Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151925 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #60 Gepost op: 27 maart 2016, 21:16:37 »
Beterschap en sterkte voor jullie allebei Hififreak!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2016, 21:28:37 »
Oef heel veel sterkte samen.
I love vintage.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #62 Gepost op: 27 maart 2016, 21:37:43 »
Beterschap en sterkte voor jullie allebei Hififreak!
X2
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #63 Gepost op: 27 maart 2016, 21:37:49 »
Beterschap en sterkte voor jullie allebei Hififreak!
X2
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2016, 21:37:59 »
Beterschap en sterkte voor jullie allebei Hififreak!
X2
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #65 Gepost op: 27 maart 2016, 21:50:49 »
Beterschap en sterkte voor jullie allebei Hififreak!
2X
ADAM    Bryston     DENON

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #66 Gepost op: 27 maart 2016, 22:06:38 »
Ook vanaf hier beterschap en de groetjes.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #67 Gepost op: 27 maart 2016, 22:16:17 »
Beterschap en sterkte!!


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #68 Gepost op: 27 maart 2016, 23:26:00 »
@HF ende de wederhelft; Veel sterkte en beat it!

@Arden; Respectvolle sceptici zijn hier aanwezig en er is mijn inziens nog niets "afgeserveerd".
 Ik ken mensen die de "standaard" supertweeters al jaren hebben en ze niet kwijt willen. Een veel gehoorde opmerking is echter wel dat reguliere systemen zonder zulke toevoegingen wat "mat of dof" klinken.

Een ieder is vrij om eigen waardering te geven en afweging te maken.

Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #69 Gepost op: 28 maart 2016, 08:09:42 »
Sterkte en beterschap, Hififreakfamilie,de zomer komt eraan,ik hoop dat de zon voor jullie zal schijnen.

@ Arden
Ik las vrolijk mee op AF en het is altijd weer jammer als het moddergooien wordt.
Ik heb drie vragen:
Zoals ik het tot nu toe begrijp,is het een supertweeter die niet supertweetert maar iets anders doet ?
Ook las ik ergens dat de Kef op de demonstratie in Limburg niet meer standaard was maar door Sonore audio gemodificeerd ?
Jij werkt bij deze winkel ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #70 Gepost op: 28 maart 2016, 09:53:05 »
Sterkte en beterschap, Hififreakfamilie,de zomer komt eraan,ik hoop dat de zon voor jullie zal schijnen.

@ Arden
Ik las vrolijk mee op AF en het is altijd weer jammer als het moddergooien wordt.
Ik heb drie vragen:
Zoals ik het tot nu toe begrijp,is het een supertweeter die niet supertweetert maar iets anders doet ?
Ook las ik ergens dat de Kef op de demonstratie in Limburg niet meer standaard was maar door Sonore audio gemodificeerd ?
Jij werkt bij deze winkel ?

Beste HRCC,

Ik zal het hier nog een keer proberen uit te leggen zonder in te veel details te treden, anders heb ik gelijk bonje met Cock...

Van de originele tweeters blijft eigenlijk alleen de ophanging van- en het folie zelf over. De magneten, trafo's, alles gaat er uit en wordt vervangen door iets waar ik dus niet over mag praten, daarna wordt de kantelfrequentie ingezet op 200 kHz. Van een tweeter of supertweeter is er daana ook geen sprake meer, omdat het folie zich heel anders gaat gedragen. Heeft dus ook helemaal niets meer met rendement en dergelijken te maken, laten we het maar houden op het ''harmoniseren'' van het geluid. Een vage omschrijving waar velen niets mee kunnen, ik weet het, maar meer mag ik er gewoon niet over melden. Mocht je in de gelegenheid zijn, ga ze gewoon beluisteren, dat zegt meer dan 1000 woorden.

Nog even aangaande die genoemde prijs (en alle varianten daarop bij personen die blijkbaar meer weten dan wij), door alle aanpassingen, het werk, de behuizing en ga zo maar door is de marge zelfs nog te klein om er een internationaal netwerk voor op te zetten, iets waar we ons best op verkeken hebben.

Aangaande de demonstratie in Limburg, ik weet niet waar die modificatie wijsheid vandaan komt, maar tijdens deze demonstratie hebben wij een compleet nieuw uit de doos komende set KEF's geleend van een plaatselijke dealer. Dit doordat er de vorige nacht was ingebroken bij Sonore, en we dus wat kunst en vliegwerk uit moesten halen om de demo alnog door te kunnen laten gaan. De enige reden ook waarom die gebakken lucht klucht nu op alle fora rondzwerft, een ordinaire inbraak met alle gevolgen in de daar op volgende hektiek van dien, die inbraak laten ze helaas concequent achterwege omdat het dan niet meer leuk de draak steken met- is...

Er is echter wel een modificatie voor de KEF LS 50, deze wordt idd uitgevoerd door Sonore. Hierbij wordt het complete filter vervangen, maar ook de unit compleet aangepakt, waardoor hij oa een behoorlijk hoger rendement gaat krijgen. Hiervoor werden de Harmonizers in eerste instantie ook ontwikkeld. Een compleet gemodificeerde set LS 50's (wat eigenlijk geen LS 50's meer zijn) kost dan 2.000 euro, met de Harmonizers erbij opgeteld totaal 4.000 euro. Daar kan/mag/moet men dan maar van vinden wat men vindt, maar nou komt het, je kunt ze dan naast luidsprekers van het dubbele bedrag neer gaan zetten om dezelfde kwaliteiten te krijgen. Moeilijk te geloven misschien, maar daar zijn nou juist die luistersessies voor. Wederom zal 1 sessie meer zeggen dan alle woorden die er over op de fora geschreven kunnen worden, puur omdat men niet weet waar het nu eigenlijk over gaat. Dus wie het beleven komen wil, die mag!

O, en wie ik ben, dacht dat dat wel algemeen bekend was, de distributeur van o.a. Sonore en wat draaitafeltjes...
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2016, 09:55:25 door Arden »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #71 Gepost op: 28 maart 2016, 09:56:21 »
Lang verhaal om te zeggen dat er hoog wordt toegevoegd  ;D

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #72 Gepost op: 28 maart 2016, 10:02:35 »
Kom jongens, graag een open mind en luisteren en niet alleen kletsen.

Als jij een setje regelt, zal er vast naast luisteren ook gekletst gaan worden.   ;)

Sonore en Music 2 verhuizen begin april. Ik denk dat er daar wel iets af te spreken valt.

Ik dacht meer in de trant van een setje lenen en tijdens een van de geplande dagen beluisteren.  Als ik afreis in de richting van het westen dan is dat om Paul te bezoeken.   8)

Als het hekele onderwerp hier met gezonde scepsis maar respect kan worden behandeld, geen enkel probleem...

Mooi.  Bedankt.  Lijkt me een prima onderdeel voor de bijeenkomst van zaterdag 1 oktober 2016: Hififreaks Herfstbijeenkomst.
Schrijf me alvast in voor deze meeting.

Beterschap, sterkte en een rustige 2e paasdag Hififreak.
Eens buizen altijd buizen.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #73 Gepost op: 28 maart 2016, 10:06:18 »
Lang verhaal om te zeggen dat er hoog wordt toegevoegd  ;D

Groet,
Jacco

Definieer toevoegen van hoog...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #74 Gepost op: 28 maart 2016, 10:07:27 »
Allen dank.

 Ik zal een draadje openen aangaande de demo van de Harmonizers.

@ Arden: Kan ik er vanuit gaan dat jullie zorgen voor een complete set met de Harmonizers?

Het programma zou dan kunnen bestaan uit een demo van de set (graag even alle apparatuur die je denkt te gaan gebruiken doorgeven want dat staat altijd goed in de aankondiging), gevolgd door een muziekgedeelte waarbij de set ook gebruikt kan worden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.