Auteur Topic: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!  (gelezen 107329 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2012, 16:04:36 »
Hoewel die absorber panelen een prima oplossing bieden, mits juist geplaatst, zien ze er natuurlijk niet uit. Ik weet van de "directie" hier dat ik die niet maar zo op de muren hoef te kwakken. Daarom leek het mij een mooie oplossing ze achter een canvasprint te verbergen.

Ik heb van haar begrepen dat dat een acceptabel idee is...  ;)

Je had het niet beter kunnen zeggen.  ;)

Het idee wat voor nu op de meeste "steun" kan rekenen is het ophangen van een gordijn in dezelfde kleur als de muur achter de bank. (Een beetje zoals A.B.D.O.N. het gedaan heeft achter zijn luidsprekers)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2012, 16:44:03 »
Ik denk dat het met er niet uitzien nog reuze mee kan vallen. Ik laat panelen maken die strak afgewerkt zijn met stof waarvan de kleuren op ons interieur zijn afgestemd.

Inderdaad met een bedrukt canvas bekleden is een optie. Waar ik eerst aan gedacht heb is een bestaand canvas paneel kopen, bij ikea/bouwmarkt. Het frame iets dikker maken, zeg tot 5cm dikte en die opvullen met steenwol. Dun plaatje MDF er achter en je hebt een goede absorber die er netjes uit ziet..
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2012, 16:53:47 »
Dat zeg ik... ;D

Waar ik eerst aan gedacht heb is een bestaand canvas paneel kopen, bij ikea/bouwmarkt. Het frame iets dikker maken, zeg tot 5cm dikte en die opvullen met steenwol. Dun plaatje MDF er achter en je hebt een goede absorber die er netjes uit ziet..

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2012, 18:13:43 »
Deze ruimte knapte geweldig op nadat we 'm aangepakt hadden.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2012, 18:29:52 »
Larissa zegt: Als ik zo'n kamer wil hebben ga ik wel naar de gesloten afdeling van het plaatselijke psychiatrische ziekenhuis.  :o

Volgens mij een stille hint naar: nee  ;D



#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2012, 18:31:04 »
Qua akoestiek zal het absoluut een hele verbetering geven. En als het een luisterruimte betreft mijns inziens geen enkel probleem, maar in de woonkamer dit soort toepassingen aan de muur ik hoor mijn vrouw nu al zeggen...... wat moeten al die opklapbedden hier aan de muur ;D
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #21 Gepost op: 30 december 2012, 18:31:50 »
Da's wel een oplossing, Kevin, maar je maakt je niet populair als je dat antwoord...  ;)

 ;D ;D ;D

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #22 Gepost op: 30 december 2012, 18:35:45 »
Qua akoestiek zal het absoluut een hele verbetering geven. En als het een luisterruimte betreft mijns inziens geen enkel probleem, maar in de woonkamer dit soort toepassingen aan de muur ik hoor mijn vrouw nu al zeggen...... wat moeten al die opklapbedden hier aan de muur ;D
Zegt de man die het bed naar de kamer verhuist om de top 2000 te luisteren..........  ;D ;D ;D ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #23 Gepost op: 30 december 2012, 18:37:38 »
Da's wel een oplossing, Kevin, maar je maakt je niet populair als je dat antwoord...  ;)

 ;D ;D ;D

Dat was dus de reactie van mijn wederhelft toen ik de door Hififreak geposte oplossing liet zien, niet die van mij!  ;D ;D ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #24 Gepost op: 30 december 2012, 18:40:45 »
Da's wel een oplossing, Kevin, maar je maakt je niet populair als je dat antwoord...  ;)

 ;D ;D ;D

Dat was dus de reactie van mijn wederhelft toen ik de door Hififreak geposte oplossing liet zien, niet die van mij!  ;D ;D ;D

Het kan ook nog veel mooier als je het materiaal binnen het raamwerk laat vallen.
Als je dat dan dezelfde kleur geeft als de muur dan reken ik erop dat je betere helft schoorvoetend akkoord gaat.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2012, 18:44:20 »
Qua akoestiek zal het absoluut een hele verbetering geven. En als het een luisterruimte betreft mijns inziens geen enkel probleem, maar in de woonkamer dit soort toepassingen aan de muur ik hoor mijn vrouw nu al zeggen...... wat moeten al die opklapbedden hier aan de muur ;D
Zegt de man die het bed naar de kamer verhuist om de top 2000 te luisteren..........  ;D ;D ;D ;)


shit ahhahaahah dat is absoluut waar ik zeg :-X meer
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #26 Gepost op: 30 december 2012, 18:45:08 »
Dat zeg ik... ;D

Waar ik eerst aan gedacht heb is een bestaand canvas paneel kopen, bij ikea/bouwmarkt. Het frame iets dikker maken, zeg tot 5cm dikte en die opvullen met steenwol. Dun plaatje MDF er achter en je hebt een goede absorber die er netjes uit ziet..

Lol idd  ;D

* Thanatos mompelt iets met half lezen..
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #27 Gepost op: 30 december 2012, 18:54:05 »
Da's wel een oplossing, Kevin, maar je maakt je niet populair als je dat antwoord...  ;)

 ;D ;D ;D

Dat was dus de reactie van mijn wederhelft toen ik de door Hififreak geposte oplossing liet zien, niet die van mij!  ;D ;D ;D



Het kan ook nog veel mooier als je het materiaal binnen het raamwerk laat vallen.
Als je dat dan dezelfde kleur geeft als de muur dan reken ik erop dat je betere helft schoorvoetend akkoord gaat.   ;)

Het zaadje is in ieder geval geplant. (en nee; geen schunnige opmerkingen nu!  :evil: )
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2012, 19:09:22 »
Ghèhèhè, het zaad is hier vanmiddag al uitgekomen, prachtige rozen!


Boven de set, naast elkaar (totaal 3.20 meter):


Boven de luisterplek tegen over de set:


Alle lijsten vullen met schuim, experimenteren, het moet goed komen!

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Wat heb jij gedaan om de akoestiek van je luisterruimte te optimaliseren?!
« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2012, 19:25:29 »
Krijg je er ook wielen bij voor onder je huis?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal