Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 153263 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #360 Gepost op: 14 april 2016, 21:37:32 »
Ik vermoed dat Jacco ook wel wat verkoopt van de prachtige dingen die hij maakt, anders staat zijn huis inmiddels stampvol. Dat hij schitterende dingen maakt twijfel ik geen seconde aan.
Dank je. Ik zoek nog vertegenwoordigers  ;D Ik heb tot nu toe precies twee dingen verkocht. De rest staat inderdaad te verstoffen op zolder.

Maar even terugkomend (helemaal off-topic) op het antwoord van Paul. Dat is exact hetgeen dat mij indertijd ook enorm tegenstond toen ik bij blauw ging kijken, reden om daar niet of nauwelijks actief te worden. Maar ik heb die sfeer van afzeiken hier ook wel geproefd. Maar dat speelt op meer fora, op het ene meer dan op het andere.
Het belangrijke verschil is denk ik of moderatoren er aan meedoen of niet en of ze positief corrigeren.
Ja, onze voorbeeldrol is belangrijk in deze. Zelf moet ik oppassen dat ik niet louter rationeel wordt (mijn valkuil) en mij moet bepreken tot vragen stellen.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #361 Gepost op: 14 april 2016, 21:43:14 »
Eerlijk gezegd denk ik dat het 'vage verhaal' waarschijnlijk bedoeld was om op de een of andere manier de prijs te rechtvaardigen. Maar bij een aantal (voornamelijk technische/praktische mensen) gaan dan de haren gelijk overeind staan. Ik denk dat deze aanpak nu niet echt geschikt is voor dit forum...
Science is no democracy

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #362 Gepost op: 14 april 2016, 21:46:56 »
Waarbij Het verschil is dat Jacco (prachtige) dingen maakt en sonore dingen verkoopt en daar zit mijns inziens verschil in...

Dat verschil is een feit. Commerciƫle belangen, wat niet heet dat Sonore geen mooie, goed uitgedachte zaken zou kunnen realiseren.

Maar zou het een verschil maken; Een verhaal gehuld in mistieke nevelen of een "this is IT! Just listen! Zonder verdere verhalingen whatsoever?

Ik denk het niet.

De eis om verklaringen zou overeind blijven.

Mark

Hoe het ook zei Mark.... Ik denk dat ik er wel klaar mee ben..... Ieder z'n mening. En mijn mening heb ik reeds meerdere malen op verschillende manieren vertaald..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #363 Gepost op: 14 april 2016, 21:47:19 »
Hans, jij eet je escargots zeker graag met veel zout?  :afro:

Ik denk dat dit blauw smaakt.

Gr Hans

Heb wellicht wat posts gemist, maar ik leg even de link niet  :) De 'dit' ben ik even kwijt, geloof ik.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #364 Gepost op: 14 april 2016, 21:47:34 »
Een forum is een afspiegeling van de realiteit. Het verschil placht ik dan ook niet zozeer te zien en dan vergeet ik even "internetgedragingen".

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #365 Gepost op: 14 april 2016, 21:53:44 »
Eerlijk gezegd denk ik dat het 'vage verhaal' waarschijnlijk bedoeld was om op de een of andere manier de prijs te rechtvaardigen. Maar bij een aantal (voornamelijk technische/praktische mensen) gaan dan de haren gelijk overeind staan. Ik denk dat deze aanpak nu niet echt geschikt is voor dit forum...
Wat mij verbaasde was dat de heren het zichzelf zo moeilijk maken. Ik bedoel: je plaatst een (aangepaste) tweeter erbij, het klinkt beter en dat is nog logisch ook. Vooral bij de (snelle) transienten. Een testprotocol is ook zo bedacht dus zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Maak er een gezellige middag van en daarmee kun je verder.

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #366 Gepost op: 14 april 2016, 22:08:54 »
Hans, jij eet je escargots zeker graag met veel zout?  :afro:

Ik denk dat dit blauw smaakt.

Gr Hans

Heb wellicht wat posts gemist, maar ik leg even de link niet  :) De 'dit' ben ik even kwijt, geloof ik.


