Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151806 keer)

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #270 Gepost op: 12 april 2016, 17:03:39 »

Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

 :(

Ach Ruud, zo rot gekozen is dat voorbeeld niet eens, want pijn, wat is dat eigenlijk? Hoe meet je dat? Of is dat voor iedereen anders, zodat het misschien wel net zo iets is als beleving?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #271 Gepost op: 12 april 2016, 17:11:08 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.

In sommige gevallen is het gewoon zo overduidelijk simpel dat je niet de hele ervaring nodig hebt om de conclusie te kunnen trekken. Het voorbeeld van het kokende water is nogal treffend imo!
:offtopic:

Gezien de terreurdreiging gelieve bij het bereiken van de pijngrens uw paspoort te tonen.   ;D    :bleh:

 wtf   :ciao:

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #272 Gepost op: 12 april 2016, 17:42:04 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.

Dat vind ik ook wel een beetje vreemd in dit geval.
Het ding doet iets waar ook sceptici op Audiofreaks van overstag gaan,Carl is enthousiast genoeg om het hier te posten, misschien naief maar het lijkt me dat het wel iets doet.
Er komt geen uitleg over hoe het ding werkt (misschien al te eenvoudig na te maken ?) en dus krijgt het niet eens het voordeel van de twijfel.
Ik weet dat er veel voodootroep verkocht wordt in de audiowereld en waardeer de pogingen dat openbaar te maken maar dat is nadat het onderzocht is lijkt me, niet vanachter het toetsenbord,toch ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #273 Gepost op: 12 april 2016, 17:54:23 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #274 Gepost op: 12 april 2016, 18:00:23 »
Tuurlijk doe dat ding iets.... Geluid maken.... Als je er een tweeter in wat voor vorm ook bij plaatst.... En of je dat er nu boven op zet, of onder, of naast zet.... klinkt het ook anders.. Niks meer of minder...
Nu doemt mij plots de vraag op .....  waarom is men destijds bij blauw vertrokken en hier een nieuwe start gemaakt ?

Ik weet het het antwoord.   ;)

PS   Mijn persoonlijke menig die niks afdoet of de TS wel of geen gelijk heeft, neem aan dat de meeste niet aanwezig waren wellicht dit op een volgende meeting live meemaken ?

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #275 Gepost op: 12 april 2016, 18:20:40 »
Paul je moet mijn post niet als een negatief iets zien... Meer om het feit dat als je iets aan iets bestaands toevoegt er tuurlijk iets veranderd daar is niks mis mee... Als je een sub toevoegt heb je ook meer laag... Dus klinkt het anders... En dat dat voor sommigen iets moois toevoegt prima...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #276 Gepost op: 12 april 2016, 18:49:25 »
De Sonore Harmonizer krijgt in ieder geval ruimschoots de aandacht !  :D ;)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #277 Gepost op: 12 april 2016, 19:04:25 »
Ik vind het ongelofelijk dat er zo veel over die dingen gezegd wordt en bijna niemand ze beluisterd heeft. Mij is altijd geleerd: eerst luisteren en dan oordelen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #278 Gepost op: 12 april 2016, 19:14:22 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.
De oorzaak ervan is de onduidelijkheid die vanaf de start geschapen wordt. Dat kwartje wil kennelijk maar niet vallen. Je komt er namelijk niet mee weg als je alleen maar vertelt wat het niet is en een rookgordijn optrekt over wat het wel is. Ondertussen de onderbuik vullen met een tegenspraak ("de band tweeter doet nauwelijks hoorbaar mee"). Met vervolgens de dooddoener dat je eerst geluisterd moet hebben. Want daar gaat het namelijk niet om, het gaat erom dat er helder en transparant over het onderwerp gediscussieerd moet kunnen worden. Uitwisseling van gedachtes, mogelijkheden enzo verder.

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 23:38:14 door dekkersj »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #279 Gepost op: 12 april 2016, 19:30:19 »
Maar als je iets bedacht hebt waar je wat aan kan verdienen is het misschien handig om niet meteen alle kaarten op tafel te gooien ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #280 Gepost op: 12 april 2016, 19:40:20 »
Als het al gemaakt is, kun je je geen buil vallen. Dan moet je het ook niet gaan verkopen, want namaken zal dan toch gaan gebeuren. De wereld zit namelijk vol met slimmerds.

En juist het in mist gehuld blijven zorgt ervoor dat mensen zich gaan concentreren op wat ze er wel van kunnen zien. Namelijk dat het een band tweeter is enzovoorts. Bovendien komt de vraag meteen op of het überhaupt wel werkt, ook omdat het bij voorbaat onbeantwoord is.

Juist door die onduidelijkheid ontstaat de bodem voor negatieve kritiek. Dat is het punt dat ik wou maken.

Groet,
Jacco

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #281 Gepost op: 12 april 2016, 19:43:24 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.
De oorzaak ervan is de onduidelijkheid die vanaf de start geschapen wordt. Dat kwartje wil kennelijk maar niet vallen. Je komt er namelijk niet mee weg als je alleen maar vertelt wat het niet is en een rookgordijn optrekt over wat het wel is. Met vervolgens de dooddoener dat je eerst geluisterd moet hebben. Want daar gaat het namelijk niet om, het gaat erom dat er helder en transparant over het onderwerp gediscussieerd moet kunnen worden. Uitwisseling van gedachtes, mogelijkheden enzo verder.

Groet,
Jacco
Er kan mijns inziens alleen een zinvolle discussie ontstaan als er een aantal zaken op tafel liggen. De specs, het doel waar je hem gaat inzetten en wat het beoogde effect moet zijn.
Alleen met een verhaal van 1 luisteraar en een plaatje kun je gissen wat je wilt, statistisch is de kans erg groot dat je gaat missen ......
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #282 Gepost op: 12 april 2016, 20:06:11 »


Juist door die onduidelijkheid ontstaat de bodem voor negatieve kritiek. Dat is het punt dat ik wou maken.

Groet,
Jacco

Je een beetje kennende via dit forum begrijp ik je punt  en je vragen zijn ook volkomen logisch en verdienen een antwoord maar dat zal er voorlopig niet komen ben ik bang.
Tenzij iemand de tweeters openschroeft en daar al of niet iets aantreft.
Dat zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren.

De spanning stijgt,hou je het nog Jacco ? ;D
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #283 Gepost op: 12 april 2016, 20:12:41 »
De Sonore Harmonizer krijgt in ieder geval ruimschoots de aandacht !  :D ;)

inderdaad zeg... waar is dat ding eigenlijk?  ;)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #284 Gepost op: 12 april 2016, 20:14:16 »
Wil je hem proberen MAW ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees