Auteur Topic: Ikea Kallax  (gelezen 2798 keer)

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Ikea Kallax
« Gepost op: 12 maart 2016, 09:34:07 »
Ik heb mijn versterker staan op een kallax meubel, die eigenlijk dienst doet om mijn platencollectie in op te bergen. Het meubel past mooi in mijn luisterruimte, maar er stoort mij iets. Bij matig volume begint de kast te resoneren en heeft dit door aan mijn Primare versterker. Deze is nochtans heel degelijk gebouwd, maar je voelt de bovenkant van de versterker duidelijk trillen. Het meubel wegdoen is niet echt een optie. Hoe kan ik de versterker het best ontkoppelen?

Mvg,
Cantodea
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Ikea Kallax
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2016, 09:44:20 »
Zacht materiaal eronder...ik gebruik van dat vlokkenschuim.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Ikea Kallax
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2016, 09:46:55 »
Je zou ook kunnen proberen de kast zelf wat meer te ontkoppelen van de ondervloer waar ook je LS op staan paar viltjes per poot erop plakken. Ik heb er zelf ook 2 per poot onder geplakt mijn audio-rack doet niet meer mee
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2016, 09:48:57 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ikea Kallax
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2016, 09:53:45 »
Mijn recorder stond te resoneren.  Die staat nu op vier demper, type wasmachine, en het resoneren is over.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Ikea Kallax
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2016, 17:46:09 »
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Ikea Kallax
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2016, 23:15:21 »
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Ikea Kallax
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2016, 10:57:42 »
Hoe is het in de luisterruimte van Cantodea?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Ikea Kallax
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2016, 16:43:19 »
Hoe is het in de luisterruimte van Cantodea?

Marcel

Ik heb het grote Kallax meubel, waar de versterker op stond van tussen de speakers gehaald. Dit gaf toch wel een beter resultaat voor het stereobeeld, waar ik eerst zei dat dit niet zo veel ging uitmaken, wel dus! Voorlopig staat de versterker op een zus en zo tafeltje en de thorens hangt aan de muur met een rega beugel. Ik heb nog een europalet liggen en denk om hiermee aan de slag te gaan en er een soort van audiorack van te maken, maar helaas nog wat wachten, want ik ben nog steeds in revalidatie na mijn operatie begin januari. De grootste verandering is evenwel andere speakers. De XTZ zijn geruild voor een set Quadral Platinum M40. Een schitterende luidspreker vind ik. Misschien dat ik nog iets ga doen met een netfilter, maar ik twijfel nog. De luisterkamer bevalt me uiteraard heel erg goed, mede door de onverwacht goede akoestiek. Dirac akoestiek correctie wordt niet meer gebruikt. De curve is binnen 3 dB vlak tussen 30 tot 200 Hz. Op 250 een dipje van 6dB en daarna terug vlak met een iets aflopend hoog. Een gelukkig mens dus!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon