Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151885 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #285 Gepost op: 12 april 2016, 20:21:28 »


Juist door die onduidelijkheid ontstaat de bodem voor negatieve kritiek. Dat is het punt dat ik wou maken.

Groet,
Jacco

Je een beetje kennende via dit forum begrijp ik je punt  en je vragen zijn ook volkomen logisch en verdienen een antwoord maar dat zal er voorlopig niet komen ben ik bang.
Tenzij iemand de tweeters openschroeft en daar al of niet iets aantreft.
Dat zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren.

De spanning stijgt,hou je het nog Jacco ? ;D
Oh jee... pas op met die stress...  ;D

Kijk, het komt van twee kanten: enerzijds de hakkers die negatief reageren en roepen om opheldering en daarbij zwart-wit door de bocht komen. En anderzijds heb je de lieden die doelbewust informatie achter de tong houden en zo de compost zijn voor de hakkers.

Ik geloof dat ik zo wel duidelijk ben geweest. Zo niet, hoor ik het natuurlijk graag.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #286 Gepost op: 12 april 2016, 20:25:23 »
De Sonore Harmonizer krijgt in ieder geval ruimschoots de aandacht !  :D ;)

inderdaad zeg... waar is dat ding eigenlijk?  ;)

Hier staat nog een setje voor je.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #287 Gepost op: 12 april 2016, 20:45:50 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...
Nu doemt mij plots de vraag op .....  waarom is men destijds bij blauw vertrokken en hier een nieuwe start gemaakt ?

Ik weet het het antwoord.   ;)

PS   Mijn persoonlijke menig die niks afdoet of de TS wel of geen gelijk heeft, neem aan dat de meeste niet aanwezig waren wellicht dit op een volgende meeting live meemaken ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord.

Kan me verder hier bij aansluiten. Ik kan weinig zinnigs zeggen over dingen die ik niet zelf beluisterd heb.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #288 Gepost op: 12 april 2016, 20:59:01 »
Het heeft niks met het beluisteren te maken.

A. De manier waarop het gene wordt gepresenteerd. Hier vallen mensen over en, dat is mijns inziens terecht.

B. Dat het iets toevoegd is logisch... En niet per definitie een waarde oordeel. In de zin van goed of slecht
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #289 Gepost op: 12 april 2016, 21:12:10 »

Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

 :(

Ach Ruud, zo rot gekozen is dat voorbeeld niet eens, want pijn, wat is dat eigenlijk? Hoe meet je dat? Of is dat voor iedereen anders, zodat het misschien wel net zo iets is als beleving?

Gewoon de hersenactiviteit meten....

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #290 Gepost op: 12 april 2016, 21:16:31 »
Het heeft niks met het beluisteren te maken.

A. De manier waarop het gene wordt gepresenteerd. Hier vallen mensen over en, dat is mijns inziens terecht.
Jawel. Maar de wijze van presentatie is aan de eigenaar van het apparaat. Ik zie het verschil van deze presentatie en een nogal onzuiver aandoende halleluhja ervaring van een linksom getwiste kabel niet zozeer.
Citaat
B. Dat het iets toevoegd is logisch... En niet per definitie een waarde oordeel. In de zin van goed of slecht
Laten we dat niet uit het oog verliezen.

Ik ben het met Paul eens.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #291 Gepost op: 12 april 2016, 21:17:24 »

Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

 :(

Ach Ruud, zo rot gekozen is dat voorbeeld niet eens, want pijn, wat is dat eigenlijk? Hoe meet je dat? Of is dat voor iedereen anders, zodat het misschien wel net zo iets is als beleving?

Gewoon de hersenactiviteit meten....

Gr Hans

Is die niet afhankelijk van de pijngrens?

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #292 Gepost op: 12 april 2016, 21:21:12 »
Ach...ik dacht ik roep ook maar wat.

Maar Arden trekt het de verkeerde kant op.

Dat mensen dingen kunnen beleven staat volgens mij niet ter discussie. Kokend water zal bij 99 van de 100 mensen een vervelend gevoel geven. En dat komt omdat het water kookt. Niet omdat de pijngrens van de mensen laag is.

De vraag is of de Harmonizer wat doet...niet of de mensen beleven dat hij wat doet.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #293 Gepost op: 12 april 2016, 21:51:55 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...

Weet je hoe hard die tweeter, tweetert ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #294 Gepost op: 12 april 2016, 21:58:11 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...

Weet je hoe hard die tweeter, tweetert ?

Gr Hans

Hij zal toch op enig hoorbaar volume mee moeten tweeteren anders heeft het getweeter geen enkele zin hè..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #295 Gepost op: 12 april 2016, 22:43:33 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...

Weet je hoe hard die tweeter, tweetert ?

Gr Hans

Hij zal toch op enig hoorbaar volume mee moeten tweeteren anders heeft het getweeter geen enkele zin hè..
Kijk, die is rationeel lekker bezig  Toppie!

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 23:21:44 door dekkersj »

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #296 Gepost op: 12 april 2016, 23:12:02 »
Het heeft niks met het beluisteren te maken.

A. De manier waarop het gene wordt gepresenteerd. Hier vallen mensen over en, dat is mijns inziens terecht.
Jawel. Maar de wijze van presentatie is aan de eigenaar van het apparaat. Ik zie het verschil van deze presentatie en een nogal onzuiver aandoende halleluhja ervaring van een linksom getwiste kabel niet zozeer.
Citaat
B. Dat het iets toevoegd is logisch... En niet per definitie een waarde oordeel. In de zin van goed of slecht
Laten we dat niet uit het oog verliezen.

Ik ben het met Paul eens.

Mark
Ik gaf het eerder ook al aan, de luisterervaring van een forumlid en een foto is schijnbaar genoeg om zorgvuldig waardeoordeel te geven. Volgens mij zijn info en specs van fabrikant eventueel aangevuld met een eigen luisterervaring veel relevanter.

En ja, ook ik ben het met Paul eens.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #297 Gepost op: 12 april 2016, 23:26:12 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...

Weet je hoe hard die tweeter, tweetert ?

Gr Hans

Hij zal toch op enig hoorbaar volume mee moeten tweeteren anders heeft het getweeter geen enkele zin hè..

Wat ik begrijp dat is dat hij nauwelijks hoorbaar meedoet.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #298 Gepost op: 12 april 2016, 23:41:10 »
Ja, inderdaad dat is het derde ingrediënt. De onderbuik vullen met een (schijnbare) tegenspraak. Die was ik in mijn betoog eerder op de avond even kwijt.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #299 Gepost op: 13 april 2016, 00:07:44 »
Wat is de schijnbare tegenspraak Jacco?

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300