Auteur Topic: Sonore harmonizer  (gelezen 151546 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #30 Gepost op: 27 maart 2016, 10:55:10 »
Maar die Sunfire is niet door Cock verbeterderd.

Dat scheelt uiteraard de nodige pecunia.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #31 Gepost op: 27 maart 2016, 11:08:49 »
Ik denk dat deze er meer op lijkt.




Sonore Hamonizer

 ;)




Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #32 Gepost op: 27 maart 2016, 11:21:12 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #33 Gepost op: 27 maart 2016, 11:55:03 »
Je zou 't ook zo kunnen zien dat de aanbieder een verkeerd uitgangspunt gekozen heeft, want anders hoefde er immers niet gemodificeerd te worden.

Vergelijk het met de autoracerij Henk. Het is ondoenlijk Kleine stuktallen te maken en daardoor modificeert men motors en andere onderdelen voor "normaal" gebruik. Daar is niets op tegen. Ik ben van nature sceptisch, maar als ik bij een goede demo intrinsiek beter geluid hoor dan ben ik te overtuigen. Ik wil er wel aan toevoegen, dat ik de gemodificeerde en niet gemodificeerde versie niet naast elkaar heb gehoord.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 11:59:16 door Carl »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #34 Gepost op: 27 maart 2016, 11:58:45 »
Stel een demo -opzet waarbij je een 'muizenverjagende ' pieptoon op de bandtweeter zet en muziek draait en vervolgens de pieptoon uitzet. Heee, het klinkt beter ean daarvoor.

Ben ik te achterdochtig?
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2016, 12:01:50 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2016, 12:04:24 »
De demo ging eenvoudig Be. Een cd met en vervolgens werd de stekker van de harmonizer eruit getrokken en werd de cd nog een keer gespeeld. Een kennis heeft ze gekocht en hij zei,dat ze bij hem thuis hetzelfde deden.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 12:15:03 door Carl »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #37 Gepost op: 27 maart 2016, 12:12:28 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco

Ik denk dat de ontwerper daar niet mee eens is Jacco. Ik heb in de pause alleen naar de harmonizer geluisterd.. Heel zachtjes hoorde ik wat geluid. Bij aansluiting van de hoofdluidspreker moet dat zeker overstemd worden.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 12:31:29 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #38 Gepost op: 27 maart 2016, 12:13:40 »
Je zou 't ook zo kunnen zien dat de aanbieder een verkeerd uitgangspunt gekozen heeft, want anders hoefde er immers niet gemodificeerd te worden.

Vergelijk het met de autoracerij Henk. Het is ondoenlijk Kleine stuktallen te maken en daardoor modificeert men motors en andere onderdelen voor "normaal" gebruik. Daar is niets op tegen. Ik ben van nature sceptisch, maar als ik bij een goede demo intrinsiek beter geluid hoor dan ben ik te overtuigen. Ik wil er wel aan toevoegen, dat ik de gemodificeerde en niet gemodificeerde versie niet naast elkaar heb gehoord.

Vergelijk het eens met audio Charles.  ;) Je kunt dan toch ook gelijk een beter systeem kopen i.p.v. te gaan sleutelen aan een nieuwe Kef en daarnaast ook nog eens 2000,00 Euro ophoesten voor een paar tweeters.  Voor dat budget is er toch ook wel iets anders te koop dat er niet voor onder hoeft te doen?  Dat de tweeters iets toevoegen lijkt me duidelijk.  Als ik twee dezelfde speakers ga stapelen, voegt dat ook iets toe.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2016, 12:14:55 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco

Ik denk dat de ontwerper daar niet mee eens is Jacco. Ik heb in de pause alleen naar de harmozir gelluisterd. Heel zachtjes hoorde ik wat geluid. Bij aansluiting van de hoofdluidspreker moet dat zeker overstemd worden.
En er is zeker geen blinde test gedaan met een serie van 16 binomiaal verdeelde wel/niet trials?

Hoogstwaarschijnlijk is het dan dus een broodje aap.

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #40 Gepost op: 27 maart 2016, 12:19:36 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco
Sommig geluid wordt als druk op de oren ervaren en niet zozeer als geluid.

@Carl: Ook gehakt 'werkt(e)' bij diverse mensen als een trein.

Een demo waarbij de suggestie, dat men het niet zou horen wanneer er iemand voor de speaker ging staan, bijval kreeg terwijl ik gewoon het geluid hoorde veranderen.

Suggestie is a bitch.

Ik wacht nog even met juichen..
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #41 Gepost op: 27 maart 2016, 12:24:06 »

Vergelijk het eens met audio Charles.  ;) Je kunt dan toch ook gelijk een beter systeem kopen i.p.v. te gaan sleutelen aan een nieuwe Kef en daarnaast ook nog eens 2000,00 Euro ophoesten voor een paar tweeters.  Voor dat budget is er toch ook wel iets anders te koop dat er niet voor onder hoeft te doen?  Dat de tweeters iets toevoegen lijkt me duidelijk.  Als ik twee dezelfde speakers ga stapelen, voegt dat ook iets toe.

Bij de demo werd een van een audiowinkel geleend paar Kefs gebruikt, mijn audio kennis speelt met SF Guerneries van pakweg 10.000 Euro en de Franco Serblin Ktema zijn nog veel duurder. In alle situaties is sprake van toegevoegde waarde. En als je tevreden bent met je LS en ze kan opwaarderen is dat een punt van overweging. Ik vind het trouwens ook veel geld.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #42 Gepost op: 27 maart 2016, 12:28:40 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco

Ik denk dat de ontwerper daar niet mee eens is Jacco. Ik heb in de pause alleen naar de harmozir gelluisterd. Heel zachtjes hoorde ik wat geluid. Bij aansluiting van de hoofdluidspreker moet dat zeker overstemd worden.
En er is zeker geen blinde test gedaan met een serie van 16 binomiaal verdeelde wel/niet trials?

Hoogstwaarschijnlijk is het dan dus een broodje aap.

Groet,
Jacco
c

En daar durf ik dus een hele goede fles wijn op te wedden Jacco. Om dit verschil is niet heen te komen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2016, 12:34:55 »
Dan moet die muizenverjagende toon wel binnen het gehoorbereik vallen. Anders maakt het niet uit.

Groet,
Jacco

Ik denk dat de ontwerper daar niet mee eens is Jacco. Ik heb in de pause alleen naar de harmozir gelluisterd. Heel zachtjes hoorde ik wat geluid. Bij aansluiting van de hoofdluidspreker moet dat zeker overstemd worden.
En er is zeker geen blinde test gedaan met een serie van 16 binomiaal verdeelde wel/niet trials?

Hoogstwaarschijnlijk is het dan dus een broodje aap.

Groet,
Jacco
c

En daar durf ik dus een hele goede fles wijn op te wedden Jacco. Om dit verschil is niet heen te komen.
zwaaizwaai

Hoor ik daar nu een heuse serieuze test aankomen?

Deelnemers:
Carl
dekkersj
...

Wie volgt?

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Sonore harmonizer
« Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2016, 12:46:18 »
@Carl: Ook gehakt 'werkt(e)' bij diverse mensen als een
[/quote]

Daar sta ik ook sceptisch tegen over. Als er al een verschil is, is het zeker niet baanbrekend.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 12:48:56 door Carl »