Vraag: Hoe smaakt dat ? antwoord: Euhhhh...Blauw.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #367 Gepost op: 14 april 2016, 23:54:57 »
wtf
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)

Hoezo dan pas ?

Gr Hans
Jij mag van mij eerder kennismaken met dit fenomeen !!!  ;) :)

Dat is mooi...maar ik kan je antwoord icm mijn vraag echt niet plaatsen. Het is een beetje als volgt:
Vraag: Hoe smaakt dat ? antwoord: Euhhhh...Blauw.

Gr Hans
Ik leg het je allemaal nog wel een keer uit Hans ! Kan zo moeilijk niet zijn, toch ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #368 Gepost op: 15 april 2016, 07:18:57 »
We gaan constructief verder met de Harmonizer.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #369 Gepost op: 15 april 2016, 07:29:56 »
Moeten we het niet laten rusten tot op zaterdag 1 oktober.
Als we de Harmonizer hebben kunnen horen / beleven gaan we contructief verder praten over wat we er van vinden.
Wie weet wat we gaan meemaken.

Of je er 2000 euro voor over hebt moet een ieder voor zich weten.
Doe waar je lol in hebt. Het is een liefhebberij.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #370 Gepost op: 15 april 2016, 08:12:03 »
Moeten we het niet laten rusten tot op zaterdag 1 oktober.
Als we de Harmonizer hebben kunnen horen / beleven gaan we contructief verder praten over wat we er van vinden.
Wie weet wat we gaan meemaken.

Of je er 2000 euro voor over hebt moet een ieder voor zich weten.
Doe waar je lol in hebt. Het is een liefhebberij.

Marcel
Dat is een constructief en verstandig voorstel Marcel. We kunnen er van alles van vinden, maar we zullen deze weergevers eerst gehoord moeten hebben.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #371 Gepost op: 09 mei 2016, 20:45:30 »
Ik heb zaterdag de Harmonizers uitgeprobeerd. Ook bij mij thuis was er verschil hoorbaar, maar het leidde zeker niet tot een gehoormatige verbetering. Vreemd genoeg was de ervaring thuis omgedraaid aan mijn ervaring in Limburg. In Limburg klonk het met de Harmonizers wat steviger en warmer, maar hier juist minder warm. Zowel de eigenaar als ik deelden die mening.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 20:50:32 door Carl »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #372 Gepost op: 09 mei 2016, 21:17:02 »
Ik heb zaterdag de Harmonizers uitgeprobeerd. Ook bij mij thuis was er verschil hoorbaar, maar het leidde zeker niet tot een gehoormatige verbetering. Vreemd genoeg was de ervaring thuis omgedraaid aan mijn ervaring in Limburg. In Limburg klonk het met de Harmonizers wat steviger en warmer, maar hier juist minder warm. Zowel de eigenaar als ik deelden die mening.
In Limburg smaken de vlaaien altijd betere dan elders.  ;)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #373 Gepost op: 09 mei 2016, 22:18:35 »
Ik heb zaterdag de Harmonizers uitgeprobeerd. Ook bij mij thuis was er verschil hoorbaar, maar het leidde zeker niet tot een gehoormatige verbetering. Vreemd genoeg was de ervaring thuis omgedraaid aan mijn ervaring in Limburg. In Limburg klonk het met de Harmonizers wat steviger en warmer, maar hier juist minder warm. Zowel de eigenaar als ik deelden die mening.

Hogere tonen dragen minder ver dan lagere.. Dus in een grote ruimte heeft zon kef ls50 op afstand te weinig hoog. In een kleinere ruimte (zoals thuis) voorziet een ls50 (of iedere gemiddelde near/midfield) van voldoende treble. Zon losse tweeter erbij is natuurlijk een halfbakken oplossing. En een ls50 is ook op andere vlakken niet geschikt voor een grote ruimte. In een grote ruimte moet je gewoon een passende (mainfield) set gebruiken die gemaakt is om op grotere afstand naar te luisteren.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 22:21:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #374 Gepost op: 09 mei 2016, 22:25:05 »
Eerlijk verhaal van je luisterervaring Carl dat is verfrissend.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 22:53:48 door Vintage lover »
I love vintage.