Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151909 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #300 Gepost op: 13 april 2016, 06:14:36 »
Dat hij iets doet wat eigenlijk helemaal niet kan en dat het daarom dan volgens menselijke denkpatronen wel heel iets bijzonders moet zijn.

Hij doet dus nauwelijks hoorbaar mee, maar het verschil is overduidelijk. "it's a miracle" :')
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #301 Gepost op: 13 april 2016, 07:13:18 »
Zowheejjj.  Ik kijk effe een middag en avondje niet en ik mis weer een heleboel over de Sonore Harmonyzer.
Ik heb ze ook niet mogen meemaken.
En inderdaad denk ik dat, vanuit het principe dat ik geen kokend water over mijn handen wil hebben, ik ze niet hoef te hebben.
Aan de hand van de beschrijving welke ik ergens op het www heb gelezen en hier heb gelezen krijg ik heel erg het gevoel dat ik 2000 euro voor een pracht van een placebo ga betalen als ik ze wil hebben.
Maar ik ben zeker wel nieuwsgierig wat er gebeurt , of niet gebeurt, als ze worden toegevoegd aan een set luidsprekers. 
Het zou leuk zijn als we 3 oktober hier iets mee zouden kunnen doen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #302 Gepost op: 13 april 2016, 08:26:42 »
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dit meestal ook zo !!!  :sceptic:

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #303 Gepost op: 13 april 2016, 09:50:42 »
Zit jij ook op MP Jan ;D
I love vintage.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #304 Gepost op: 13 april 2016, 10:47:30 »
Wat Arden heel goed in de smiezen heeft is "dat het niet uitmaakt op welke wijze er over gesproken wordt, als er maar over gesproken wordt".
Er is mij ooit eens verteld dat slechte reclame óók reclame is. De vraag is waarmee je de grootst mogelijke nieuwsgierigheid en indirecte "interesse" mee op gang krijgt.
Het resultaat schetst zich alhier en ik heb ook even op het groene forum gekeken, ook aldaar. Het is daar toch redelijk hoog opgelopen tussen critici en aanbieder. Waarbij er inmiddels critici zijn die het in qua beleving een aanvulling vinden op bestaande systemen.

Ik kan me echter niets voorstellen bij de term "stijgtijd verbeteraar". De eigenschappen van luidsprekerunits laten zich naar mijn idee niet verbeteren door welk extern apparaat dan ook.

Maar goed. Ik ben nog steeds benieuwd.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #305 Gepost op: 13 april 2016, 11:01:02 »
Bij een stijgtijdverbeteraar dient de verbetering (als superpositionering) zeer nauwkeurig bij de 'inferieure' stijgtijd te worden ingepast. Het lukraak ergens neerzetten van de unit past daar m.i. niet bij.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2016, 11:38:01 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #306 Gepost op: 13 april 2016, 11:09:45 »
Nu lees ik dat het apparaatje op een zeer laag volume z'n ding doet. Vraag;

Wat gebeurt er als er ondanks dat lage volume "een flinke slag aan de fase gegeven wordt"? Zeg eens vanaf de eerder door mij genoemde 10KHz. Bewuste faseverdraaiingen dus?

Dat vraag ik omdat hier nog een paar mistieke luidsprekers van Belgische komaf staan waarbij je kunt horen dat bepaalde zaken niet kloppen waar het aankomt op de fase van de units maar het "beeld" best te pruimen is (of kan zijn)

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #307 Gepost op: 13 april 2016, 11:44:06 »
ik ben d'r wel mee in ieder geval
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #308 Gepost op: 13 april 2016, 12:34:33 »
Ik hoop dat er binnenkort een paar forumleden gaan luisteren, want ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden. Dit mede door de vrij hoge prijs.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #309 Gepost op: 13 april 2016, 13:01:20 »
[quo ;)
Yep Peter !

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #310 Gepost op: 13 april 2016, 13:03:23 »
ik ben d'r wel mee in ieder geval
Wat is de connectie met de Sonore Harmonizer ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #311 Gepost op: 13 april 2016, 19:09:21 »
Het zou mooi zijn als we wat concreter kunnen worden m.b.t. de invulling van de Hififreaks najaarsdag 1 oktober a.s.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #312 Gepost op: 13 april 2016, 19:24:53 »
Het zou mooi zijn als we wat concreter kunnen worden m.b.t. de invulling van de Hififreaks najaarsdag 1 oktober a.s.

Nou, de Harmonizers zijn al geregeld, kan/mag met een set Kefs, Blumenhofer of Raidho (of dat vullen jullie zelf in). Overige benodigdheden zijn er ook voldoende (Octave, Sonore, Restek), maar wederom, ook dat kunnen jullie eventueel zelf invullen. Cock en ik zouden ook nog op de aanwezigenlijst moeten komen neem ik aan?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #313 Gepost op: 13 april 2016, 19:49:08 »
Ik heb jullie aan de lijst toegevoegd.

Wat mij betreft zetten jullie een set met eventueel de Kefs en Blumenhofers neer, zodat er ook kennis gemaakt kan worden met jullie producten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #314 Gepost op: 13 april 2016, 20:51:47 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...
Nu doemt mij plots de vraag op .....  waarom is men destijds bij blauw vertrokken en hier een nieuwe start gemaakt ?

Ik weet het het antwoord.   ;)

PS   Mijn persoonlijke menig die niks afdoet of de TS wel of geen gelijk heeft, neem aan dat de meeste niet aanwezig waren wellicht dit op een volgende meeting live meemaken ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord.

Kan me verder hier bij aansluiten. Ik kan weinig zinnigs zeggen over dingen die ik niet zelf beluisterd heb.

Als topicstarter voel ik me vervelend aangesproken. Ik zit niet op Audiofreaks, maar wel van nagenoeg het begin op het High-Endforum (vroeger Hear). Marco ken ik daarvan net zoals verschillende van jullie via Hififreaks. Op audiobeurzen ga ik graag bij hem luisteren en daar ken ik ook Cock van (hij heeft ook een Oracle draaitafel). De reden dat ik dit topic heb geopend is om de aandacht te vestigen op iets waarvan ik denk dat het voor veel mensen meerwaarde kan hebben. Voor de rest heb ik geen aandelen in de firma en geen verplichtingen.

Inmiddels weet ik ook wat Marco zo in zijn programma heeft. Ik adviseer zeker van de gelegenheid gebruik te maken naar de Blumenhofers hoorn LS te luisteren. Ik heb vaker hoorns gehoord, maar die klinken naar mijn mening allemaal net iets te scherp. Die Thomas Blumenhofer weet dat scherpe te vermijden met behoud van eigenschappen. En als je een geloofscrisis wil op dit forum dan moet je Marco vragen een draaitafel mee te nemen.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2016, 20:57:02 door Carl »