Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151795 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #195 Gepost op: 08 april 2016, 19:30:01 »
Ik heb er enige tijd niets van gezegd want velen hebben het druk met ageren waar het aankomt op toegevoegd hoog, fase onreinheden en andere zaken.

Dus nu ga ik het toch even aangeven; .....kantelfrequentie.....200KHz (200.000Hz voor de annalen)

Dus jullie discussie gaat over iets anders dan de Harmonizer of Arden heeft een fout gemaakt.

Mark zwaaizwaai
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #196 Gepost op: 08 april 2016, 19:47:19 »
Dat is aan de bovenkant. Dat is een stuk minder spannend dan waar hij aan de onderkant afzakt. En dan met name hoe hij integreert in het systeem. Maar dat is reeds gevraagd en nog onbeantwoord gebleven.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #197 Gepost op: 08 april 2016, 19:50:04 »
Jawel, maar ik vat niet zo goed dat daar geen vragen of opmerkingen op volgen.

Mark

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #198 Gepost op: 08 april 2016, 19:57:41 »
Nog iets anders (volgens mij);

Stel het ding wordt na 10 KHz met 24dB steilheid gefiltert. Laten we dan praten vanaf die 10 KHz. Daar is die integratie helemaal niet zo'n grote opgave daar bij 10 KHz en meer een lichte hoofddraai van enkele millimeters al faseverschillen tot gevolg heeft.
Dus juist omdat het aantal trillingen per tijdseenheid zo hoog is, laat een eventuele supertweeter zich relatief makkelijk toevoegen danwel implementeren.

Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #199 Gepost op: 08 april 2016, 20:06:42 »
Good posting

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #200 Gepost op: 08 april 2016, 20:36:44 »

Tsja  :think:  :sceptic:

Mijn idee is dat er veel klanten in het audio gebeuren zich graag willen laten bela.....eeehhh overtuigen door mooie praatjes, op zoek naar de heilige graal in het audio-nirwana.
En geen idee hebben hoe dat te bereiken.
Vervolgens na de mooie praatjes over hoe het allemaal zou moeten klinken wordt er een mooi stukkie muziek opgezet.
En wonder boven wonder is iedereen overtuigd geraakt van het wonder wat door de spreker voor veel geld wordt verkocht.
Natuurlijk is het apparaat volledig gemodificeerd om te kunnen voldoen aan de fenomenale eisen van de verkoper. 
Daarmee wordt meteen  de fabrikant van het oorspronkelijke product gereduceerd tot een aanrommelende partij. Die dit alleen doet om geld te verdienen. 

Het valt me op dat mensen zich wel op een erg gemakkelijke manier laten beinvloeden. Het is helemaal niet zo lastig om iets te zien voor wat het is, als je dat maar probeert. Maar blijkbaar willen mensen dat niet.

Ik weet niet of je het opgevallen is MAW, maar jij bent ook een mens :rofl: Die opmerking is dus ook op jou (en Marcel ) van toepassing. Ik zit bij die Audioclub in Limburg en dat zijn toch best nuchtere mensen, zouden zo maar hier op het forum kunnen zitten. Natuurlijk heeft Marcel wel een punt, maar je moet natuurlijk oppassen dat je niet precies het tegenovergestelde doet namelijk bij voorbaat zaken verketteren.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #201 Gepost op: 08 april 2016, 20:45:47 »
Ik blijf erbij dat, als je van die dingen nodig hebt om eventueel wat te veranderen je zelf niet tevreden bent over je eigen luidsprekers wat mij betreft end of story...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #202 Gepost op: 08 april 2016, 20:53:22 »
Richard,

Neem nou eens Dali als voorbeeld. Zij voeren bij de hogere modellen zowel dome -als bandtweeter geïntegreerd binnen één frontplaat. Nu is daar vanuit het ontwerp wel rekening mee gehouden maar wat men niet kan voorkomen is dat de afstraling van de dometweeter die van de bandtweeter beïnvloedt danwel verstoort.
Dat verhaal krijgen ze mijn inziens nooit dicht getimmerd waar het theoretische grondslagen betreft en toch wordt het praktisch toegepast.

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #203 Gepost op: 08 april 2016, 20:56:01 »

Tsja  :think:  :sceptic:

Mijn idee is dat er veel klanten in het audio gebeuren zich graag willen laten bela.....eeehhh overtuigen door mooie praatjes, op zoek naar de heilige graal in het audio-nirwana.
En geen idee hebben hoe dat te bereiken.
Vervolgens na de mooie praatjes over hoe het allemaal zou moeten klinken wordt er een mooi stukkie muziek opgezet.
En wonder boven wonder is iedereen overtuigd geraakt van het wonder wat door de spreker voor veel geld wordt verkocht.
Natuurlijk is het apparaat volledig gemodificeerd om te kunnen voldoen aan de fenomenale eisen van de verkoper. 
Daarmee wordt meteen  de fabrikant van het oorspronkelijke product gereduceerd tot een aanrommelende partij. Die dit alleen doet om geld te verdienen. 


Het valt me op dat mensen zich wel op een erg gemakkelijke manier laten beinvloeden. Het is helemaal niet zo lastig om iets te zien voor wat het is, als je dat maar probeert. Maar blijkbaar willen mensen dat niet.

