Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151825 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #150 Gepost op: 07 april 2016, 17:13:13 »

- namaak. Dat voorkom je door patent aan te vragen en pas daarna te gaan verkopen. Nu kan een Chinees het kopen en namaken zonder dat er een haan naar kan kraaien. Dat lijkt me nogal een risicovol businessmodel.

- Ik ga overigens met een afvaardiging van dit forum naar een bijeenkomst.

- Ik heb Marco al eens gezegd dat hij altijd mijn dochter kan mailen die in patentrecht afgestudeerd is. Wat ik ervan weet is dat een patent erg moeilijk is te omschrijven. Er is eens een proces geweest over een patent van iemand die met injecteren van pingpongballen schepen boven water wilde halen. Afgewezen omdat de verdediging verwees naar de Mississippi race van Donald Duck. Deskundigen onder ons  weten dat de neefjes het gezonken Mississippi schip boven water wisten te halen door hem te vullen met autobanden.Kortom het was geen nieuw idee. Cock laat zich ook inspireren door het verleden.

- veel plezier en probeer het van te voren niet te veel te rationaliseren.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 17:38:51 door Carl »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #151 Gepost op: 07 april 2016, 18:12:06 »
Nee, laten we voraal niet rationaliseren. Laten we ribbon drivers bovenop onze speaker zetten, kurkplaten eronder leggen, olie eroverheen gooien en een ring van koiloin (of what ever) om onze nek hangen en een vergelijking over de ontdekking van bacterien gebruiken om het voor onszelf te rechtvaardigen. Dat klinkt inderdaad als een  veel beter idee (add scarcasm)

Ik begrijp niet dat bepaalde mensen zo veel moeite hebben om doodeenvoudige zaken te zien voor wat ze zijn.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 18:15:44 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #152 Gepost op: 07 april 2016, 18:13:38 »

Ja ik denk dat,stukje van een ander forum:

Ik heb van de week de KEF monitoren beluisterd.
1 ding wat me meteen opviel tov me eigen speaker,s ,het hele hoog is niet echt hard en sprankelend.
Kan het niet zo zijn dat de KEF gewoon te weinig hoog weergeeft ,en de tweeter daarom als zo,n upgrade ervaren word met aan en uit schakelen.

Is dit ook al op een gewone 3 weg speaker getest,of alleen op de genoemde breedband KEF,s?



Edit
Ik maak een fout:

Drive units   Uni-Q driver array
HF: 25mm (1in.) vented aluminium dome
LF/MF: 130mm (5,25in)
magnesium/aluminium legering

Crossoverfrequentie   2,2kHz

Het is dus wel 2 weg

Ja, het is een puntbron 2-weg. Tja, zonder die rommel erbovenop dan he..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #153 Gepost op: 07 april 2016, 18:15:42 »
Los daarvan, wil het patent serieuze kopieerpogingen tegengaan, dient er een nauwkeurige beschrijving plaats te vinden.

Dat is lastig in de zaak van een feit zoals bijvoorbeeld  aangegeven door Carl.

Maar goed;

Hold your horses. En we gaan het gewoon ervaren.
Want voor zowel visueel als klankmatig geldt; " Beauty is in the eye of the beholder."

Of het uiteindelijk MyFi of HiFi betreft is dan weer een andere discussie welke zich mogelijk opdringt.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #154 Gepost op: 07 april 2016, 18:18:03 »
Het is screw-fi. Als Sonore een goede driver geselecteerd heeft zou het ze sieren om het te implementeren in een goed luidsprekerdesign. Daar kan ik respect voor hebben. Kijk bv. naar het luidsprekerdesign dat Kii Audio afgelopen jaar gereleased heeft. Maar die kennis heeft Sonore natuurlijk nie tin huis. Het enige dat ze daar kunnen is een driver inkopen, er hooguit een filtertje inzetten zodat ie niet te hard meeblaast, fasegedrag negeren maar er dan wel de hoofdprijs voor vragen..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #155 Gepost op: 07 april 2016, 18:22:27 »
Nee, laten we voraal niet rationaliseren. Laten we ribbon drivers bovenop onze speaker zetten, kurkplaten eronder leggen, olie eroverheen gooien en een ring van koiloin (of what ever) om onze nek hangen en een vergelijking over de ontdekking van bacterien gebruiken om het voor onszelf te rechtvaardigen. Dat klinkt inderdaad als een  veel beter idee (add scarcasm)

Ik begrijp niet dat bepaalde mensen zo veel moeite hebben om doodeenvoudige zaken te zien voor wat ze zijn.

