is wel een mooie stad. Hanzestad ? Vast wel...zal het daarom naast de IJssel liggen ?

Hier stroomt de Neder-Rijn. Ach...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #412 Gepost op: 29 juli 2016, 18:07:16 »
Ineens is het stil rondom de harmonizer.. is de hype voorbij of missen we het plezier? :)

Geen idee, op andere fora lopen de discussies nogal uit de hand en wellicht vandaar dat het stil is op de fora.

Google eens en je ziet dat er wel over gesproken wordt door mensen die wel volledig bij hun verstand zijn  ;D

Ik wacht op een demo bij mij thuis.

Als moeder den vrouw het ook kan bekoren en de Belastingdienst komt over de brug dan komen ze er.
Je hebt ze nog nooit gehoort, maar je weet nu al zeker dat je ze wilt hebben...

Ik heb ze gehoord, en hoe.

Ik had een uitgelezen mening over dit alles maar kwam van een koude kermis thuis.
Mijn relaas van het groene forum:

Citaat
In het topic Voor mensen die van gebakken lucht houden zijn deze Harmonizers uitgebreid (voor)besproken, veroordeeld en verguist.

Ook ik deed mijn eigen duit in het zakje, zoals menig ander.
Zoals wel vaker zijn aannames niet altijd een goede raadgever en vertroebelen ze een eerlijke blik op de zaak.

De uitdaging en tevens uitnodiging van Arden aangenomen en vandaag, 6 april 2016, vertrokken naar, letterlijk en figuurlijk de, Hoek van Holland, naar Sonore.

Rond de klok van 12uur melde ik mij op het nieuwe adres en werd welkom geheten door zowel Marco als door Cock.
En beiden bleken eigenlijk wel nuchtere mensen te zijn in mijn ogen.

Op voorhand had Marco al aangeven dat men druk met een verhuizing bezig was en dat we niet te veel moesten verwachten. De luisterruimte was precies wat het moest zijn, geen poespas en geen onnodige zaken.

Langzaam druppelde de overige gasten binnen en werd uitgebreid stil gestaan bij het eerder genoemde topic en werd duidelijk wie wie was.

Door Cock en Marco werd ik, na dat duidelijk was dat ik i2Paq bleek te zijn, gewezen op mijn uitspraken en in het bijzonder het gebruik van de toenaam L*L.

Dit is en was natuurlijk ongepast en hiervoor heb ik, en bied ik bij deze nogmaals, mijn excuus aan.

Door Cock werd uitgelegd wat het idee achter de Harmonizers is en hoe deze zijn opgebouwd, Berret kan vast beter uitleggen hoe het technisch allemaal in elkaar steekt want ik ben daar als leek niet de aangewezen persoon voor.
Wat belangrijk voor mij was dat ik het snapte, het was duidelijk, en voor de anderen met mij ook.

Tijd voor koffie en de gevulde koeken en rondo’s die ik bij de plaatselijke banketbakker had gehaald.
Het bleken voor mij koekjes van eigen deeg.

Het moment was daar, er werd plaatsgenomen op stoelen waarvan ik eerst dacht dat het puzzelstukjes waren maar deze bleken zeer comfortabel en stabiel. Een prima plek om op te zitten en te luisteren.
(Graag hoor ik nog waar deze vandaan komen, kan er zelf ook wel wat mee.)

De setup bestond uit een voor en eind-versterker van Sonore zelf, gemodificeerde cd-speler en alle kabels en stekkerblokken klopte, in mijn optiek, met wat als audiofiel wordt omschreven.
De Gamma was iig. nergens te bekennen.

Als speakers een set ongemodificeerde KEF’s, ik meen de LS50.

Cock stelde de vraag of we eerst met of zonder de Harmonizers wilde luisteren en wij allen vonden dat het met de Harmonizers moest zijn.
De muziek ging spelen en, geen gein, de kleine KEF’s klonken werkelijk prachtig (met de Harmonizers).

Na enig tijd in het eerste nummer besloten de Harmonizers los te koppelen en het stuk opnieuw te beluisteren.

W.T.F?

Het begin klonk nog wel oké en even dacht ik geen verschil te horen, maar toe vielen de KEF’s en het muziekstuk door de mand. Huh? Hoorde ik het goed, hoorden anderen wat ik hoorde?

Nam ik mijzelf in de maling? Nee, de anderen hoorden het ook meteen.

De hele beleving, het detail, de plaatsing (jaja); alles was gewoon een pudding die nog wel smaakte maar ik miste de slagroom en de vulling.

Inderdaad, ik ga mij even te buiten aan superlatieven. Maar zo voelde het echt!

Ik geloofde het niet, maar muziekstuk na muziekstuk gaf het zelfde resultaat. Berret stelde wat kritische vragen, vroeg of we de Harmonizers alleen konden horen en dat was geen probleem.

Het zijn dus geen Supertweeters, laat dat duidelijk zijn!
Je hoort ze wel, maar ook niet.

Nu hoor ik je denken “wàt zeg jij nu?”, maar echt, ze geven nauwelijks weer maar toch weer wel.

Welke muziekstukken er in de hele sessie allemaal de revue gepasseerd zijn weet ik niet tot in detail, de meeste waren voor mij toch onbekend en dat maakte het voor mij een stuk leuker omdat je veel bewuster luistert.
Dit doe ik meestal als ik ergens ga luisteren, behalve als ik iets aan nieuwe audio ga kopen.

Tijd voor wederom koffie, en voor diegene die nog niets gehad had waren er nog koeken.

Over van alles gesproken, over passies en liefdes.

Hierna weer wat beluisterd, ook verzoeknummers voor diegene die eigen muziek bij zich had.

Maar het was en bleef duidelijk; de Harmonizers zijn geen gebakken lucht.

Ook is nu duidelijk waar de opmerking van Cock “Inspelen of langere tijd op proef luisteren is in zijn ervaring niet nodig” vandaan komt. Het effect is er meteen. Neemt natuurlijk niet weg dat de meesten iets dergelijks gewoon eerst willen proberen, net zoals "gewone" luidsprekers. Maar, persoonlijk, denk ik dat als ze er eenmaal staan je “verkocht” bent.

In het stuk van Audioclub Limburg lees je: “kwamen er zelfs protesten uit de zaal als de Harmonizers werden afgeschakeld”. Dit hadden wij ook………

Ik zeg nu niet dat je alles blind moet geloven, en nee, ik heb geen geld of Harmonizers gekregen voor deze recensie. Maar ik ben van mening dat je ze echt moet gaan beluisteren en dan pas oordelen.

Met dank aan de gastvrijheid, de hartelijke ontvangst ondanks dat eea. toch wel beladen voelde.
Ik ben weer een wijze levensles rijker.


En verder ga ik er niet over in discussie.

In je verslag zeg je dat je snapte hoe het werd nadat dat uitgelegd werd. Voor mij is het helemaal niet duidelijk. Ik denk nog steeds dat er gewoon een extra setje tranducers staan mee te spelen..

Is dat een verkeerde aanname? En zo ja, hoe werkt het dan?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #413 Gepost op: 29 juli 2016, 19:22:22 »
Die Sonore Harmonizers moeten wel meespelen, want anders zou je gewoon geen enkele toevoeging horen !

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #414 Gepost op: 29 juli 2016, 20:25:08 »



klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Dat is de (THD) vervorming in goed Nederlands.

En vervorming is natuurlijk niet goed

Groet,
Jacco


Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #415 Gepost op: 29 juli 2016, 20:39:01 »
Dat gaan we gewoon horen voor de rest is alles gelul in de ruimte,Maar wat belangrijk is zijn er forumleden die deze sonore

harmonize gekocht en in bezit hebben? en zoniet kunnen wij deze forumleden blind vertrouwen en zijn ze niet gelinkt

met deze broeders van sonore?we moeten alles chekken en het kaf van het koren duidelijk onderscheiden,zo is het en niet

anders! en propagandisten en forumleden die moedwillig er aan meewerken om de boel te belazeren worden gestraft

met een stoel.....euh waar is die stoel dan henk of is die ook al afgeschaft? :think:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #416 Gepost op: 29 juli 2016, 20:45:18 »
Dat mensen hun ervaringen delen is m.i. toch prima Bram.  Ik hoop gewoon een gezellige volgende bijeenkomst te hebben met een verhaal van de man die het op de markt brengt.  Je kunt er op voorhand wel een heleboel op af te dingen hebben maar volgens mij is zelf luisteren nog altijd het beste om er een "beeld" van te vormen.

Welke stoel?  Strandstoel, ligstoel, relaxstoel, kakstoel?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #417 Gepost op: 29 juli 2016, 20:46:59 »

In je verslag zeg je dat je snapte hoe het werd nadat dat uitgelegd werd. Voor mij is het helemaal niet duidelijk. Ik denk nog steeds dat er gewoon een extra setje tranducers staan mee te spelen..

Is dat een verkeerde aanname? En zo ja, hoe werkt het dan?

Ga eerst gewoon luisteren en laat je uitleggen hoe het werkt.

Mijn ervaring is dat het daarna pas zin heeft er over te praten.

Alle andere pogingen om er zonder dit een redelijke discussie van te maken cq. te houden zal stranden.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #418 Gepost op: 29 juli 2016, 20:54:43 »



klir factor in het hoog hier in nl noemen ze dat grof gezegd de ruisfactor. :sceptic:
Dat is de (THD) vervorming in goed Nederlands.

En vervorming is natuurlijk niet goed


Groet,
Jacco


Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
Dat vind jij jacco maar zo simpel ligt dat niet,wetende dat jij een vastgeroeste meet junk bent die alleen gelooft wat die

op het meetbordje ziet en daar aan vasthoud en met het heilige geloof van wat ik niet zie daar geloof ik niet in,is mijn stelling

dat dat een verouderde stellingname is die niet van deze tijd is.In deze kan ik het kort houden punt 1 jij gelooft niet in

klanmatige verschillen van kabels punt2 klangmatige verschillen in versterkers hoe klein dan ook bestaan niet volgens jou.

klangmatige verschillen in dac's is jouw helemaal vreemd.

Is dit een juiste aanname mijnerzijds of heeft er in de loop van de afgelopen jaren er een ommekeer bij jouw plaatsgevonden?

                                                                 :o
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2016, 20:58:51 door Hififreak »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #419 Gepost op: 29 juli 2016, 21:04:46 »

Kijk je wel een beetje uit als je op rampkoers ligt ?

Bovenstaande plaatje zou een zonde zijn en een stoel waardig.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software