Auteur Topic: Subwoofer  (gelezen 34468 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Subwoofer
« Reactie #150 Gepost op: 01 oktober 2018, 09:44:15 »
Geniet er van met volle teugen hrcc.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Subwoofer
« Reactie #151 Gepost op: 01 oktober 2018, 11:00:09 »
Ik doe mijn best en het lukt hééél aardig.

Toen ik mijn speakers kocht hoorde ik ze in een demo ruimte met goede akoestiek en top apparatuur ervoor.
Hier thuis klonk het minder/ anders maar daar had ik vrede mee want ik leef nu eenmaal niet in een demoruimte.
Maar de Dspeaker haalt wel een stuk meer uit de dyn's dan ik tot nu toe heb ervaren met bijv een marantz 1604, Denon 2311 of de chromecast audio rechtstreeks.



luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Subwoofer
« Reactie #152 Gepost op: 02 oktober 2018, 21:43:41 »

@ Bram
Ik zou je na een week of drie verslag laten weten of ik er nog happy mee ben; hij staat er nog .
Vanmorgen nog eens zonder sub geprobeerd maar het lijkt een blijvertje...

Ik zou het leuk vinden om te horen of de sub er nog steeds staat met plezier dan?

Beetje laat want vele bezigheden onderdrukten het audiovirus zeer adequaat maar het antwoord is ja en nee,
De rel belande in coma; hij doet nog wel wat maar anders dan een 50 hz brom doet hij niets meer.
Na een zomerzonderzub vorig week-end een andere gescored ( zelfbouw: hivi sp10 met een hypex ds 4.0) en na een morgen inregelen ben ik tevreden met het resultaat.

Ik ben allergisch voor gedreun en gedender en heb de bas liever slank maar goed verstaanbaar dan vet en alles overdonderend.
Een sub kan daar stevig in bijdragen met als extraatje dat alles wat "losser" en dus beter verstaanbaarderder klinkt.
Drumbas los van gitaar- staande bas bedoel ik.
Ik vermoed dat een en ander samenhangt met het ontlasten van de bm5'jes.

Het was trouwens die (inregel-) morgen zeer leerzaam voor me om eens  een 40,50 of 60 hz toon door de sub te laten spelen, door de kamer te lopen en te luisteren wat er gebeurd
De plekken waar de problemen zitten worden dan zeer goed hoorbaar.
En dus ook waar het wel goed klinkt.
Gelukkig was dit niet al te huiskamer onvriendelijk. :)

Bij Dynaudio BM5A moet je echt eens een BM9s sub proberen. Met een beetje geduld kun je die voor 400 euro wel vinden op marktplaats.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2018, 21:45:26 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Subwoofer
« Reactie #153 Gepost op: 03 oktober 2018, 15:40:48 »
Thanks voor de tip, ik ben best wel happy met de gesloten sub die er nu staat maar mocht ik verbeteritis krijgen zal ik
ik zeker naar uitkijken.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Subwoofer
« Reactie #154 Gepost op: 04 oktober 2018, 10:57:04 »
BM9S (10") en BM14S (12") zijn ook gesloten.
Ik had de bm14S bij mijn BM6A's. Zijn echt goede subs, maar integreren vooral erg goed met de Dynaudio BM monitors.

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.