Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151838 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #315 Gepost op: 13 april 2016, 20:55:19 »
De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat voor veel mensen meerwaarde kan hebben.

Wat mij betreft is daar niets mis mee Charles.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #316 Gepost op: 13 april 2016, 20:57:43 »
De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat voor veel mensen meerwaarde kan hebben.

Wat mij betreft is daar niets mis mee Charles.

Bedankt Henk!

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #317 Gepost op: 13 april 2016, 21:10:12 »
Carl,

Je vraagt aandacht om zaken die voor velen de hobby maakt tot wat deze is, een eventueel inhoudelijke discussie doet daar niets aan af.

Philips heeft of had zo'n Ambilight geval. Als men sec de beeldweergave toetst voegt het vermoedelijk niets toe, maar in de ogen van de koper snijdt dit argument geen hout en kiest ervoor de eigen beleving te laten prevaleren boven de wetenschap van het gestelde feit.

Wellicht een krom vergelijk maar volgens mij zo klaar als een klontje en niets mis mee.

Mark ;)

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #318 Gepost op: 13 april 2016, 21:12:16 »
De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat voor veel mensen meerwaarde kan hebben.

Wat mij betreft is daar niets mis mee Charles.

Bedankt Henk!
Freak   ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #319 Gepost op: 13 april 2016, 21:15:08 »
De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat voor veel mensen meerwaarde kan hebben.

Wat mij betreft is daar niets mis mee Charles.

Bedankt Henk!
Freak   ;)

Hififreak om precies te zijn maar als iemand mij typeert als Bourgondiër maakt mij dat ook gelukkig.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #320 Gepost op: 13 april 2016, 21:17:09 »
De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat voor veel mensen meerwaarde kan hebben.

Wat mij betreft is daar niets mis mee Charles.

Bedankt Henk!
Freak   ;)

Hififreak om precies te zijn maar als iemand mij typeert als Bourgondiër maakt mij dat ook gelukkig.   ;D
Just the way you are.  ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #321 Gepost op: 13 april 2016, 21:17:56 »
Ik doe mijn best Paul.  ;)

Door met de Harmonizers.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #322 Gepost op: 13 april 2016, 21:21:49 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...
Nu doemt mij plots de vraag op .....  waarom is men destijds bij blauw vertrokken en hier een nieuwe start gemaakt ?

Ik weet het het antwoord.   ;)

PS   Mijn persoonlijke menig die niks afdoet of de TS wel of geen gelijk heeft, neem aan dat de meeste niet aanwezig waren wellicht dit op een volgende meeting live meemaken ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord.

Kan me verder hier bij aansluiten. Ik kan weinig zinnigs zeggen over dingen die ik niet zelf beluisterd heb.

Als topicstarter voel ik me vervelend aangesproken. Ik zit niet op Audiofreaks, maar wel van nagenoeg het begin op het High-Endforum (vroeger Hear). Marco ken ik daarvan net zoals verschillende van jullie via Hififreaks. Op audiobeurzen ga ik graag bij hem luisteren en daar ken ik ook Cock van (hij heeft ook een Oracle draaitafel). De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat het voor veel mensen meerwaarde kan hebben. Voor de rest heb ik geen aandelen in de firma en geen verplichtingen.

Inmiddels weet ik ook wat Marco zo in zijn programma heeft. Ik adviseer zeker van de gelegenheid gebruik te maken naar de Blumenhofers hoorn LS te luisteren. Ik heb vaker hoorns gehoord, maar die klinken naar mijn mening allemaal net iets te scherp. Die Thomas Blumenhofer weet dat scherpe te vermijden met behoud van eigenschappen. En als je een geloofscrisis wil op dit forum dan moet je Marco vragen een draaitafel mee te nemen.

Het verbaast me ten zeerste dat je je door mij vervelend aangesproken voelt aangezien ik duidelijk aangeef dat ik weinig zinnigs over de harmonizers kan zeggen zolang ik ze niet gehoord heb, m.a.w. ik sta voorlopig overal voor open en vind meetgegevens leuk als basis maar niet meer dan dat. Ze zouden best super kunnen zijn.

Misschien betreft het de vraag over het blauwe forum waar je je vervelend over aangesproken voelt en waar ik benieuwd was naar het antwoord en het antwoord nog niet gekregen heb?


Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #323 Gepost op: 13 april 2016, 21:33:54 »
Oh sorry Min Plus het ging me natuurlijk om de opmerking waarom de discussie verplaatst was van Audiofreaks naar dit forum. Zoals ik al zei heb ik dit topic geopend omdat ik het een leuk produkt vond ook voor anderen. Ik vind je benadering dat je het product ook wilt horen natuurlijk prima.

Verder reageer ik eigenlijk nooit op mensen, maar altijd op inhoudelijke reacties. Veel geleerd van de decision  room van indertijd VROM. Je communiceerde via de computer in de vergaderzaal en niet lijfelijk. Omdat je niet wist van wie de opmerking kwam, nam je iedere reactie op zich serieus. Moeten ze vaker doen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #324 Gepost op: 13 april 2016, 21:43:11 »
voor 2K doe je jezelf tekort zou ik zeggen :)

M.b.t. audio mag het wat mij betreft wel een veelvoud van het bedrag dat jij noemt zijn, als ik er maar ultiem plezier aan beleef.   8)

Dat bedoel ik dus. Je hebt pas gelijk als de ander daadwerkelijk de mening toegedaan is dat je het óók hebt, elke waterdichte "factsheet" ten spijt.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #325 Gepost op: 13 april 2016, 22:08:48 »
Inderdaad de manier waarop ik de hobby beleef. Helaas gaat het geld even in een andere hobby.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #326 Gepost op: 13 april 2016, 22:12:07 »
Oh sorry Min Plus het ging me natuurlijk om de opmerking waarom de discussie verplaatst was van Audiofreaks naar dit forum. Zoals ik al zei heb ik dit topic geopend omdat ik het een leuk produkt vond ook voor anderen. Ik vind je benadering dat je het product ook wilt horen natuurlijk prima.

Verder reageer ik eigenlijk nooit op mensen, maar altijd op inhoudelijke reacties. Veel geleerd van de decision  room van indertijd VROM. Je communiceerde via de computer in de vergaderzaal en niet lijfelijk. Omdat je niet wist van wie de opmerking kwam, nam je iedere reactie op zich serieus. Moeten ze vaker doen.

Vergis je je niet?
Punt 1 wordt audiofreaks het groene forum genoemd en niet het blauwe en punt 2 was de opmerking van Paul m.i. weliswaar onderwerp gerelateerd maar had hij het meer over het feit dat/de vraag waarom mensen bij blauw weg waren gegaan om hier dit forum te starten, maar daar kan ik me in vergissen.
Verder ben ik nog benieuwd naar het antwoord.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #327 Gepost op: 13 april 2016, 22:16:44 »
Paul kan volgens mij zijn vraag het beste beantwoorden.

Verder realiseer ik mij dat de vraag van Paul op meerdere manieren uitgelegd en beantwoord kan worden.

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #328 Gepost op: 13 april 2016, 22:18:26 »
voor 2K doe je jezelf tekort zou ik zeggen :)

M.b.t. audio mag het wat mij betreft wel een veelvoud van het bedrag dat jij noemt zijn, als ik er maar ultiem plezier aan beleef.   8)

Dat bedoel ik dus. Je hebt pas gelijk als de ander daadwerkelijk de mening toegedaan is dat je het óók hebt, elke waterdichte "factsheet" ten spijt.

Mark

Ik weet niet of ik het sarcastisch moet opvatten of serieus (dus ik reageer maar serieus):
Hier gaat hetover een mening. Maar wat je schetst kan evengoed het verschil zijn tussen gelijk hebben en gelijk krijgen..
« Laatst bewerkt op: 13 april 2016, 22:23:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #329 Gepost op: 13 april 2016, 22:37:04 »
Nou, dat staat er in feite wel zo'n beetje. Met alle gelijk aan je zijde, hoef je het nu eenmaal nog niet te krijgen.
Of dat terecht is, is een andere vraag.

Je kan nu eenmaal niet op tegen iemand die blijft roepen "ja maar" (om een illustratie te schetsen). Los van je gelijk moet je de ander ook nog vaak overtuigen van diens ongelijk en het één hoeft het ander niet per definitie uit te sluiten.

En als iemand tegen je zegt; "Het zal allemaal wel, ik vind het beter", ben je ook gewoon uitgewatert.

Snappie.

Mark ;D ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300