Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 152117 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #120 Gepost op: 06 april 2016, 22:29:32 »
Het audiofreaks bolwerk.. Dat was op zich wel te verwachten ja.. Zucht..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #121 Gepost op: 06 april 2016, 22:32:13 »
En is er ook statistisch verantwoord geluisterd? Dus met een binomiaal verdeelde dobbelsteen wel/niet?

Groet,
Jacco

Het is het audiofreaks bolwerk.. De kans is groter dat er geluisterd is met een toverstaf en een tin foil hat..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #122 Gepost op: 06 april 2016, 22:36:03 »
Bovendien: een bak hoog erbij gooien doet het goed als het om de beleving gaat  ;D

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #123 Gepost op: 06 april 2016, 22:36:22 »
En is er ook statistisch verantwoord geluisterd? Dus met een binomiaal verdeelde dobbelsteen wel/niet?

Groet,
Jacco

Als je een fles jenever drinkt ben je dronken. Daar heb ik geen statistiek voor nodig Jacco. Ik zou het overigens wel leuk vinden te weten waar die geluidsverbetering ( niet verandering) van komt.

En als je denkt dat het iets in het hoog doet (oplopen frequenties) dat heb ik niet gehoord.

« Laatst bewerkt op: 06 april 2016, 22:39:19 door Carl »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #124 Gepost op: 06 april 2016, 22:37:14 »
Ach, laat ze daar lekker doen waar ze zin in hebben. Dat Sonore ding kan mij in ieder geval gestolen wordn. Lekker belangrijk allemaal.  2c
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #125 Gepost op: 06 april 2016, 22:41:28 »
Ach, laat ze daar lekker doen waar ze zin in hebben. Dat Sonore ding kan mij in ieder geval gestolen wordn. Lekker belangrijk allemaal.  2c

Dries van Agt zei altijd : "nl is een stofje in het heelal". Zo kan je natuurlijk alles wel relativeren wat op dit forum staat.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #126 Gepost op: 06 april 2016, 22:41:36 »
Ik twijfel of ik een eind zou gaan rijden om monitors uit het middensegment te horen met een ribbon die er doorheen blaast of dat ik thuis blijf en de Geithains aanzet (add sarcasm)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #127 Gepost op: 06 april 2016, 22:46:31 »
Ik twijfel of ik een eind zou gaan rijden om monitors uit het middensegment te horen met een ribbon die er doorheen blaast of dat ik thuis blijf en de Geithains aanzet (add sarcasm)

Ik vind het prima dat je zo tevreden met je set bent en daarom geen interesse hebt om te gaan luisteren. Maar waarom reageer je dan op dit topic?  Alleen een dove hoort geen verschil en ik heb nog niemand gehoord die het minder vond klinken. Daarbij verbeteren ze ook die Franco Serblins Ktema 's van ver boven de 20.000 euro
« Laatst bewerkt op: 06 april 2016, 22:50:45 door Carl »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #128 Gepost op: 06 april 2016, 22:48:59 »
Omdat er een post aan me gericht is :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #129 Gepost op: 06 april 2016, 22:52:51 »
Bovendien: een bak hoog erbij gooien doet het goed als het om de beleving gaat  ;D

Groet,
Jacco

Indd! en helemaal wanneer je nearfields in een mainfield setup gebruikt (ls50's), een toepassing waar het hoog van een nearfield niet ver genoeg voor draagt..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #130 Gepost op: 06 april 2016, 22:56:13 »
En is er ook statistisch verantwoord geluisterd? Dus met een binomiaal verdeelde dobbelsteen wel/niet?

Groet,
Jacco

Als je een fles jenever drinkt ben je dronken. Daar heb ik geen statistiek voor nodig Jacco. Ik zou het overigens wel leuk vinden te weten waar die geluidsverbetering ( niet verandering) van komt.

En als je denkt dat het iets in het hoog doet (oplopen frequenties) dat heb ik niet gehoord.
Als je die fles jenever verdeelt over een maand zal het wel loslopen.

Maar als ik het goed begrijp is het een test van niks geweest. Een mooie aanleiding om het door ons juist wel goed te doen  ;D

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #131 Gepost op: 06 april 2016, 23:13:25 »
Dat vind ik toch een beetje uit de hoogte Jacco. Ik vond het wel een aardige test: standaard Kef met en standaard Kef zonder en pakweg 10 maal vergeleken. Hoe wil je dat beter doen. Ook blind zal het duidelijk waarneembaar zijn. Maar ook niet blind verdien ik die fles wijn.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #132 Gepost op: 06 april 2016, 23:32:51 »
Ja, dan komt het gewoon neer op een bak hoog erbij. Zo simpel is het dan.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #133 Gepost op: 06 april 2016, 23:55:02 »
Ja, dan komt het gewoon neer op een bak hoog erbij. Zo simpel is het dan.


Hoe zou dan volgens jou een bak hoog moeten klinken Jacco? Ik denk dan "scherper" maar het geluid werd juist strakker, krachtiger. Overigens was ik wat oude Hifi news'en aan het lezen. De Townshead supertweeter had kennelijk hezetzelfde effect. Eigenlijk zou je ook een gewone supertweeter op 1 oktober moeten beluisteren naast de Harmonizer.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #134 Gepost op: 07 april 2016, 00:00:41 »

Maar als ik het goed begrijp is het een test van niks geweest. Een mooie aanleiding om het door ons juist wel goed te doen  ;D

Groet,
Jacco

Al eerder aangegeven Jacco, het heeft niets meer met het toevoegen van hoog zoals je dat omschrijft te maken. En daarbij (en deze was aan iedereen, dus hier nog maar een keer):


Als het hekele onderwerp hier met gezonde scepsis maar respect kan worden behandeld, geen enkel probleem...

Ik twijfel of ik een eind zou gaan rijden om monitors uit het middensegment te horen met een ribbon die er doorheen blaast of dat ik thuis blijf en de Geithains aanzet (add sarcasm)

Tja, en daarom hebben we het na afloop ook nog even uitgevoerd met Blumenhofer Gran Gioia's. En verdomd, weer hetzelfde effect...
« Laatst bewerkt op: 07 april 2016, 00:05:47 door Arden »