Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151848 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #165 Gepost op: 07 april 2016, 20:20:31 »
Arden is DGA van Music2 en importeert o.a. Blumenhofer luidsprekers, Octave buizenversterkers, Hana elementen en kent een zakelijke connectie met Sonore. Wellicht doet'tie nog meer maar dat vergeet ik nu dan even of heb er geen weet van.

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #166 Gepost op: 07 april 2016, 21:04:50 »
Arden is DGA van Music2 en importeert o.a. Blumenhofer luidsprekers, Octave buizenversterkers, Hana elementen en kent een zakelijke connectie met Sonore. Wellicht doet'tie nog meer maar dat vergeet ik nu dan even of heb er geen weet van.

Mark ;)

Onder die merken valt Sonore Audio & Consultancy idd ook, net als van den Hul, Dr. Feickert, Reed, Koetsu, Pluto, ZYX, IKEDA, Restek, en Cammino.
Het reclameblokje hebben we dan nu maar weer gehad, is dat maar duidelijk...

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #167 Gepost op: 07 april 2016, 21:29:52 »
Heel orgineel is het niet inderdaad. Dat waren ook de twee merken waar ik gelijk aan moest denken die hetzelfde design gebruikt hebben (way back).

Met andere woorden: Weer mis...

De Sonore Statements waren open baffle systemen (full range, dus geen gesloten of poort laagkasten) waarvan de ophanging van de woofers waren uitgesneden. Kon ook niet volgens de kenners, maar spelen dat het deed...

Wat is daar nieuw of baanbrekend aan dan?

Als je informatie hebt over de harmonizers ben ik wel benieuwd hoe die in het systeem (zoald bv de kef ls50) wordt geintegreed. Hoe ga je om met de overlap in het frequentiegebied en hoe vindt aligment in het tijdsdomrin plaats? Daar ben ik heel erg benieud naar. probeer me eens te overtuigen dat geen 'amature hour' is.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 21:33:27 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #168 Gepost op: 07 april 2016, 21:37:05 »
[...]

Als je informatie hebt over de harmonizers ben ik wel benieuwd hoe die in het systeem (zoald bv de kef ls50) wordt geintegreed. Hoe ga je om met de overlap in het frequentiegebied en hoe vindt aligment in het tijdsdomrin plaats? Daar ben ik heel erg benieud naar. probeer me eens te overtuigen dat geen 'amature hour' is.

Als je alle fora hebt bezocht en, niet geheel onbelangrijk, alle berichtgevingen aangaande het hekele onderwerp hebt gelezen, zou je een aantal van die vragen niet hoeven stellen.
Het is vaak genoeg besproken, ik vind het weer goed zo...

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #169 Gepost op: 07 april 2016, 21:48:21 »
Geduld is een schone zaak Arden, dat zou jij als verdeler moeten weten! Ik vind dat je best een uitleg kunt geven omtrent het door MAW gevraagde. Ik hoop niet dat jij zo met jouw klanten om gaat want dan houd je er mijns inziens niet veel over..... Je zegt toch ook niet tegen jouw afnemers die met vragen komen google die zooi maar even er is genoeg op het net te vinden....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #170 Gepost op: 07 april 2016, 22:17:34 »
Richard, MAW en anderen. Het volgende meen ik niet vervelend hoor.

Het is toch duidelijk dat meer informatie niet vrijgegeven wordt. Om of met welke reden dan ook.
Daar kan men natuurlijk tegen blijven ageren of enigszins in trachten te berusten.

We gaan het meemaken. Daarna gaan we er met z'n allen iets van vinden en de opgedane indruk verwoordt in een mening heeft dan zelden tot nooit te maken met de daadwerkelijk technische theorie die er achter steekt.

Het is ieders keuze bepaalde zaken wel of niet naar voren te brengen en deste harder mensen drukken op het feit dat ze informatie wensen c.q. eisen of zelfs proberen af te dwingen, deste harder mik ik m'n billekes tegen de krib.

Ik ben ook best benieuwd naar de theorie erachter, voor zover die te volgen is door mijn persoon. Maar wat is het daadwerkelijke nut achter de wetenschap van de implementatie als het mijn keuze of mening niet beïnvloedt en het daarmee slechts op voorhand zou kunnen afschrijven?

Nogmaals; We shall see.

Groet, Mark  ;)  Die ook z'n bedenkingen heeft getuige de eerste posting binnen deze thread.

Sta open, ben open. Simpel.

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #171 Gepost op: 07 april 2016, 22:23:50 »
Ondanks het feit dat ik zeer sceptisch sta t.o. dit soort onduidelijke modificaties, wil ik graag een luistertest meemaken. Bij mij rijst overigens de vraag, waarom de talloze en reeds decennia bestaande gerenommeerde luidsprekerfabrikanten nog niet op dit idee gekomen zijn !!!

Met deze insteek ging ik dus ook naar Limburg en ben daar overtuigd geraakt. Ik denk dat anderen zoals Townshend ook wel iets in die richting doen, maar ja al die dingen zijn niet goedkoop. Een beetje net als dure elementen, niet iedereen koopt die terwijl veel mensen platendraaien.

Verder zijn zowel Cock als Marco (Arden) aardige mensen die net als veel andere mensen gewoon hun boterham willen verdienen met iets wat ze toevallig leuk vinden. Ze stellen zich nog kwetsbaar op door op "sceptisch" terrein een demo te willen geven. Ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld MAW hier nu zo fel tegen ingaat zonder die dingen ooit beluisterd te hebben. En wie is in die audiowereld nu zo baanbrekend?
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 22:26:10 door Carl »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #172 Gepost op: 07 april 2016, 22:28:22 »
[...] Ik begrijp echt niet waarom MAW hier nu zo fel tegen ingaat zonder die dingen ooit beluisterd te hebben.[...]
Ik begrijp hem wel: het is de mist die gecreëerd wordt. Vanuit mijn hoek geredeneerd zou het juist niet geheimzinnig moeten zijn en al helemaal zonder voodoo.

Door alleen maar te zeggen wat het niet is, komen de vragen vanzelf opborrelen. Zeker als het een zekere tegenstrijdigheid in zich heeft (of voodoo icm geheimzinnigheid).

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #173 Gepost op: 07 april 2016, 22:30:57 »
Ik snap het ook. En Carl; "Kwetsbaar"? Komkom, dat ben ik zeker niet met je eens.

Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #174 Gepost op: 07 april 2016, 22:42:49 »
[...] Ik begrijp echt niet waarom MAW hier nu zo fel tegen ingaat zonder die dingen ooit beluisterd te hebben.[...]

Ik begrijp hem wel: het is de mist die gecreëerd wordt. Vanuit mijn hoek geredeneerd zou het juist niet geheimzinnig moeten zijn en al helemaal zonder voodoo.


Ik vind dat nogal meevallen Jacco en zeker als je zoals ik vandaag naar het kamerdebat hebt gekeken. zwaaizwaai

Maar wees nu eens eerlijk, welk bedrijf geeft nu zijn bedrijfsgeheimen zo makkelijk vrij? Ze hopen er gewoon een stevig aantal van te verkopen voordat die dingen gekopieerd worden. En van mij mogen ze.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #175 Gepost op: 07 april 2016, 22:55:58 »
Ik moest vandaag werken dus kijken naar een debat zat er effe niet in  ;D En al had ik er tijd voor: ik heb wel wat beters te doen. Het geloof in die lieden heb ik al lang geleden opgegeven.

Bedrijfsgeheim? Als jij kunt aantonen dat je als eerste was, kun je later alsnog aanspraak maken. Maar dan moet het natuurlijk wel echt iets zijn. Buitenom dat allemaal, voor mij staat als een paal boven water dat je geen geheimzinnigheid moet kweken en al helemaal geen voodoo moet gaan bezigen. Dan ben je bij mij in ieder geval aan het verkeerde adres. No secrets, no voodoo!

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #176 Gepost op: 08 april 2016, 07:25:49 »
Met deze insteek ging ik dus ook naar Limburg en ben daar overtuigd geraakt.

We gaan het meemaken als we tot concrete afspraken kunnen komen.

Verder zijn zowel Cock als Marco (Arden) aardige mensen die net als veel andere mensen gewoon hun boterham willen verdienen met iets wat ze toevallig leuk vinden.

Ongetwijfeld en met dat laatste is ook niets mis mee.

Ze stellen zich nog kwetsbaar op door op "sceptisch" terrein een demo te willen geven.

Waarderen velen ook zeer.

Ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld MAW hier nu zo fel tegen ingaat zonder die dingen ooit beluisterd te hebben.

Die trapt wel vaker in die valkuil.  In het echie valt het allemaal mee.   ;)


En wie is in die audiowereld nu zo baanbrekend?

Nikola Tesla?   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #177 Gepost op: 08 april 2016, 07:31:02 »
Tsja  :think:  :sceptic:

Mijn idee is dat er veel klanten in het audio gebeuren zich graag willen laten bela.....eeehhh overtuigen door mooie praatjes, op zoek naar de heilige graal in het audio-nirwana.
En geen idee hebben hoe dat te bereiken.
Vervolgens na de mooie praatjes over hoe het allemaal zou moeten klinken wordt er een mooi stukkie muziek opgezet.
En wonder boven wonder is iedereen overtuigd geraakt van het wonder wat door de spreker voor veel geld wordt verkocht.
Natuurlijk is het apparaat volledig gemodificeerd om te kunnen voldoen aan de fenomenale eisen van de verkoper.
Daarmee wordt meteen  de fabrikant van het oorspronkelijke product gereduceerd tot een aanrommelende partij. Die dit alleen doet om geld te verdienen. 
angel  Dat doet de verkoper van het gemodificeerde product niet.  angel
Uiteraard gaat niemand in de zaal zeggen dat hij / zij het niet gehoord heeft.  De beschuldiging dat er iets aan je gehoor mankeert zou geuit kunnen worden.

Buiten dat bovenstaande geheel mijn mening is moet een ieder gewoon blijven doen wat hem  / haar goed dunkt.
Niets mag het genieten van de hobby in de weg staan.
Laat zeker mijn mening dat niet doen.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #178 Gepost op: 08 april 2016, 07:45:16 »
De valkuil van een mening hebben zonder ergens naar geluisterd te hebben hoef je niet in te vallen.
Ik denk dat je aan de rand kunt blijven staan op basis van ervaring.
Ervaring met diverse luistersessies bij andere liefhebbers, op diverse audio beurzen, en diverse bijeenkomsten van audio fora.
Die ervaring heeft mij geleerd dat ik waarschijnlijk iets aan mijn gehoor mankeer. Of toch niet?
Die ervaring heeft mij geleerd dat de gezindheid van de groep vaak de overtuiging bepaald.
Die ervaring heeft mij geleerd dat ik tot nu toe nog nooit iets bijzonders heb gehoord aan de hand van kabels of volledig gemodificeerde apparaten.
Die ervaring heeft mij geleerd dat het audio nirwana alleen te bereiken is met het modificeren van de luisterruimte.
Die ervaring heeft mij geleerd dat het bijna altijd volkomen lariekoek is wat er wordt verkocht door het modificerende en verkopende volk.
Aan de hand van die ervaring roep ik dat de harmonizer alleen volume toevoegt. Niet meer en niet minder.

Ik zou het geweldig vinden om tijdens de, te plannen,  bijeenkomst met dit apparaat als onderwerp ik overtuigd zou raken van het goede wat dit ding zou moeten brengen.
Dan geef ik dat eerlijk toe.  Zoveel vent moet je dan ook zijn.

Marcel
Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #179 Gepost op: 08 april 2016, 07:48:42 »
Ben dan toch wel benieuwd wat zo'n harmonizer meettechnisch doet. Niet dat ik bewijs wil hebben maar ben gewoon nieuwsgierig.
Science is no democracy