Auteur Topic: Gebakken Lucht  (gelezen 25956 keer)

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2016, 22:36:11 »
Schitterend.. en vooral dat ze zelf hebben geprobeerd om het weg te stoppen.. kennelijk hadden ze even geen high-end stekkerblok bij de hand en was dit ook wel goed...  zwaaizwaai
Kan iemand mij vertellen wat een high-end stekkerblok is ? Behalve dat het lekker moet smoelen waar het technisch totaal plaatje aan moet voldoen.

Met high-end bedoelde ik in ieder geval een duur uitziend stekkerblok met bijbehorende prijs.. ik zei niet dat je het verschil zou horen of i.d.  ;)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2016, 16:44:02 »

Moet het altijd geaard zijn?

Het randaarden van een apparaat is alleen noodzakelijk uit veiligheidsoverwegingen. Zeg maar om een extra veiligheid te hebben dat als het chassis van een apparaat onder netspanning zou komen te staan deze spanning naar aarde wordt afgevoerd. Als dus een apparaat dubbel geïsoleerd is voor wat de netspanningsvoorziening betreft is randaarde niet nodig. Als een toestel dubbel geïsoleerd is zit er ook nooit een randaarde stekker aan. Heel veel voedingstrafo's - dat is immers het onderdeel waar de netspanning op komt te staan - zijn dubbel geïsoleerd. In de regel geeft het randaarden van apparatuur kans op meer brom. Randaarde is ook niet bedoeld om brom tegen te gaan.
Ik weet wat aarding betekent. Het ging me meer om de opmerking dat de tafelcontactdoos niet eens geaard is. Ik denk dat bij het gebruik van geaarde wandcontactdozen op klasse II apparatuur je extra storing creëert. Omdat de aardedraad aan het eind niet is aangesloten, het dienst kan doen als antenne om storingen te ontvangen. Bij goedkope netsnoeren zijn de draden niet getwist, maar liggen ze naast elkaar, kan de aardedraad het overbrengen naar de fase en nul. Dit is mijn visie.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2016, 17:44:02 »
Schitterend.. en vooral dat ze zelf hebben geprobeerd om het weg te stoppen.. kennelijk hadden ze even geen high-end stekkerblok bij de hand en was dit ook wel goed...  zwaaizwaai
Kan iemand mij vertellen wat een high-end stekkerblok is ? Behalve dat het lekker moet smoelen waar het technisch totaal plaatje aan moet voldoen.

Met high-end bedoelde ik in ieder geval een duur uitziend stekkerblok met bijbehorende prijs.. ik zei niet dat je het verschil zou horen of i.d;)
Dacht ook niet dat dat mijn vraag was.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2016, 13:09:11 »
Volgens mij krijg je antwoord op je vraag..

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2016, 07:15:55 »
Uiterlijk mooie kabels maar gezien de prijs besteed ik mijn poen liever ergens anders aan en wel aan dat wat voor mij wel het verschil maakt.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2016, 07:16:56 »
Uiterlijk mooie kabels maar gezien de prijs besteed ik mijn poen liever ergens anders aan en wel aan dat wat voor mij wel het verschil maakt.   8)

Goed plan.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2016, 08:40:17 »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #37 Gepost op: 23 maart 2016, 08:46:25 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #38 Gepost op: 23 maart 2016, 09:07:28 »
Ja maar  ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2016, 15:53:34 »



Lekker en je wordt er niet dik van - wat wil je meer  :popcorn:

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #41 Gepost op: 27 maart 2016, 17:49:23 »
Ook hier maar even een kleine reactie aangaande het ''gebakken lucht circus''. Wie het lezen en geloven wil, alsublieft, wie er, zoals ook elders, graag de draak mee wil steken, leef je uit:

Op de nacht voor de demo bij Audioclub Limburg is er door 1 of meerdere onverlaten bij Cock ingebroken. Aantal spullen weg, dikke vette pech. Om de demo toch door te laten gaan hebben wij op de dag bij een dealer kabels geleend, via een andere dealer een set compleet nieuwe Kef luidsprekers geleend, en uit mijn woonkamer een versterker meegenomen. In alle haast en racerij zijn we toen (ik weet het, heel dom) een stekkerblok vergeten. Het enige stekkerblok aanwezig op de lokatie was dus het stekkerblok wat op de fora nu wereldberoemd is geworden.

Dat dat platenkoffertje er voor stond, dat was meer toevallig, die stond exact in het midden onder het meubel met de apparaten. Als we dat echt weg hadden willen moffelen, dan hadden we de draad ook wel weggewerkt. Het stekkerblok was dan ook het eerste wat we met de aanwezigen onder een kleine lach bespraken. We hebben ook zelf gevraagd daar nog een duidelijk foto van te maken.

Nou, tot zo ver dan de gebakken lucht klucht, ik hoop dat dat nu een keer de wereld uit is. De reden voor dit gebeuren was namelijk helemaal niet om mee te lachen...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #42 Gepost op: 27 maart 2016, 18:31:11 »
En Arden?
Werd het geluid slechter van dat stukkie gewoon snoer met dat stekkerblok van, volgens de high-end kenners, discutabele kwaliteit?
Of maakte het helemaal geen ene moer uit?  Of waren de wonderkabels van Sonore zo goed dat alles weer op zijn pootjes terecht kwam?

Des al wel te plus, erg vervelend voor Cock dat er spullen van hem zijn gestolen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2016, 18:33:42 »
En Arden?
Werd het geluid slechter van dat stukkie gewoon snoer met dat stekkerblok van
, volgens de high-end kenners, discutabele kwaliteit?
Of maakte het helemaal geen ene moer uit?  Of waren de wonderkabels van Sonore zo goed dat alles weer op zijn pootjes terecht kwam?

Des al wel te plus, erg vervelend voor Cock dat er spullen van hem zijn gestolen.

Marcel
Heb een eerste paasdag vermoeden dat ik het antwoord al weet.

Arden

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2016, 19:42:59 »
En Arden?
Werd het geluid slechter van dat stukkie gewoon snoer met dat stekkerblok van, volgens de high-end kenners, discutabele kwaliteit?
Of maakte het helemaal geen ene moer uit?  Of waren de wonderkabels van Sonore zo goed dat alles weer op zijn pootjes terecht kwam?

Des al wel te plus, erg vervelend voor Cock dat er spullen van hem zijn gestolen.

Marcel

Wat denk je? In een onbekende ruimte zonder vergelijkend materiaal om handen?

Dat dit stekkerblok niet geaard was, (heb ik ook al een opmerking over voorbij zien komen), dat zal me verder een zorg zijn. Aarde zorgt over het algemeen meer voor gedonder als dat je er echt wat wijzer van wordt, zeker als je een draaitafel in de keten hebt. Bij mij thuis is er altijd maar 1 apparaat geaard (de voorversterker), alles staat hier op aangsloten en is daardoor indirect ook weer geaard. Nooit problemen met brom of dergelijken. Of zou dat door die geweldige kabels komen...  :evil: