Auteur Topic: Sphinx wie kent het?  (gelezen 20737 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sphinx wie kent het?
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2013, 12:20:35 »
Hun project 12 monoblokken zie je nog heel vaak op marktplaats komen en is een van die producten waar zoals Hififreak terecht zegt nog best veel voor gevraagd wordt maar de prijzen die ik voor de project 12's zie zijn al wel enige jaren stabiel op marktplaats. Dus in die zin wel een relatief goede investering denk ik. Alleen er zijn wel wat modellen waar je wel eens problemen over leest (maar daar horen de project 12's niet bij).

Zoals ik een aantal weken gelden van Jerry hoorde als ik me het goed herinner waren de problemen die er waren mee bij de Myth series die ze hebben uitgebracht destijds
dat klopt ,want dat heeft Jerry bij mijn sphinx myth11 opgelost die is ook bij de vorige eigenaar uitgefikt vwb de voeding .
Nou ja gedeeltelijk .
Daar heeft hij het probleem gehad dat die steeds tegen of op zijn maximum stond te werken opgelost door een kleine aanpassing in het ontwerp te maken .
Speelt hier de sterren van de hemel  ;)

Net als hier dus! Mooi om te horen  ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sphinx wie kent het?
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2013, 22:19:44 »
Bij de hybride P14 is allang bekend dat het een tijdbom was, zonder de juiste ingrepen op de ontwerpfoutjes / toegepaste componenten.

Als bij een defekte P14, een onervaren techneut alleen maar de defekte onderdelen vervangt, en het apparaat speelt weer, maar verder is er niks aan gedaan, is het gewoon een tijdbom geworden.

Van alle P14's die ik binnenkreeg/ zou krijgen, doe ik gelijk modden , zijn prachtige apparaten, met de bekende obselete robuuste Hitachi TO-3 vertikale powerfets als outputs.

Ook de buizen P4 vv. kan wat mankementjes vertonen , maar is makkelijk herstelbaar.

Groet,

         Jerry

Oh dus dan had ik best een P14 kunnen kopen want de 331 is ook goed door jou verzorgd ;)

Staat nog steeds iedere dag te spelen :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.