Neemt niet weg dat mensen het als fraaier ervaren kunnen.

Daarnaast is binnen de medische wetenschap momenteel onderzoek gaande naar de (uit)werking van placebo's en proefpersonen die vooraf de wetenschap hebben dat het niet werken kan maar waarmee echter wel positieve resultaten worden gesorteerd.

Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #156 Gepost op: 07 april 2016, 18:28:23 »
Ondanks het feit dat ik zeer sceptisch sta t.o. dit soort onduidelijke modificaties, wil ik graag een luistertest meemaken. Bij mij rijst overigens de vraag, waarom de talloze en reeds decennia bestaande gerenommeerde luidsprekerfabrikanten nog niet op dit idee gekomen zijn !!!

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #157 Gepost op: 07 april 2016, 18:39:00 »
Het is screw-fi. Als Sonore een goede driver geselecteerd heeft zou het ze sieren om het te implementeren in een goed luidsprekerdesign. Daar kan ik respect voor hebben. Kijk bv. naar het luidsprekerdesign dat Kii Audio afgelopen jaar gereleased heeft. Maar die kennis heeft Sonore natuurlijk nie tin huis. Het enige dat ze daar kunnen is een driver inkopen, er hooguit een filtertje inzetten zodat ie niet te hard meeblaast, fasegedrag negeren maar er dan wel de hoofdprijs voor vragen..

Ken je klassiekers.   ;)





Klik

« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 18:43:25 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #158 Gepost op: 07 april 2016, 18:48:41 »
ok die kende ik inderdaad niet. Maar die mensen zijn nu weg ofzo? Of schappen ze vandaag de dag liever het geld binnen zonder er iets voor te doen?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #159 Gepost op: 07 april 2016, 18:49:49 »
Genesis, Infinity   Banana4

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #160 Gepost op: 07 april 2016, 18:55:32 »
Heel orgineel is het niet inderdaad. Dat waren ook de twee merken waar ik gelijk aan moest denken die hetzelfde design gebruikt hebben (way back).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #161 Gepost op: 07 april 2016, 19:31:50 »
Heel orgineel is het niet inderdaad. Dat waren ook de twee merken waar ik gelijk aan moest denken die hetzelfde design gebruikt hebben (way back).

Met andere woorden: Weer mis...

De Sonore Statements waren open baffle systemen (full range, dus geen gesloten of poort laagkasten) waarvan de ophanging van de woofers waren uitgesneden. Kon ook niet volgens de kenners, maar spelen dat het deed...
De gebruikte tweeters in de Statement trouwens, daar is de Harmonizer uit voortgekomen.

En dan zal ik je nog wat verklappen, diezelfde Statements, die gaan ook weer gebouwd worden, maar nu ook voorzien van Harmonizers. Ook Blumenhofer Acoustics gaat de Harmonizer in enkel modellen gebruiken.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #162 Gepost op: 07 april 2016, 19:42:31 »
Arden je bent goed op de hoogte heb je er aandelen?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #163 Gepost op: 07 april 2016, 19:45:52 »
Ach, de ophanging van de laagunits van een open baffle systeem perforeren lijkt mij niet een heel spannend iets.

Sterker nog; Als het ontwerp afgestemd is op zulke, relatief vreemde, aanpassingen staat zoiets niets in de weg.

Of vergis ik mij?

Mark
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 19:48:45 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #164 Gepost op: 07 april 2016, 20:10:28 »
Arden je bent goed op de hoogte heb je er aandelen?

Zoiets...