Ik weet niet of je het opgevallen is MAW, maar jij bent ook een mens :rofl: Die opmerking is dus ook op jou (en Marcel ) van toepassing. Ik zit bij die Audioclub in Limburg en dat zijn toch best nuchtere mensen, zouden zo maar hier op het forum kunnen zitten. Natuurlijk heeft Marcel wel een punt, maar je moet natuurlijk oppassen dat je niet precies het tegenovergestelde doet namelijk bij voorbaat zaken verketteren.
En soms doe je gewoon dingen, omdat het kan en je er blijkbaar gelukkiger van wordt.  Als dat laatste het geval is en je doet er niemand mee tekort, dan zeker doen.  Sommigen nemen geen genoegen met een Ikeameubel maar kopen iets designachtigs en worden er gelukkig van.  Zo heeft een ander wel weer iets anders.  Capice? 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #204 Gepost op: 08 april 2016, 21:18:17 »
Nog iets anders (volgens mij);

Stel het ding wordt na 10 KHz met 24dB steilheid gefiltert. Laten we dan praten vanaf die 10 KHz. Daar is die integratie helemaal niet zo'n grote opgave daar bij 10 KHz en meer een lichte hoofddraai van enkele millimeters al faseverschillen tot gevolg heeft.
Dus juist omdat het aantal trillingen per tijdseenheid zo hoog is, laat een eventuele supertweeter zich relatief makkelijk toevoegen danwel implementeren.

Mark :)

goed punt inderdaad!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #205 Gepost op: 08 april 2016, 21:19:11 »

Tsja  :think:  :sceptic:

Mijn idee is dat er veel klanten in het audio gebeuren zich graag willen laten bela.....eeehhh overtuigen door mooie praatjes, op zoek naar de heilige graal in het audio-nirwana.
En geen idee hebben hoe dat te bereiken.
Vervolgens na de mooie praatjes over hoe het allemaal zou moeten klinken wordt er een mooi stukkie muziek opgezet.
En wonder boven wonder is iedereen overtuigd geraakt van het wonder wat door de spreker voor veel geld wordt verkocht.
Natuurlijk is het apparaat volledig gemodificeerd om te kunnen voldoen aan de fenomenale eisen van de verkoper. 
Daarmee wordt meteen  de fabrikant van het oorspronkelijke product gereduceerd tot een aanrommelende partij. Die dit alleen doet om geld te verdienen. 


Het valt me op dat mensen zich wel op een erg gemakkelijke manier laten beinvloeden. Het is helemaal niet zo lastig om iets te zien voor wat het is, als je dat maar probeert. Maar blijkbaar willen mensen dat niet.

Ik weet niet of je het opgevallen is MAW, maar jij bent ook een mens :rofl: Die opmerking is dus ook op jou (en Marcel ) van toepassing. Ik zit bij die Audioclub in Limburg en dat zijn toch best nuchtere mensen, zouden zo maar hier op het forum kunnen zitten. Natuurlijk heeft Marcel wel een punt, maar je moet natuurlijk oppassen dat je niet precies het tegenovergestelde doet namelijk bij voorbaat zaken verketteren.
En soms doe je gewoon dingen, omdat het kan en je er blijkbaar gelukkiger van wordt.  Als dat laatste het geval is en je doet er niemand mee tekort, dan zeker doen.  Sommigen nemen geen genoegen met een Ikeameubel maar kopen iets designachtigs en worden er gelukkig van.  Zo heeft een ander wel weer iets anders.  Capice?

voor 2K doe je jezelf tekort zou ik zeggen :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #206 Gepost op: 08 april 2016, 21:20:28 »
Ik weet niet of je het opgevallen is MAW, maar jij bent ook een mens :rofl: Die opmerking is dus ook op jou (en Marcel ) van toepassing. Ik zit bij die Audioclub in Limburg en dat zijn toch best nuchtere mensen, zouden zo maar hier op het forum kunnen zitten. Natuurlijk heeft Marcel wel een punt, maar je moet natuurlijk oppassen dat je niet precies het tegenovergestelde doet namelijk bij voorbaat zaken verketteren.

ok. ik geloof je direct! ik ben in het echt ook niet zo eng als ik in text (bv in een forum topic) over kan komen hoor ;)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #207 Gepost op: 08 april 2016, 21:26:01 »
voor 2K doe je jezelf tekort zou ik zeggen :)

M.b.t. audio mag het wat mij betreft wel een veelvoud van het bedrag dat jij noemt zijn, als ik er maar ultiem plezier aan beleef.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #208 Gepost op: 08 april 2016, 21:28:08 »
Ja als je er iets voor terugkrijgt dat die waarde vertegenwoordigt wel ja.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #209 Gepost op: 08 april 2016, 21:31:11 »
Ja als je er iets voor terugkrijgt dat die waarde vertegenwoordigt wel ja.

Zelfs los van dat.  Ik verbaas me elke keer dat velen m.b.t. audio de Zeeuws meisje mentaliteit propageren terwijl ze zelf op andere punten die regel met voeten treden. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.