Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151873 keer)

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #75 Gepost op: 28 maart 2016, 10:10:39 »
[...]

@ Arden: Kan ik er vanuit gaan dat jullie zorgen voor een complete set met de Harmonizers?

[...]

Geen probleem, eventueel met de gemodificeerde KEF's er bij, maar dat is niet perse nodig. Of bedoel je echt een complete set: bron, versterker etc?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #76 Gepost op: 28 maart 2016, 10:15:50 »
Verder informatie m.b.t. de herfstbijeenkomst 2016 treft u hier.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #77 Gepost op: 28 maart 2016, 10:18:51 »
[...]

@ Arden: Kan ik er vanuit gaan dat jullie zorgen voor een complete set met de Harmonizers?

[...]

Geen probleem, eventueel met de gemodificeerde KEF's er bij, maar dat is niet perse nodig. Of bedoel je echt een complete set: bron, versterker etc?

Mag ook een complete set zijn.   In het geval van een complete set laat me dat even weten welke componenten (middels PM), dan kan ik een flyertje maken.  Je bent t.z.t. zelf ook aanwezig?  Dan kan ik je vermelden in de deelnemerslijst.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #78 Gepost op: 28 maart 2016, 10:20:14 »
Lang verhaal om te zeggen dat er hoog wordt toegevoegd  ;D

Groet,
Jacco

Definieer toevoegen van hoog...
Dat gaat middels een hoogweergever, soms ook tweeter genoemd.

Groet,
Jacco

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #79 Gepost op: 28 maart 2016, 10:22:46 »
[...]

Mag ook een complete set zijn.   In het geval van een complete set laat me dat even weten welke componenten (middels PM), dan kan ik een flyertje maken.  Je bent t.z.t. zelf ook aanwezig?  Dan kan ik je vermelden in de deelnemerslijst.

Komt goed, we hebben nog wel even contact, ook angande een datum (is midden in ons beurzen seizoen geloof ik). Nu tijd voor de Paas verplichtingen...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #80 Gepost op: 28 maart 2016, 10:32:41 »
Arden,

Het is zeker heel erg vervelend dat er ingebroken is bij Sonore en dat er spullen, onder andere de gemodificeerde  LS 50.
Maar als jullie op die demo met gewone LS 50 hebben gespeeld met een harmonizer er op is dat toch volkomen zinloos geweest.
Uit het verhaal begrijp ik dat het zo fantastisch klinkt omdat de LS 50 volledig is gemodificeerd samen met de volledig gemodificeerde super tweeter.
Vraag ik me toch erg respectvol af wat Cock nou daadwerkelijk toevoegt.
Ik heb het niet gehoord en kan en mag eigenlijk geen oordeel vellen maar mijn boeren verstand zegt me dat er eigenlijk niet veel anders waar wel heel veel geld voor betaald moet worden.
Heeft niemand op de demo aangegeven dat het geluid niet echt goed kan zijn omdat er wat dure kabels ontbraken en er met een standaard LS 50 werd gespeeld?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #81 Gepost op: 28 maart 2016, 10:55:02 »
Het 'geheime' waar niet over gesproken mag worden ligt toch op straat du moment dat je er een set van verkoopt en iemand besluit ze open te maken met alle voorhanden zijnde middelen. Is daar niet zoiets als patentrecht om dit te voorkomen?
Wanneer je iets speciaals hebt is dat toch je eerste stap en niet de verkoop?
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #82 Gepost op: 29 maart 2016, 13:06:48 »
Hoe deden ze dat dan in Limburg? Wat voor crossover gebruikten ze en hoe zorgden ze dat hij in fase speelt?

Klik.

Ok. Zo te zien gebruiken ze geen crossover maar 'blaast' de tweeter er gewoon overheen. Dat het 'anders' klinkt is wel te verwachten. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, om enkele redenen:

- De KEF's lopen zelf al door tot 45KHz -6dB.
- In welke mate de tweeter izorgt voor looptijdverschillen is niet te zeggen (er wordt ieg niets aan gedaan)
- Als er geen crossover gebruikt wordt, krijg je een groot verschil in SPL bij de overlap in het frequentiegebied.

