Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151819 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #600 Gepost op: 14 juni 2017, 19:45:47 »
Dat mogelijk het merendeel van de leden een conclusietrekking gedaan heeft die niet strookt met de ideeën van veel andere liefhebbers wil nog niet heten dat topics maar afgesloten moeten worden.

Omdat alles op een bepaald moment wel een golfbeweging òf vicieuze cirkel (b)lijkt, gaan we toch ook maar niet op voorhand de eeuwige jachtvelden bezoeken?

Groet, Mark   :P
Ik neem aan dat een mening hier is toegestaan Markus en als er forumleden zijn die een andere mening hebben dan is dat ook prima ! De jachtvelden gaan we niet bezoeken want het jachtseizoen is nog niet geopend  ;D

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #601 Gepost op: 15 juni 2017, 06:21:11 »
Ja , alles wat er in het audiogebeuren zo voorkomt is al eens voorbij gekomen.
Er is, naar mijn idee, niet iets nieuws onder de audio hifi high-end wereld. Overigens vind ik dat de kreet high-end verkeerd gebruikt wordt. 
Dus ja, er ontstaan kringetjes.
We gaan dingen opnieuw bespreken.
Maar is dat erg?  Wie weet komen we toch ooit nog wel eens ergens een keer uit. Das misschien optimistisch maar zeker wel positief.
Positief zijn met een glas dat halfvol is zorgt er ook voor dat je set beter klinkt.  Heel gek maar dat is een tweak die wel werkt.

Op een forum moet het toch mogelijk zijn om dingen opnieuw en opnieuw te bespreken.
Tsja. als  je hier door geirriteerd wordt dan zou je de keuze kunnen maken om niet meer te kijken.
Begin zelf eens een topic over iets waar je graag over van mening zou wisselen.

Mijn mening is dat je altijd iets opnieuw moet mogen bespreken.
Wat me wel enorm stoort en waar ik me enorm aan erger is het feit dat er uit onmacht wordt geroepen dat het onzinnig is en we er maar mee moeten stoppen.
Wat me ook enorm stoort en waar ik me ook enorm aan erger is dat , om toch maar even hokjes te gebruiken, het ene kamp vindt dat het andere kamp moet stoppen met argumenteren en moet stoppen om voor een mening uit te komen. Die mening mag ook zeker niet verdedigt worden.

Dus als we verder gaan on topic. Over de Sonore Harmonizer en de even ter sprake geweeste vd Hul The Extender.
Dan heb ik inmiddels duidelijk mijn mening gegeven over die dingen en vooral de mensen die ze verkopen.

En ja, ik serveer die dingen op papier al af.  En het lijkt me duidelijk waarom ik dat doe. Dat heb ik meerdere keren aangegeven.
Maar ik ben niet te lui om dit nog een keer te doen.
Dus wie heeft er tijd en zin om door te praten?
Oh ja. Als je ergernis voelt opkomen. Ga vooral een ander topic lezen en zit niet te z**ken vanachter je toetsenbord. Begin zelf een topic over wat jou bezig houd en wat je leuk vind om te vermelden.
Maar hou deze hangplek voor jongeren en oudere jongeren levendig.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #602 Gepost op: 15 juni 2017, 14:12:10 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.

Carl,

Je tracht een vergelijkende parallel te slaan die er, op basale zaken na, niet is.
Als goedkoper leveren per definitie het vereiste zou zijn, dan hadden alleen de goedkoopste winkels overleefd.

Graag verneem ik je gedachtes hieromtrent.

Groet, Mark :)

Ik denk dat door de crisis mensen prijsbewuster zijn geworden. Een goede prijs/kwaliteitsverhouding is dus wel nodig. En zoals in elke branche moet je daarom rationaliseren. Als van de verkoopsprijs de producent 40 procent pakt, de importeur 20 en de detaillist 40 (denkbeeldige getallen) dan mag je je best afvragen of er in de keten iets af kan. Wordt het product betaalbaarder van.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 14:19:07 door Carl »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #603 Gepost op: 15 juni 2017, 17:59:25 »
Inderdaad Audio Service. Ik denk wel dat een importeur tenminste meer moet zijn als een salesmanager. Enige technische kennis is wel op zijn plaats. Dat zag je vroeger bij Transtec en Audioscript bijvoorbeeld.

Ik denk verder dat de detailhandel zich moet hervinden om te overleven. Zeker in audio zie je dat nog niet zoveel. Bij bijvoorbeeld kleding zie je tegenwoordig merkgebonden winkels. Kan je onder meer goedkoper leveren.

Carl,

Je tracht een vergelijkende parallel te slaan die er, op basale zaken na, niet is.
Als goedkoper leveren per definitie het vereiste zou zijn, dan hadden alleen de goedkoopste winkels overleefd.

Graag verneem ik je gedachtes hieromtrent.

Groet, Mark :)
Ik denk dat door de crisis mensen prijsbewuster zijn geworden.
Klopt en dat heeft niet per definitie een stimulerend effect op de economie.
Citaat
Een goede prijs/kwaliteitsverhouding is dus wel nodig.
En, wie bepaald dat?
Citaat
En zoals in elke branche moet je daarom rationaliseren.
Je kan ook je keuze rationaliseren. Om maar iets te noemen.
Citaat
Als van de verkoopsprijs de producent 40 procent pakt, de importeur 20 en de detaillist 40 (denkbeeldige getallen) dan mag je je best afvragen of er in de keten iets af kan. Wordt het product betaalbaarder van.
Natuurlijk kan er iets af, maar het gaat altijd ten koste van iets; Servicegraad, werkgelegenheid, etc.

Ik heb overigens direct sales gedaan (verkoopkantoor fabrikantzijde). Niet zelden was ik duurder dan dealerbedrijven.


Ik ontving ooit eens een klant in de winkel die letterlijk zei niet mijn prijs te willen betalen met als argument dat "hij" niet de overheadkosten van de firma wenste te bekostigen.
Waarop mijn antwoord was dat bedrijfsomvang nietszeggend hoeft te zijn waar het overheadkosten betrof.

Ik gaf aan er geen discussie over te willen voeren en stapte over naar de vraag welk beroep de man uitoefende; Hij bleek operator.
Daarop antwoordde ik; "Als uw werkgever morgen zo gaat denken, staat u overmorgen op straat."
Daar was hij even stil van en uiteindelijk kocht hij zonder enige concessie aan "mijn" prijs.

Groet, Mark ;)




Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #604 Gepost op: 15 juni 2017, 20:19:32 »
Het gaat er natuurlijk om wat de consument vindt van de prijs/kwaliteitsverhouding Marcus. Als ik iets te duur vind, koop ik het niet ook niet wanneer ik het kan betalen.

Ik denk dat je voortdurend processen moet evalueren en rationaliseren in welke branche dan ook. De hele detailhandel is van oudsher een conservatieve groep. Ik weet het want ik kom uit dit milieu en heb nog veel familie die er in werkt(e). Mijn broer houdt er volgend jaar mee op. Laatste jaren geen cent mee  verdient en als hij jonger geweest was, had hij zeker de bakens verzet (Over mijn broer hoef je je geen zorgen te maken behalve over zijn gezondheid.). Hier nog aan toevoegend, dat je je in elk proces moet afvragen wat er eigenlijk mis gaat als je bij een processtap voor een zes gaat in plaats van een tien. Ik heb processen gemaakt voor beschikkingen bij de overheid. We deden wel eens iets wat formeel niet helemaal juist was, maar zeer veel tijd bespaarde. Nooit problemen mee gehad.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 21:59:46 door Carl »

Nak CR7

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #605 Gepost op: 02 juli 2017, 07:37:15 »
Goedemorgen Mede Freaks ;

vooropgesteld dat ik NIET alle 41 pagina's heb gelezen omtrent de "Sonore Harmonizer"
heb ik zeker een paar uren zitten kijken, lezen en zelfs luisteren (You-Tube) kortom soms
zelfs zitten genieten van hetgeen er allemaal wordt aangeboden op het gebied van de

"SuperTweeters" !

Zelf heb ik een paar hele oude Realistic Bandtweeters op mijn huidige luidsprekers staan,
en moet eerlijk bekennen dat het, zeker mbt spreiding, het (extra?) hoog een aparte
dimensie geeft!

(gegevens omtrent Freq. bereik en vermogen heb ik nog wel ergens op het A-4 tje dat erbij
zat toen ik dit setje bandtweeters kocht ergens in 1986-1988 bij een Tandy in A'dam Z.O.
voor ik meen toen Fl. 15,- p/st.!! Uit m'n hoofd even wat gegevens: fr. ber. 3-4 Khz (afhankelijk vd
afsluitweerstand (Condensator?) waarvan er 2 bij zaten, elk met een andere waarde uiteraard)
tot een 45Khz. en een belastbaarheid van, ik meen: 15-30 Watt)

als ik nu pagina's met diverse super-tweeters lees, en kijk dan naar de specs (en prijzen), is er
in de loop der jaren toch heel veel "veranderd" liever gezegd bij gekomen mbt keuzes omtrent
de (opzet) Super-tweeter!

Sommigen halen zelfs de 90-100 Khz en er zijn er zelfs bij die de 150 Khz halen!
(juist NIET) leuk voor......... honden, katten en andere exoten die ver boven het menselijk  gehoor
van wellicht zo'n 20Khz kunnen horen/waarnemen?! Vleermuizen wellicht?

(er is er één bij die in z'n naam "bat" heeft zitten; dus de gedachte is niet eens zo gek!)

Het zou een dagtaak worden om alle linkjes van de div. exorbitante giganten alhier te plaatsen
edoch enige ervan wilde ik u niet onthouden:


http://www.audiocadabra.com/blog/taket-batpro-mk2-super-tweeters/

http://www.townshendaudio.com/supertweeters/

En laat ik nu een link hebben gevonden met diverse "grootheden" onder de Super-Tweeters:

http://audiofederation.com/audiophiles-guide/high-end-audio-super-tweeters

En tot slot nog eentje met een "pracht verhaal" erbij:

http://www.positive-feedback.com/Issue27/ert_tweeters.htm :neenee:

Hopende dat ze allen werken en anders maar 'even' overtypen; ik heb m'n best gedaan!

Nak CR7
AKAI630DB GX32 Behringer1602a B&W-DM4 BOSE 901mkII Denon DRM800 710 HarmKard TD292 IMF TLS80mkIIa CR3A SuperCompact Kenwood Basic C1 M1 Leak Sandwich Nakamichi 700Tri-Tracer LX5 CR7 Philips AH270 GA209 MFB544 N2521 4520 Sony6750 Denon DL301 CDPX7ESD Thorens 160S SME3009III MC10vdHul.

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #606 Gepost op: 03 juli 2017, 08:20:52 »
Goedemorgen Mede Freaks ;

vooropgesteld dat ik NIET alle 41 pagina's heb gelezen omtrent de "Sonore Harmonizer"
heb ik zeker een paar uren zitten kijken, lezen en zelfs luisteren (You-Tube) kortom soms
zelfs zitten genieten van hetgeen er allemaal wordt aangeboden op het gebied van de

"SuperTweeters" !

Had dat nu maar wel gedaan; De Harmonizer is GEEN (als in NIET) een SuperTweeter......
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #607 Gepost op: 03 juli 2017, 08:37:59 »
Het is een soort van akoestische voormagnetisatie ( bias) als in tape-opnameapparaten zonder welke kwaliteitsopnamen niet mogelijk zijn.
Het wisselende geluidsveld van de Harmonizers, zelf onhoorbaar, geeft de trilharen in het binnenoor een kleine wisselende beweging mee waarop het eigenlijke muzieksignaal meereist. Hierdoor worden de haarcellen eerder geactiveerd dan alleen met de fragiele muzikale details mogelijk zou zijn geweest. Omdat het Sonore signaal onhoorbaar is wordt alleen het muzikale gedeelte aan de hersenen doorgegeven. 
An inability to grasp science is no argument against it....

Nak CR7

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #608 Gepost op: 03 juli 2017, 10:32:03 »
i2Paq:

Ah; geen (super)tweeter dus :doh:

thx.

Nak CR7
AKAI630DB GX32 Behringer1602a B&W-DM4 BOSE 901mkII Denon DRM800 710 HarmKard TD292 IMF TLS80mkIIa CR3A SuperCompact Kenwood Basic C1 M1 Leak Sandwich Nakamichi 700Tri-Tracer LX5 CR7 Philips AH270 GA209 MFB544 N2521 4520 Sony6750 Denon DL301 CDPX7ESD Thorens 160S SME3009III MC10vdHul.

Nak CR7

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #609 Gepost op: 03 juli 2017, 11:07:02 »
Be Tweeter:

Het is me vrijwel geheel duidelijk;

komt er toch nog een vraag bij me naar boven:

"hoe precies werkt een Transpuls Plasma mp01  of een Transpuls Plasma mp02 dan eigenlijk? "(Ionisatie ?)
 (hetgeen toch wél een tweeter is?)

(voordat ik straks appels met peren ga vergelijken)

bvbd.

Nak CR7
AKAI630DB GX32 Behringer1602a B&W-DM4 BOSE 901mkII Denon DRM800 710 HarmKard TD292 IMF TLS80mkIIa CR3A SuperCompact Kenwood Basic C1 M1 Leak Sandwich Nakamichi 700Tri-Tracer LX5 CR7 Philips AH270 GA209 MFB544 N2521 4520 Sony6750 Denon DL301 CDPX7ESD Thorens 160S SME3009III MC10vdHul.

Nak CR7

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #610 Gepost op: 03 juli 2017, 11:16:08 »
Bij audiofreaks is er discussie geweest over de Sonore Harmonizer. Het is een sterk aangepaste band tweeter die niet meer als zodanig werkt. Ik heb hem op de audio club Limburg gehoord en was werkelijk flabbergasted. Een vriend van mij heeft hem toen  gekocht en ik hoop dat hij hem morgen meeneemt. Gisteren sprak ik een winkelier die hem in de zaak had uitgeprobeerd op zeer dure Franco Serblins. Ook hij was sterk onder de indruk. Als je een kans hebt om ze een keer te beluisteren - zeker doen.

i2Paq:  Wellicht werd ik reeds in het begin van het onderwerp : "Sonore Harmonizer"  al op
"het verkeerde been gezet" ?!
AKAI630DB GX32 Behringer1602a B&W-DM4 BOSE 901mkII Denon DRM800 710 HarmKard TD292 IMF TLS80mkIIa CR3A SuperCompact Kenwood Basic C1 M1 Leak Sandwich Nakamichi 700Tri-Tracer LX5 CR7 Philips AH270 GA209 MFB544 N2521 4520 Sony6750 Denon DL301 CDPX7ESD Thorens 160S SME3009III MC10vdHul.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #611 Gepost op: 03 juli 2017, 11:51:51 »
Ik heb werkelijk géén idee hoe en of het werkt, ik poogde slechts een verhaaltje neer te pennen om te zien of dat meteen als bullshit doorzien zou worden. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

Nak CR7

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #612 Gepost op: 03 juli 2017, 12:29:57 »
Be Tweeter:

oh oké:  :-\

ben ooit ergens jaren 80 (vorige)  eeuw bij een demonstratie geweest van dergelijke
speakers van Magnat met die plasma tweeter(s)
en hetgeen me nog bij staat is dat het er stonk.... denkvlam? Gas? ionisatie?
statische elektriciteit? (alsof je bij net gewassen haar je -nylon- trui hard aan- of uittrekt) en
de lucht die daarbij vrijkomt, rook ik daar dus ook  zodat het publiek hierdoor werd afgeleid
van hetgeen waarvoor men kwam (was een van de eerste demonstraties en men heeft dat
erkend en is er mee bezig geweest). Meer kan ik me niet herinneren.

Nak CR7
AKAI630DB GX32 Behringer1602a B&W-DM4 BOSE 901mkII Denon DRM800 710 HarmKard TD292 IMF TLS80mkIIa CR3A SuperCompact Kenwood Basic C1 M1 Leak Sandwich Nakamichi 700Tri-Tracer LX5 CR7 Philips AH270 GA209 MFB544 N2521 4520 Sony6750 Denon DL301 CDPX7ESD Thorens 160S SME3009III MC10vdHul.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #613 Gepost op: 03 juli 2017, 12:55:44 »
Dat van Magnat waren inderdaad plasmatweeters zoals ook Fane de Ionofane heeft gehad. Klonk heel schoon en onvervormd.
Bij audio kun je je bullshitdetector maar beter in een behoorlijk lage stand zetten want anders piept ie de hele tijd. Er is veel onzin op de markt en mijn verhaaltje is niet veel anders dan dat van een flink aantal op de markt opererende firma's.
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #614 Gepost op: 03 juli 2017, 13:15:24 »
Goedemorgen Mede Freaks ;

vooropgesteld dat ik NIET alle 41 pagina's heb gelezen omtrent de "Sonore Harmonizer"
heb ik zeker een paar uren zitten kijken, lezen en zelfs luisteren (You-Tube) kortom soms
zelfs zitten genieten van hetgeen er allemaal wordt aangeboden op het gebied van de

"SuperTweeters" !

Had dat nu maar wel gedaan; De Harmonizer is GEEN (als in NIET) een SuperTweeter......
Dat is het toch wel?

Laag kan er niet uit komen dus moet het wel een bandtweeter zijn.

Groet,
Jacco