Auteur Topic: Over DAC, USB, Driver installeren ....  (gelezen 4192 keer)

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Over DAC, USB, Driver installeren ....
« Gepost op: 06 februari 2016, 17:23:05 »
Voor de USB aansluiting te kunnen gebruiken van mijn Eastern Electric DAC moet ik blijkbaar deze "driver" installeren:
http://www.eeaudio.com/eeaudio_012.htm (helemaal vanonder vind je hem voor win 7)
 
Ik heb deze gedownload en vind hem nu ook terug via "mijn documenten" --> "downloads"
Daarna aan de DAC gehangen maar gebeurt niks ......

Hier verwijzing naar de Easten Electric minimax DAC plus:
http://www.stereomojo.com/EASTERN%20ELECTRIC%20TUBE%20DAC%20PLUS%20REVIEW.html/EASTERNELECTRICTUBEDACPLUSREVIEW.html
 
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1212/eastern_electric_minimax_dac_plus.htm

Welke handelingen/bewerkingen zal ik nog moeten uitvoeren om het boeltje werkende te krijgen?
(Ben een super digibeet ....... begrijp er dus maar weinig van).
Misschien kunnen jullie me hier op weg helpen, waarvoor dank.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Over DAC, USB, Driver installeren ....
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2016, 13:06:30 »
Vermits geen reactie mijn vraag misschien wat anders / algemener stellen:
Welke bewerking(en) moeten er nog worden uitgevoerd na het downloaden van de driver om de USB aansluiting v/d DAC werkende te krijgen?

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Over DAC, USB, Driver installeren ....
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2016, 13:52:42 »
Vermits geen reactie mijn vraag misschien wat anders / algemener stellen:
Welke bewerking(en) moeten er nog worden uitgevoerd na het downloaden van de driver om de USB aansluiting v/d DAC werkende te krijgen?

Even geduld.... Er komt vast een passend antwoord van de mannen die de kost op dit moment aan het verdienen zijn.... Ik kan je er helaas niet mee helpen... Bij de Mac is het in 99% van de gevallen plug en play op een enkele driver installeren na...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Over DAC, USB, Driver installeren ....
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2016, 14:05:29 »
Vermits geen reactie mijn vraag misschien wat anders / algemener stellen:
Welke bewerking(en) moeten er nog worden uitgevoerd na het downloaden van de driver om de USB aansluiting v/d DAC werkende te krijgen?

Even geduld.... Er komt vast een passend antwoord van de mannen die de kost op dit moment aan het verdienen zijn.... Ik kan je er helaas niet mee helpen... Bij de Mac is het in 99% van de gevallen plug en play op een enkele driver installeren na...

Het gaat er mij echt niet over om "zo snel mogelijk" een antwoord te krijgen hoor Richard, maar ik had gewoon de bedenking dat ik in mijn vraag misschien te fel de nadruk had gelegd op de EE DACzelf en dat het gewoon een algemene procedure zal zijn die ik moet volgen/uitvoeren niet alleen geschikt voor een bepaalde DAC (in mijn geval de EE DAC dus).

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Over DAC, USB, Driver installeren ....
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2016, 14:41:19 »
Je moet het archief dat je gedownload hebt eerst uitpakken. Daarna start je setup64.exe als je een 64-bit Windows 7 draait, of setup32.exe voor een 32-bit W7. Na het installeren van de drivers zal hij met grote waarschijnlijkheid willen rebooten. Ook al zou hij dat niet vragen, doe het toch maar. Daarna zou je DAC herkend moeten worden.