Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151807 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #255 Gepost op: 11 april 2016, 20:08:26 »
Ik denk dat echt succesvolle mensen uiteindelijk altijd ook zo op hun gevoel vertrouwen. Sterker nog het getuigd van intelligentie en zelfverzekerdheid dat je erop vertrouwt.

Wat vooral getuigt van intelligentie is een hoog IQ overigens. En dat is dan weer rationeel ;)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #256 Gepost op: 11 april 2016, 21:06:57 »
Dat is denk ik de goede manier. Zowel rationaliseren als naar je gevoel luisteren. Ik ben het er zeker ook mee eens dat je naar je gevoel moet luisteren. Dat is er altijd en daar hoef je je zeker ook niet voor te verantwoorden. Maar wat zegt je ratio dan op gebied van de harmonizer? Het ontbreken van informatie bijvoorbeeld? Wat kan dat allemaal betekenen? Ik kan alleen maar argumenten bedenken die negatief zijn voor de consument. Kun je wat positieve argumenten noemen?

De reden dat ik dit topic heb geopend is, dat ik de set in Limburg echt beter vond klinken met de Harmonizer en in die zin interessant vind voor liefhebbers zoals hier ook duidelijk zitten. Een vriend van me heeft ze tijdens die sessie gekocht en is nog steeds heel erg tevreden. Het zelfde geldt voor Ruud. Ook een hifi handelaar die ik ken was er oprecht van onder de indruk. Drie mensen en op drie verschillende LS dat is geen toeval, maar een kans voor een liefhebber. Ik vind het bovendien een groot voordeel dat je je set kan verbeteren zonder dat je nieuwe LS hoeft te kopen. Dat laatste brengt altijd behoorlijk risico's met zich mee.

Dat Marco schaars is met info is voor technische mensen natuurlijk onbevredigend. Ik beleef dat eigenlijk heel anders. Als een toevoeging voor mij op een groot aantal cd's/platen een verbetering is, vind ik technische info interessant, maar verder niet doorslaggevend (tenzij er echt iets raars mee is natuurlijk). Een eventuele koop  is dan een financiĆ«le afweging.


« Laatst bewerkt op: 11 april 2016, 21:13:24 door Carl »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #257 Gepost op: 11 april 2016, 21:11:12 »
Aan de andere kant: wat voor technische info valt er nu eigenlijk te geven? Het is gewoon een tweeter die erbij geplaatst wordt. Einde verhaal verder.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #258 Gepost op: 11 april 2016, 21:15:06 »
Ik denk het niet Jacco, maar daarom zouden we op 1 oktober ook de beschikking moeten hebben over een supertweeter.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #259 Gepost op: 11 april 2016, 21:23:17 »
Een aangepaste bandtweeter die niet meer als zodanig werkt, is stuk. Die zou eigenlijk gerepareerd moeten worden. Dat zou het broodje aap verhaal onderschrijven. (want het ding doet het niet meer)

Want wat doet een tweeter als het geen tweeter meer is? Rationeel kun je dus niet anders concluderen dat het niks kan doen.

Of het moet nog iets van een tweeterfunctie hebben en doet het dus nog tweeterwerk. In dat geval is het een tweeter die erbij gezet wordt. Volkomen logisch allemaal.

Groet,
Jacco

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #260 Gepost op: 11 april 2016, 21:23:49 »
voor 2000 euro en het budget van je huidige LS is er veul meer moois te koop zeker op de tweedehands markt.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #261 Gepost op: 12 april 2016, 09:34:29 »
voor 2000 euro en het budget van je huidige LS is er veul meer moois te koop zeker op de tweedehands markt.....

Ik ben blij dat je ze inmiddels uitvoerig beluisterd hebt zodat je deze conclusie kan trekken Richard ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #262 Gepost op: 12 april 2016, 12:44:50 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #263 Gepost op: 12 april 2016, 13:04:08 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

 :rofl: :rofl:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

morca

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 51
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #264 Gepost op: 12 april 2016, 13:38:57 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

  ;D

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #265 Gepost op: 12 april 2016, 13:55:01 »
 ;D :rofl:
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #266 Gepost op: 12 april 2016, 15:07:29 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 15:09:18 door Carl »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #267 Gepost op: 12 april 2016, 15:52:07 »
Aan de andere kant: wat voor technische info valt er nu eigenlijk te geven? Het is gewoon een tweeter die erbij geplaatst wordt. Einde verhaal verder.

Groet,
Jacco
Met voor sommige een zeer bevredigend resultaat, mooi toch ?  Toppie!

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #268 Gepost op: 12 april 2016, 16:33:35 »
Als je een fles jenever drinkt ben je dronken. Daar heb ik geen statistiek voor nodig Jacco.

Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

 :(
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #269 Gepost op: 12 april 2016, 16:52:55 »
Je hoeft je handen toch ook niet eerst uitvoerig in kokend water te houden voordat je de conclusie kan trekken dat het pijn gaat doen?

Groet,
Jacco

Er zijn omstandigheden waar je dat veilig kan doen, herinner ik me van natuurkundeles. Daarbij hebben we het hier niet over kokend water. Wat de boer niet kent ...... Maar alle gekheid op een stokje, ik zal het nooit begrijpen dat mensen zo vast zitten in vooroordelen, dat ze die nauwelijks meer willen toetsen en bij voorbaat hun oordeel al klaar hebben.

In sommige gevallen is het gewoon zo overduidelijk simpel dat je niet de hele ervaring nodig hebt om de conclusie te kunnen trekken. Het voorbeeld van het kokende water is nogal treffend imo!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.