Auteur Topic: probleem met cd speler na half jaar stilstand  (gelezen 7123 keer)

Franks

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Gepost op: 29 december 2012, 23:37:55 »
Hallo Welkom allen ik ben nieuw op dit forum en meteen maar een vraag:

Sinds begin dit jaar draai iik eigenlijk alleen nog maar vinyl, met als gevolg dat mijn mooie AMR CD777 sil heeft gestaan. Gisteravond heb ik toch maar weer eens een cd opgestart. Tijdens het 2e nummer liep hij al vast en dit gebeurde gisteravond een aantal keren. 1 keer moest ik hem zelfs helemaal resetten omdat hij helemaal niet meer reageerde. Vanochtend bleef hij ook nog een paar keer hangen, maar herstelde zichzelf daarna wel weer. Terwijl ik dit zit te typen, blijft de cd na het 4e nummer ook weer even hangen maar draait daarna weer gewoon verder, er lijkt dus verbetering in te zitten. Herkent iemand dit gedrag van een cd speler na een tijdje stil te hebben gestaan?
Gisteravond heb ik het loopwerk nog wel schoongeblazen omdat ik dacht dat het om wat verdwaalde stofjes ging, en hopelijk is dat ook zo.

Gr Frank
unison research sinfonia-AMR cd777-Thorens TD160S MKV-Northstar Phono-Marantz SR8002-Luidsprekers zelfbouw.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2012, 15:12:18 »
Allereerst van harte welkom op dit forum  :)

Blijf je nu ook nog verbetering houden of blijft hij nog steeds hangen. Misschien zit er wel vet in de speler en dat wil wel eens een beetje uitharden, maar dat blijft gissen van afstand natuurlijk.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Franks

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2012, 19:23:19 »
cd speler is nog vrij nieuw, zo'n jaar of 3. Het lijkt me stug dat er nu al vet aan het uitharden is. wat me ook nog opviel is dat tijdens 1 van de haperingen, ik de cd lade openmaakte en toen draaide de cd zijn laatste rondjes tegen de klok in, terwijl dil normaal gesproken met de klok mee is???. gisteravond nog 2 cd's gedraaid waarbij er bij de eerste nog een hapering was van 5 sec. de 2e cd verliep zonder probleem. Hopelijk lost het probleem zichzelf op

gr frank
unison research sinfonia-AMR cd777-Thorens TD160S MKV-Northstar Phono-Marantz SR8002-Luidsprekers zelfbouw.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2013, 12:42:01 »
Hallo Franks,leuk dat je erbij komt :)
I love vintage.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2013, 15:12:20 »
Dat lijkt weer akelig veel op een Sony KSS213x loopwerkje, alhoewel een VAM120x ook nog zou kunnen.



Ergo; schoonmaken en lichtjes smeren van de geleiderails, kijken of de flatcable nergens knikt en evt. opnieuw afregelen.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2013, 15:15:00 door KT88 »
- audiodidact -

Franks

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2013, 13:47:53 »
Probleem lijkt opgelost  :yeah:

Op advies van daluso (de voormalige AMR importeur) heb ik de speler een fabrieksreset gegeven, tot op heden een stuk of 10 cd's helemaal gedraaid en geen enkele verstoring.

gr Frank
unison research sinfonia-AMR cd777-Thorens TD160S MKV-Northstar Phono-Marantz SR8002-Luidsprekers zelfbouw.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2013, 17:03:37 »
Wel opmerkelijk dat dit moet gebeuren, met zo'n dure speler die ook nog eens vrij jong is.
The music sounds better, when you know who's playing it

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2013, 17:07:05 »
Wat houdt de fabrieksreset in, wat heb je moeten doen?

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2013, 17:10:58 »
Wat houdt de fabrieksreset in, wat heb je moeten doen?

Dat wilde ik ook vragen.  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Franks

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: probleem met cd speler na half jaar stilstand
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2013, 22:05:30 »
Fabrieksreset AMR cd-777:
voeding laagspanning uitschakelen op de achterzijde van de speler met een schakelaar, daarna de middelste en de meest rechtse drukknoppen ingedrukt houden en de schakelaar op de achterzijde weer in zetten. De speler start nu op en de knoppen kunnen worden losgelaten.

gr Frank
unison research sinfonia-AMR cd777-Thorens TD160S MKV-Northstar Phono-Marantz SR8002-Luidsprekers zelfbouw.