Auteur Topic: Opnemen van de bron "Wat men hoort"  (gelezen 3358 keer)

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Opnemen van de bron "Wat men hoort"
« Gepost op: 06 februari 2016, 23:44:39 »
Het valt niet geheel onder digitale bronnen maar ook zeker niet puur onder analoge bronnen maar moet het toch ergens kwijt: Het gaat over een Creative Sound Blaster Z-geluidskaart.

Mijn Medion pc - nog niet heel lang met Windows 10 - is voorzien van een Sound Blaster Z-geluidskaart. In het venster Mixer van de geluidskaart onder Opnemen staat o.a. de bron "Wat men hoort" en daar zit dan een volumeregelaar bij. Als ik echter met de geluidsrecorder ( WaveLab Elements 8 ) dat "wat men hoort" - bijvoorbeeld de audio van YouTube of het signaal van Spotify - wil opnemen, komt dat niet in de geluidsrecorder. Wie kan me vertellen waarom ik de bronnen als "digitaal in" of "line in" wel uitstekend kan opnemen maar de meters van de geluidsrecorder niet willen uitslaan zodra er signaal is dat van de afluistering komt?

Mijn oude pc met Windows XP en Sound Blaster Live! 1024-geluidskaart heeft ook de optie "wat men hoort" als signaalbron en daar kan ik dan wel dat wat ik hoor via de afluistering, opnemen met de WaveLab Lite geluidsrecorder.