Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151888 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #210 Gepost op: 08 april 2016, 21:45:13 »
Maar de één bepaalt niet de eventuele waarde voor een ander. Een muziekfreak met een enorme collectie welke genoten wordt middels een setje van zeg eens € 1.000,00 en dat ook nog eens een waardeloze akoestiek, zal de door jou gedane uitgave voor de K&H's danwel de Geithan's in haar/zijn ogen wellicht ook nimmer kunnen rechtvaardigen.

Onbegrip alom.

Mark ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #211 Gepost op: 08 april 2016, 21:56:55 »
Ik weet niet of je het opgevallen is MAW, maar jij bent ook een mens :rofl: Die opmerking is dus ook op jou (en Marcel ) van toepassing
quote

ok. ik geloof je direct! ik ben in het echt ook niet zo eng als ik in text (bv in een forum topic) over kan komen hoor ;)

Dat denk ik ook wel MAW. Verder zit ik wel op de lijn van Henk, als je het kan betalen en er veel plezier aan beleeft, waarom niet? Als je ziet wat mensen aan auto's uitgeven. Ik vind die Harmonizers trouwens ook niet goedkoop, maar wel bijzonder.  Ik ga ze toch hier een keer uitproberen.



quote gerepareerd.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2016, 07:45:54 door Hififreak »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #212 Gepost op: 08 april 2016, 23:07:02 »
Maar de één bepaalt niet de eventuele waarde voor een ander. Een muziekfreak met een enorme collectie welke genoten wordt middels een setje van zeg eens € 1.000,00 en dat ook nog eens een waardeloze akoestiek, zal de door jou gedane uitgave voor de K&H's danwel de Geithan's in haar/zijn ogen wellicht ook nimmer kunnen rechtvaardigen.

Onbegrip alom.

Mark ;D

Bij een setje k&h o300's betaal je voor zijn 2 tweeters, 2 midrange drivers, 2 woofers, 2 gematchte actieve 3-weg crossovers, 2 x 3 mono a/b versterkers, twee gedempte kasten inc koeling. Oja, en die componenten zijn de onderdelen van een design. Dus er is ook nagedacht over hoe het een en ander gezamenlijk te implementeren tot een product.

Laten we dat niet vergelijken met 2 losse tweeters de markt op drukken en er de hoofdprijs voor vragen.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2016, 23:11:22 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #213 Gepost op: 08 april 2016, 23:07:30 »
Effe  :offtopic:

Snap er geen fluut van en ben blij dat ik mijn audio / buisjes etc. op mijn manier ervaar en de rest zal mij worst wezen.

Al gooi je een gulden in de jukebox als jij de muziek beter vindt klinken dan als je er een kwartje ingooit prima toch.   :) ;)


MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #214 Gepost op: 08 april 2016, 23:15:12 »
Ja en het is exact die instelling die een voedingsbodem is voor oplichters. Die instelling is dasrmee veel te goed voor deze wereld. Daar wordt massaal misbruik van gemaakt.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #215 Gepost op: 08 april 2016, 23:21:32 »
Ik vind dat je nu doorschiet in het negatieve MAW. Is dat oud zeer van jouw kant?

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #216 Gepost op: 08 april 2016, 23:23:39 »
Ik erger me nogal aan de onzin in de markt, en aan het feit dat mensen het voeden.. Maar ok, ik z even tot 10 tellen ;)
« Laatst bewerkt op: 08 april 2016, 23:27:56 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #217 Gepost op: 08 april 2016, 23:36:40 »
Dat kun je doen, en wellicht beter. Aan de andere kant is het relativeren een optie. Als er bij voorbaat al een rookgordijn wordt opgetrokken, is het een wijs besluit vragen te stellen en vervolgens een afwachtende houding aan te nemen. Je antwoorden zullen immers toch niet komen, althans niet direct. Waarom zou je je tijd er dan aan verspillen?

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #218 Gepost op: 08 april 2016, 23:50:13 »
Het zal best iets toevoegen. Of het je smaak is moet je zelf bepalen. Of het je het geld waard is ook. Of het nu echt zo speciaal is als de verhalen je moeten doen geloven waag ik dan weer te betwijfelen.
Science is no democracy

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #219 Gepost op: 08 april 2016, 23:58:13 »
Richard,

Neem nou eens Dali als voorbeeld. Zij voeren bij de hogere modellen zowel dome -als bandtweeter geïntegreerd binnen één frontplaat. Nu is daar vanuit het ontwerp wel rekening mee gehouden maar wat men niet kan voorkomen is dat de afstraling van de dometweeter die van de bandtweeter beïnvloedt danwel verstoort.
Dat verhaal krijgen ze mijn inziens nooit dicht getimmerd waar het theoretische grondslagen betreft en toch wordt het praktisch toegepast.

Mark ;)

Ik snap je relaas... Maar je snapt mijne ws niet.

Wat ik bedoel te zeggen in mijn vorige post is. Als ik van die supertweeters nodig zou zijn, om het geluid te verbeteren, dan is mijn keuze van de luidsprekers dus niet goed geweest.. Hoog wordt door de ene LS anders dan de andere weergegeven... Is een kwestie van type, smaak, filtering etc. Ik heb na een behoorlijke zoektocht deze gevonden in mijn huidige LS...

Noem het kortzichtig noem, het wat je wilt.. maar die supertweeters zullen het in mijn beleving anders laten klinken..... niks meer of minder.

Ik zou mijn bandtweeters eruit kunnen halen en er bovenop zetten al dan niet ingebouwd in een kastje en ja dan klinken ze anders... Beter nee denk ik niet want zo had MA ze niet bedoeld toen ze de berekening voor kastinhoud, design etc etc maakten.. Net zo min als ze berekend zijn om er iets klakkeloos naast, onder of bovenop te zetten supertweeter of niet...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #220 Gepost op: 09 april 2016, 08:28:56 »
De sfeer gaat een beetje de kant op van als je het geld er voor over hebt en het geeft je een goed gevoel dan moet je dat gewoon doen.
En daar ben ik het voor de volle 100 % mee eens.
Beleving en genieten van de audiohobby staat voorop.

En inderdaad Carl, ik ben een mens en niets menselijks is mij vreemd. Ook ik laat me vast wel beïnvloeden.
Ik heb vast en zeker bewust en onbewust vooroordelen.
Daar ben ik me zeker van bewust.  :D

Het feit dat ik me paars erger aan , in mijn ogen, onzin verkopers moet geen ander een boodschap hebben.
Dat is volledig mijn probleem.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #221 Gepost op: 09 april 2016, 08:53:57 »
Dat ben ik volledig met je eens Marcel. Daarnaast deel ik ook de mening van Richard. Ik ben meer dan tevreden met mijn MA's en Gale's en heb bij beide 0 behoefte om er iets aan toe te voegen, dan wel te wijzigen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #222 Gepost op: 09 april 2016, 08:55:58 »
Dat kun je doen, en wellicht beter. Aan de andere kant is het relativeren een optie. Als er bij voorbaat al een rookgordijn wordt opgetrokken, is het een wijs besluit vragen te stellen en vervolgens een afwachtende houding aan te nemen. Je antwoorden zullen immers toch niet komen, althans niet direct. Waarom zou je je tijd er dan aan verspillen?

Groet,
Jacco

Om mensen iets aan te tonen. Is het niet schokkend? Kernvragen over een 2000 euro product (waar draag het aan bij? Wat is het? Hoe werkt het?) blijven bewust onbeantwoordt? Ik ben adviseur op gebied van inkoop voor organisaties. Ik durf dergelijke leveranciers gerust de deur te wijzen zonder eerst te overleggen met de klant. In professionele omgevingen worden zulke zaken blijkbaar wat gemakkelijker begrepen dan door consumenten in de hifi wereld.

Voor een verkoper is dit business. Wanneer je als klant niet rationaliseert, maar ENKEL op emoties afgaat plaats je jezelf in een slachtoffer rol. Ik ben niet pessimistisch dan realistisch is. Ik ben simpelweg niet naief. Unlike some..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #223 Gepost op: 09 april 2016, 08:57:52 »
Maar als mensen belazerd WILLEN worden zou dat inderdaad een recht moeten zijn..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #224 Gepost op: 09 april 2016, 09:03:26 »
Ik besef me dat ik (weer) heel hard overkom. Ik wil graag vooropstellen dat ik alleen warme en hartelijke mensen tegenkom in deze 'scene' van hifi liefhebbers. Ik raak er echter steeds meer van overtuigd (het is te zien aan de troep die de markt overwoekert) dat de hoge ontvankelijkheid en het hoge vertrouwen een voedingsbasis biedt voor zaken waar niemand van al die liefhebbers werkelijk bij gebaat is. Volgens mij zien mensen niet dat DAT mijn beweegreden is om hier energie in te steken. Ik zou het alleen kunnen negeren als ik geen empathie voelde.

Het zou namelijk zoveel eerlijker kunnen zijn zonder alle shady aanbieders in de markt.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2016, 09:06:45 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.