Auteur Topic: Gebakken Lucht  (gelezen 25964 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2016, 22:24:36 »
En Arden?
Werd het geluid slechter van dat stukkie gewoon snoer met dat stekkerblok van, volgens de high-end kenners, discutabele kwaliteit?
Of maakte het helemaal geen ene moer uit?  Of waren de wonderkabels van Sonore zo goed dat alles weer op zijn pootjes terecht kwam?

Des al wel te plus, erg vervelend voor Cock dat er spullen van hem zijn gestolen.

Marcel

Wat denk je? In een onbekende ruimte zonder vergelijkend materiaal om handen?

Dat dit stekkerblok niet geaard was, (heb ik ook al een opmerking over voorbij zien komen), dat zal me verder een zorg zijn. Aarde zorgt over het algemeen meer voor gedonder als dat je er echt wat wijzer van wordt, zeker als je een draaitafel in de keten hebt. Bij mij thuis is er altijd maar 1 apparaat geaard (de voorversterker), alles staat hier op aangsloten en is daardoor indirect ook weer geaard. Nooit problemen met brom of dergelijken. Of zou dat door die geweldige kabels komen...  :evil:
Graag een uitleg wat geweldige kabels  zijn aub.  ::)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2016, 23:39:10 »
Dat zijn kabels die jij net zo goed of misschien wel slecht vindt als alle anderen.

Ik kan begrip hebben voor een situatie waarbij de beleving van een enthousiasteling ná verruiling van mooie kabelarij voor lampensnoer, in kwaliteit vermindert.

Ergo: Meer genot mét esoterisch aandoende kabels van zeg eens € 1.000,00; Doen! Zo niet; Niet!

Laat niets een optimum genot in de weg staan!

Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #47 Gepost op: 28 maart 2016, 10:36:44 »
Dat zijn kabels die jij net zo goed of misschien wel slecht vindt als alle anderen.

Ik kan begrip hebben voor een situatie waarbij de beleving van een enthousiasteling ná verruiling van mooie kabelarij voor lampensnoer, in kwaliteit vermindert.

Ergo: Meer genot mét esoterisch aandoende kabels van zeg eens € 1.000,00; Doen! Zo niet; Niet!

Laat niets een optimum genot in de weg staan!

Mark ;)

 Good Posting
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #48 Gepost op: 06 april 2016, 07:36:18 »
Gisteren 6 meter uiterst high-endig kabel gekocht voor €17,70.

2.5 mm2 . Niet te dik en niet te dun. De muziek-elektronen hebben ruimte genoeg om gezamenlijk en op tijd bij de luidsprekers aan te komen.
Maar ook weer niet te ruim zodat er enkele zouden kunnen verdwalen en deze te laat aan gaan komen bij de luidsprekers. Dit zou versmering van het geluid veroorzaken.

Als ik harder speel wissel ik uiteraard altijd naar de dikkere 4,5 mm2 kabel waar meer elektronen samen doorheen passen.


Marcel 8)
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gebakken Lucht
« Reactie #49 Gepost op: 12 mei 2016, 19:47:26 »
Ik heb al erg lang stroomkabels van Russ Andrews. Het is eigenlijk gevlochten luidsprekerkabel van Kimber met extra afscherming. Was toen niet duur. Ik heb de kabels indertijd vergeleken met een "dropveter" en een geleende zeer dure stroomkabel van Siltech (1500 gulden ?). Ik vond de speciale kabels niet veel van elkaar verschillen, maar er was een hoorbare verbetering tov de "dropveter". Ik geloof het nog niet. Ik heb de Russ Andrews toen maar gekocht voor de zekerheid en heb het hfst verder (voorlopig?) afgesloten.

Ik kan niets zeggen over de Sonore stroomkabel, maar de LS kabel heb ik wel eens gehoord. Ook dat geloof ik nog niet, maar ook hier .... Die Cock maakt echt interessante producten en doet zeker uit overtuiging en liefhebberij.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2016, 22:53:59 door Carl »