Misschien wordt daar wel rekening mee gehouden, maar dat is niet duidelijk. Zonder verdere toelichting wordt bij mij het idee gewekt dat men maar wat aanklooit.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 13:11:22 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #83 Gepost op: 29 maart 2016, 15:57:55 »

[...]

Ok. Zo te zien gebruiken ze geen crossover maar 'blaast' de tweeter er gewoon overheen. Dat het 'anders' klinkt is wel te verwachten. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, om enkele redenen:

- De KEF's lopen zelf al door tot 45KHz -6dB.
- In welke mate de tweeter izorgt voor looptijdverschillen is niet te zeggen (er wordt ieg niets aan gedaan)
- Als er geen crossover gebruikt wordt, krijg je een groot verschil in SPL bij de overlap in het frequentiegebied.

Misschien wordt daar wel rekening mee gehouden, maar dat is niet duidelijk. Zonder verdere toelichting wordt bij mij het idee gewekt dat men maar wat aanklooit.


[...]

daarna wordt de kantelfrequentie ingezet op 200 kHz. Van een tweeter of supertweeter is er daana ook geen sprake meer, omdat het folie zich heel anders gaat gedragen.

[...]


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #84 Gepost op: 29 maart 2016, 16:09:22 »
Hoe deden ze dat dan in Limburg? Wat voor crossover gebruikten ze en hoe zorgden ze dat hij in fase speelt?

Klik.

Ok. Zo te zien gebruiken ze geen crossover maar 'blaast' de tweeter er gewoon overheen. Dat het 'anders' klinkt is wel te verwachten. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, om enkele redenen:

- De KEF's lopen zelf al door tot 45KHz -6dB.
- In welke mate de tweeter izorgt voor looptijdverschillen is niet te zeggen (er wordt ieg niets aan gedaan)
- Als er geen crossover gebruikt wordt, krijg je een groot verschil in SPL bij de overlap in het frequentiegebied.

Misschien wordt daar wel rekening mee gehouden, maar dat is niet duidelijk. Zonder verdere toelichting wordt bij mij het idee gewekt dat men maar wat aanklooit.
Dus dit kan in het draadje gebakken lucht ?  ::)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #85 Gepost op: 29 maart 2016, 16:23:16 »
Ik heb verschillende supertweeters gehoord en gehad. Sommigen geven wel iets extra's aan het geheel.

Mijne dames en heren,

Ook ik ben kritisch, doch laten wij bovenstaande eens "voor ogen houden".

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #86 Gepost op: 29 maart 2016, 17:02:23 »
Dat is my-fi...Niks mis mee, zo kun je puristisch bezig zijn zonder klankregeling en toch meer hoog hebben ;).
Een overnamefrequentie van 200kHz. doet me bijna aan langegolfradio denken.

An inability to grasp science is no argument against it....

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #87 Gepost op: 29 maart 2016, 19:30:11 »
Ondanks deze zeer hoge waarde was het voor Carl een koud kunstje om verschil te horen.
Bij mijn laatste test kwam ik niet verder dan zo'n 16 khz   :think:
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #88 Gepost op: 29 maart 2016, 20:23:36 »
Ach,

"Hoe" moet iedereen voor zichzelf bepalen, "als" men maar geniet van de muziek en de eventuele bijkomende aspecten van de hobby.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #89 Gepost op: 29 maart 2016, 20:35:42 »
Ondanks deze zeer hoge waarde was het voor Carl een koud kunstje om verschil te horen.
Bij mijn laatste test kwam ik niet verder dan zo'n 16 khz   :think:

Ja, die tweeter lijkt best een groot apparaat. Die gaat ws. door tot in het middengebied.

Ach,

"Hoe" moet iedereen voor zichzelf bepalen, "als" men maar geniet van de muziek en de eventuele bijkomende aspecten van de hobby.

Mark

Ja, 't blijft mooi om te spelen met audio. En als men maar geniet is inderdaad het belangrijkste!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.