Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 152054 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #345 Gepost op: 14 april 2016, 19:52:32 »
Goed misschien zou er moeten staan iemand die niet weet waar die over praat....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #346 Gepost op: 14 april 2016, 19:56:05 »
Dat zou kunnen maar dat kan alleen als jezelf weet dat die ander niet weet waar die het over heeft en niet omdat een ander zegt dat diegene niet weet waar die het over heeft.

 Coole zin... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #347 Gepost op: 14 april 2016, 20:03:34 »
Met andere woorden je acht mij niet in staat om met mijn "boeren logica"..... Ik binnen "5 minuten" niet zou weten dat hij/zij geen idee heeft van wat hij staat te verkopen!?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #348 Gepost op: 14 april 2016, 20:11:33 »
Richard,

Wat Chansig aanhaalt viel ook mij op. Maar Chansig en ook ik begrijpen best waar je op doelt.

En Chansig meent niet hetgeen te zeggen wat jij nu invult.

Althans; Houd er rekening mee dat in het land der blinden éénoog koning is. Jacco zou jou, mij en vele anderen zomaar iets op de mouw kunnen spelden wat niets met waarheden te maken heeft. En dat bedoeld Chansig wél.

Mark

Jacco, sorry ik had even een voorbeeldje nodig 8)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #349 Gepost op: 14 april 2016, 20:13:01 »
Met andere woorden je acht mij niet in staat om met mijn "boeren logica"..... Ik binnen "5 minuten" niet zou weten dat hij/zij geen idee heeft van wat hij staat te verkopen!?

Geen idee waardoor je tot deze gedachte komt....maar het was geen aanval oid. Al doet je schaap opmerking vermoeden dat we familie zijn. Ik ben namelijk ook een schaap wat technische kennis betreft...daarnaast ook nog eens naïef schaap. Dus iedereen kan me van alles wijsmaken...dus ga ik maar luisteren.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #350 Gepost op: 14 april 2016, 20:25:26 »
Waarbij Het verschil is dat Jacco (prachtige) dingen maakt en sonore dingen verkoopt en daar zit mijns inziens verschil in...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #351 Gepost op: 14 april 2016, 20:30:43 »
 wtf
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)

Hoezo dan pas ?

Gr Hans
Jij mag van mij eerder kennismaken met dit fenomeen !!!  ;) :)
« Laatst bewerkt op: 14 april 2016, 20:34:27 door Audiofreak »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #352 Gepost op: 14 april 2016, 20:50:00 »
Waarbij Het verschil is dat Jacco (prachtige) dingen maakt en sonore dingen verkoopt en daar zit mijns inziens verschil in...

Dat verschil is een feit. Commerciële belangen, wat niet heet dat Sonore geen mooie, goed uitgedachte zaken zou kunnen realiseren.

Maar zou het een verschil maken; Een verhaal gehuld in mistieke nevelen of een "this is IT! Just listen! Zonder verdere verhalingen whatsoever?

Ik denk het niet.

De eis om verklaringen zou overeind blijven.

Mark

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #353 Gepost op: 14 april 2016, 20:52:25 »
wtf
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)

Hoezo dan pas ?

Gr Hans
Jij mag van mij eerder kennismaken met dit fenomeen !!!  ;) :)

Dat is mooi...maar ik kan je antwoord icm mijn vraag echt niet plaatsen. Het is een beetje als volgt:
Vraag: Hoe smaakt dat ? antwoord: Euhhhh...Blauw.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #354 Gepost op: 14 april 2016, 20:53:20 »
Waarbij Het verschil is dat Jacco (prachtige) dingen maakt en sonore dingen verkoopt en daar zit mijns inziens verschil in...

Sonore maakt ook dingen toch ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #355 Gepost op: 14 april 2016, 21:02:22 »
Hans, jij eet je escargots zeker graag met veel zout?  :afro:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #356 Gepost op: 14 april 2016, 21:25:36 »
Richard,

Wat Chansig aanhaalt viel ook mij op. Maar Chansig en ook ik begrijpen best waar je op doelt.

En Chansig meent niet hetgeen te zeggen wat jij nu invult.

Althans; Houd er rekening mee dat in het land der blinden éénoog koning is. Jacco zou jou, mij en vele anderen zomaar iets op de mouw kunnen spelden wat niets met waarheden te maken heeft. En dat bedoeld Chansig wél.

Mark

Jacco, sorry ik had even een voorbeeldje nodig 8)
;D Maakt niet uit hoe je genoemd wordt, toch?  ;)

Maar geeft niet verder, ik snap je verhaal. (en ik zal het onthouden voor als ik een voorbeeld nodig heb...)

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #357 Gepost op: 14 april 2016, 21:30:10 »
Paul kan volgens mij zijn vraag het beste beantwoorden.

Verder realiseer ik mij dat de vraag van Paul op meerdere manieren uitgelegd en beantwoord kan worden.

Groet,
Jacco
Bij deze dan, op blauw werd naar mijn idee iedere discussie omtrent audio wat in de ogen van een paar moderators vreemd leek totaal afgebrand en dan bedoel ik bv een kabel vergelijk etc. en men kon gelijk op de brandstapel.

Begreep dat dit onder andere de reden was dat Hififreak en Jacco besloten hadden daar weg te gaan en hier een nieuwe start te maken.

Sta zelf soms ook vreemd tegen sommige dingen aan te kijken maar zolang het tegendeel niet bewezen is lijkt het aannemelijk om een ieder in z,n waarde te laten.

Neem aan dat deze uitleg voldoende is ?
Dank je Paul. Ik weet niet of je qua benoemen van de namen helemaal juist zit, maar de strekking van het verhaal is correct.

Hier is gelukkig geen brandstapel voorbijgekomen, wel wat theater. En ik ben het ook met je eens en ik begrijp je angst. Zover gaat het hier natuurlijk niet komen. Ik hoop alleen wel dat het op een normale manier bespreekbaar mag blijven. Zowel de zin als de onzin bedoel ik dan.

En ik neem als vanzelfsprekend mijn meetmicrofoon mee  ;D

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #358 Gepost op: 14 april 2016, 21:31:20 »
Hans, jij eet je escargots zeker graag met veel zout?  :afro:

Ik denk dat dit blauw smaakt.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #359 Gepost op: 14 april 2016, 21:32:14 »
Ik vermoed dat Jacco ook wel wat verkoopt van de prachtige dingen die hij maakt, anders staat zijn huis inmiddels stampvol. Dat hij schitterende dingen maakt twijfel ik geen seconde aan.

Maar even terugkomend (helemaal off-topic) op het antwoord van Paul. Dat is exact hetgeen dat mij indertijd ook enorm tegenstond toen ik bij blauw ging kijken, reden om daar niet of nauwelijks actief te worden. Maar ik heb die sfeer van afzeiken hier ook wel geproefd. Maar dat speelt op meer fora, op het ene meer dan op het andere.
Het belangrijke verschil is denk ik of moderatoren er aan meedoen of niet en of ze positief corrigeren.