Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151811 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #570 Gepost op: 09 juni 2017, 20:16:46 »
Ik denk dat het verdienmodel aan vernieuwing toe is Jan. Waarom heb je een importeur nodig als er van een product maar 25/30 stuk op jaarbasis wordt verkocht. Daardoor kunnen de prijzen omlaag en kan de consument weer mooie dingen betalen.
Dat is niet het grootste probleem Carl. Het probleem is dat de interesse voor audio aan het afnemen is. De jongeren lijken andere prioriteiten te hebben.
De prio,s van de jeugd ligt op een ander level is niks mis mee maar de oudjes breien er op verder door. Je moet wat met je teveel vrije tijd toch ?

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #571 Gepost op: 09 juni 2017, 20:21:25 »
Consumenten audio zal altijd wel blijven.
Binnenkort opent Hifi-kubben een winkel in het centrum van Tilburg.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #572 Gepost op: 09 juni 2017, 21:06:07 »
Consumenten audio zal altijd wel blijven.
Binnenkort opent Hifi-kubben een winkel in het centrum van Tilburg.
Er sluiten er meer dan er bij komen Peter ! Een kennis van mij heeft een audiozaak en hij vertelde mij dat de handel behoorlijk naar zijn grootje is.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #573 Gepost op: 09 juni 2017, 22:24:28 »
Dat geloof ik meteen,veel mensen ook ik kopen gebruikt omdat dat betaalbaar is.
Hoewel dat gebruikte audio ook aan de prijs is.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #574 Gepost op: 10 juni 2017, 00:11:01 »
Ik heb maar twee apparaten die ik ooit nieuw in de winkel kocht en dat was in 1978 en in 1990. De rest van de apparatuur heb ik via het internet aangekocht en dit in tegenstelling tot de vrij prijzige installatie die ik in 1978 bij de eerste vestiging van Hobo in Arnhem kocht. De Harman Kardon Citation 16a eindversterker is het enige apparaat uit die set-up wat ik nog bezit. In 1990 kocht ik de Marantz CD 94/II bij RAF in Hilversum. De rest van de apparatuur komt via het internet uit Nederland, Duitsland en Zwitserland.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #575 Gepost op: 10 juni 2017, 09:01:53 »
Dat geloof ik meteen,veel mensen ook ik kopen gebruikt omdat dat betaalbaar is.
Hoewel dat gebruikte audio ook aan de prijs is.

Klopt.  Mooie audio is een luxeproduct en dat kost nu eenmaal (veel) geld.  Dat geldt eveneens voor vakanties, merkhorloges, auto's enz.
De jeugd moet al z'n stinkende best doen om een onderkomen te krijgen, laat staan dat er nog geld overblijft voor audio. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #576 Gepost op: 10 juni 2017, 10:27:29 »
De jeugd heeft geen interesse in audio. Mijn oudste dochter heeft vorig jaar een woning gekocht in Groningen die maakt zich druk om een nieuwe cv-ketel niet om een geluidsinstallatie. De jongste met vriend in Den Haag hebben een nieuwe tv gekocht dat vinden ze voldoende. De aanhang van de dochters hebben ook geen interesse in audio. Muziek is wel belangrijk, dat gaat via de tv of telefoon. Willen ze meer dan gaan ze naar een concert maar ze hoeven geen concert thuis.
Van de mensen weet 99% niet dat er een Sonore Harmonizer bestaat. Van die ene % die overblijft zal de helft het misschien horen of denken dat het wat doet.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #577 Gepost op: 10 juni 2017, 11:17:41 »
Als ik jeugd over de vloer krijg dan heeft het vaak wel hun interesse maar laat het bestedingspatroon niet de ruimte om in audio te investeren.

Wij hebben het dan maar makkelijk René.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #578 Gepost op: 10 juni 2017, 12:57:52 »
En waar zijn de tijden gebleven dat de Vries Audio nog bestond.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #579 Gepost op: 10 juni 2017, 13:12:03 »
En waar zijn de tijden gebleven dat de Vries Audio nog bestond.
Met zijn o zo kenmerkende etalage!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #580 Gepost op: 10 juni 2017, 14:40:27 »
Mooiste etalage van Nederland.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #581 Gepost op: 10 juni 2017, 19:04:16 »
Dat geloof ik meteen,veel mensen ook ik kopen gebruikt omdat dat betaalbaar is.
Hoewel dat gebruikte audio ook aan de prijs is.
Het lijkt er tegenwoordig op dat de term "vintage" wordt gebruikt om de indruk te wekken dat het om  topkwaliteit gaat en de (vraag)prijzen voor dit soort apparatuur zijn vaak exorbitant hoog ! Het is natuurlijk helemaal van de gekke als er prijzen van € 1.500,00 en meer voor bijvoorbeeld een 15 Ohms paartje Rogers LS3/5a worden gevraagd en zo zijn er nog zat andere voorbeelden.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #582 Gepost op: 10 juni 2017, 21:12:18 »
Wij hebben het dan maar makkelijk René.   ;)
Ja zo langzamerhand wel.
Twee lerende kinderen aan het HBO is niet goedkoop als je ze niet met een studieschuld wilt opzadelen. De jongste is haar opleiding tot pedagoog aan het afronden aan de Haagse Hogeschool en is dan klaar dat scheelt weer een hele slok op de borrel. De oudste heeft sinds een half jaar een baan als mondhygiëniste aan het UMCG en kan zich goed redden, heel goed mag ik wel zeggen. Ze werkt al langer als mondhygiëniste maar dit is een hele vooruitgang.
Er is nu meer ruimte voor hobby en andere dingen. Maar nog steeds niet voor een Harmonizer of andere onduidelijke producten. Heb een nieuw element voor in de Thorens dat zet meer zoden aan de dijk.
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #583 Gepost op: 11 juni 2017, 00:57:42 »
Iedereen wil hier leuke spullen hebben en niemand wil de hoofdprijs betalen. Nogmaals de verdienmodellen moeten op de schop. Te veel mensen in de keten willen geld verdienen en voor veel  high - end spullen is maar ruimte voor 2 of 3 zaken. Wat dan de toegevoegde waarde is van de importeur? En of ze verstand van techniek hebben, een groot deel stuurt naar Elst.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #584 Gepost op: 11 juni 2017, 01:05:23 »
ß
Iedereen wil hier leuke spullen hebben en niemand wil de hoofdprijs betalen. Nogmaals de verdienmodellen moeten op de schop. Te veel mensen in de keten willen geld verdienen en voor veel  high - end spullen is maar ruimte voor 2 of 3 zaken. Wat dan de toegevoegde waarde is van de importeur? En of ze verstand van techniek hebben, een groot deel stuurt naar Elst.
Wat bedoel je met Elst Carl ? Elst Gelderland, Elst Utrecht of bedoel je misschien cryptisch Audio Service Elst Gelderland, ooit opgericht door Thom Verhoef, een oud medewerker van de eerste Hobo vestiging in Arnhem.