Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 153010 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #330 Gepost op: 13 april 2016, 22:46:36 »
O ;)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #331 Gepost op: 14 april 2016, 07:55:38 »
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #332 Gepost op: 14 april 2016, 08:03:00 »
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #333 Gepost op: 14 april 2016, 08:36:08 »
Paul kan volgens mij zijn vraag het beste beantwoorden.

Verder realiseer ik mij dat de vraag van Paul op meerdere manieren uitgelegd en beantwoord kan worden.

Groet,
Jacco

En het zal zeker niet slecht bedoeld zijn geweest. Gezond wantrouwen kan nooit kwaad.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #334 Gepost op: 14 april 2016, 08:40:16 »
Paul kan volgens mij zijn vraag het beste beantwoorden.

Verder realiseer ik mij dat de vraag van Paul op meerdere manieren uitgelegd en beantwoord kan worden.

Groet,
Jacco

En het zal zeker niet slecht bedoeld zijn geweest. Gezond wantrouwen kan nooit kwaad.
Ach Carl hier wordt verbaal weleens wat gestoeid, maar het is nog nooit uitgelopen op "hete hoofden en koude harten". De één is nou eenmaal wat ontvankelijker voor dit soort zaken dan de ander, maar met z'n allen maken we er toch maar een boeiende hobby van !

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #335 Gepost op: 14 april 2016, 10:03:35 »
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)
Ik betwijfel of daar verteld gaat worden wat de Harmonizer precies doet... ben bang dat dit in nevelen gehuld blijft. Dat is nu juist waar ik heel nieuwsgierig naar ben.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #336 Gepost op: 14 april 2016, 10:29:09 »
Nou, ik betwijfel het niet. Het gaat niet gebeuren, zoveel is duidelijk.
Als men daarvoor komt kan men beter wegblijven, dat scheelt frustratie.

Men kan luisteren, een mening vormen en hetgeen niet verteld wordt voor lief nemen. Zo simpel liggen de kaarten en is dat niet erg vaak het geval?!

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #337 Gepost op: 14 april 2016, 11:04:40 »
Paul kan volgens mij zijn vraag het beste beantwoorden.

Verder realiseer ik mij dat de vraag van Paul op meerdere manieren uitgelegd en beantwoord kan worden.

Groet,
Jacco
Bij deze dan, op blauw werd naar mijn idee iedere discussie omtrent audio wat in de ogen van een paar moderators vreemd leek totaal afgebrand en dan bedoel ik bv een kabel vergelijk etc. en men kon gelijk op de brandstapel.

Begreep dat dit onder andere de reden was dat Hififreak en Jacco besloten hadden daar weg te gaan en hier een nieuwe start te maken.

Sta zelf soms ook vreemd tegen sommige dingen aan te kijken maar zolang het tegendeel niet bewezen is lijkt het aannemelijk om een ieder in z,n waarde te laten.

Neem aan dat deze uitleg voldoende is ?

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #338 Gepost op: 14 april 2016, 11:20:27 »
Paul ik snap je volledig, en je hebt ook absoluut een punt..

Waar ik persoonlijk niet tegen kan is als mensen het gene wat ze horen maakt niet uit wat, als absolute waarheid verkondigen op fora als deze..... Daarom ben ik erg blij dat er mensen zijn als Jacco die uitleggen op een vriendelijke en duidelijke manier dat het technisch, natuurkundig, geef het een beestje een naam.... uit proberen te leggen dat het simpelweg niet mogelijk is en daarom tussen de oortjes zit.. Met alle technische kennis die ze in huis hebben... Noem mij een schaap noem me een meeloper maar ik neig meer naar iemand te luisteren, die iets kan onderbouwen, als iemand die maar wat excuses le mot uit z'n nek lult zonder dit te kunnen.... Als beide partijen elkaar in hun waarde kunnen laten is er niet zoveel aan de hand... Persoonlijk aanvallen van achter een computer is makkelijk net als oordelen.... Jij weet ook dat het over het algemeen in het echie wel wat meevalt ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #339 Gepost op: 14 april 2016, 12:07:41 »
Het tegendeel valt in de regel niet te bewijzen. De claimende partij dient te bewijzen of zegt (financieel aantrekkelijker) dat bewijzen niet kan of dat ze hun geheim niet wensen prijs te geven maar dat de vele positieve reacties genoeg zeggen.
Ook de RTL waarzeggers zullen niet proberen te bewijzen dat ze werkelijk in de toekomst kunnen kijken. Kortom: positieve ervaringen kunnen op drijfzand gebaseerd zijn zonder dat men het door heeft.
An inability to grasp science is no argument against it....

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #340 Gepost op: 14 april 2016, 17:10:46 »
Oh sorry Min Plus het ging me natuurlijk om de opmerking waarom de discussie verplaatst was van Audiofreaks naar dit forum. Zoals ik al zei heb ik dit topic geopend omdat ik het een leuk produkt vond ook voor anderen. Ik vind je benadering dat je het product ook wilt horen natuurlijk prima.

Verder reageer ik eigenlijk nooit op mensen, maar altijd op inhoudelijke reacties. Veel geleerd van de decision  room van indertijd VROM. Je communiceerde via de computer in de vergaderzaal en niet lijfelijk. Omdat je niet wist van wie de opmerking kwam, nam je iedere reactie op zich serieus. Moeten ze vaker doen.

Vergis je je niet?
Punt 1 wordt audiofreaks het groene forum genoemd en niet het blauwe en punt 2 was de opmerking van Paul m.i. weliswaar onderwerp gerelateerd maar had hij het meer over het feit dat/de vraag waarom mensen bij blauw weg waren gegaan om hier dit forum te starten, maar daar kan ik me in vergissen.
Verder ben ik nog benieuwd naar het antwoord.
Is inmiddels beantwoord, ik hoop een bevredigend antwoord ?  ::)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #341 Gepost op: 14 april 2016, 19:19:26 »
Wat is hier (op dit forum) nu de discussie ?
- Harmonizer is te duur.
- Harmonizer doet niets.
- Harmonizer doet iets maar we willen graag weten waarom.

Gr Hans
Men kan  het t.z.t. allemaal lijfelijk mee gaan maken in het Trefpunt om aldaar een antwoord te vinden op al deze prangende vragen ! ;) :)

Hoezo dan pas ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #342 Gepost op: 14 april 2016, 19:25:17 »
Paul ik snap je volledig, en je hebt ook absoluut een punt..

Waar ik persoonlijk niet tegen kan is als mensen het gene wat ze horen maakt niet uit wat, als absolute waarheid verkondigen op fora als deze..... Daarom ben ik erg blij dat er mensen zijn als Jacco die uitleggen op een vriendelijke en duidelijke manier dat het technisch, natuurkundig, geef het een beestje een naam.... uit proberen te leggen dat het simpelweg niet mogelijk is en daarom tussen de oortjes zit.. Met alle technische kennis die ze in huis hebben... Noem mij een schaap noem me een meeloper maar ik neig meer naar iemand te luisteren, die iets kan onderbouwen, als iemand die maar wat excuses le mot uit z'n nek lult zonder dit te kunnen.... Als beide partijen elkaar in hun waarde kunnen laten is er niet zoveel aan de hand... Persoonlijk aanvallen van achter een computer is makkelijk net als oordelen.... Jij weet ook dat het over het algemeen in het echie wel wat meevalt ;)

Ik heb inmiddels een andere techneut uitgebreid "gesproken". Die heeft wel wat ideeën (waar ik weinig van begrijp) als het gaat over wat er gebeurt maar zou dat ook graag met metingen ondersteunt willen zien.

Volgens mij is het duidelijk dat de Harmonizer wat toevoegt, hoe zacht hij ook meedoet.

Of dat 2000 euro moet gaan kosten is weer een andere discussie.

En het zwarte is natuurlijk wel een beetje koddig om te lezen... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #343 Gepost op: 14 april 2016, 19:43:16 »
want!?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #344 Gepost op: 14 april 2016, 19:47:34 »
Oke met uitleg wordt hij natuurlijk niet leuker. Maar zeggen dat iemand uit zijn nek lult om vervolgens te zeggen dat men elkaar in hun waarde moet laten...nou euhhh ja dat is niet eens een schijnbare tegenstelling.  ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software