Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275701 keer)

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1230 Gepost op: 23 maart 2014, 18:24:46 »
Volgens mij is dat het paar dat ik destijds als demo aangeboden kreeg van Dennis van Sonority Audio voor €2500,-. Hele fraaie set, maar net boven budget op dat moment.  :'( ;D

Dit zijn niet de demo's van Dennis. Ik heb toen wel de Pencils aangeboden gehad. Maar deze Column's komen nieuw uit doos en heb ik zelf mogen inspelen  ;)
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1231 Gepost op: 23 maart 2014, 18:25:31 »
Eens  ;D. Ik heb alleen een wat onhandige opstelling voor de Column's (lees akoestiek probleem) en zoek een 3-weg monitor.. Helaas zijn de Tensor Delta's niet meer in productie.. Er staat 1 paar 2e hands in Hongarije te koop..  :-\

Had MAW niet zo'n set?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1232 Gepost op: 23 maart 2014, 18:28:37 »
Nee, die had een tweewegsysteem.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1233 Gepost op: 23 maart 2014, 18:29:44 »
Als iemand een setje te koop weet.. dichterbij dan een dag in de auto  ;D

Ik heb de Compact MK3 uitgebreid kunnen vergelijken en miste toch wat tov de 3-weg in de Column. Vandaar de wens voor een 3-weg monitor.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1234 Gepost op: 23 maart 2014, 21:49:15 »
Ik had de Epsilon (2-weg). Een speaker die veel (heel) goed doet maar ook nog wel wat minpunten heeft. Te veel minpunten voor een speaker van die prijs. Naast de bas die zo'n speaker een stuk beter zou moeten weergeven is een strakke overgang tussen de ribbons en de woofers blijkbaar lastig. Bij de Epsilon ligt dit midden in het kritieke middengebied en daar zijn ze een beetje onduidelijk ten opzichte van wat bv. door de ribbon tweeter gaat (wat super transparant is). Bij de Columns/Delta's (en hoger) gaat het hele middengebied door die ribbons (die perfect heel goed op elkaar aansluiten) en ligt de crossover met de woofer buiten het (voor het menselijk gehoord zo) kritieke gebied.

De Adam ribbons vind ik iets heel bijzonders. Hoewel ik ze op den duur soms vermoeiend vind.(maar ik luister dan ook geregeld enkele uren achter elkaar muziek) begrijp ik heel goed de mensen die er helemaal weg van zijn.

Als ik ergens Delta's zie dan laat ik het weten.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2014, 22:09:27 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1235 Gepost op: 23 maart 2014, 22:08:44 »
In dat prijs/kwaliteitssegment mag je Barefoot monitors niet missen trouwens.

Ik luister nu een dik half jaar naar MM35's en vind ze uitermate geschikt voor hifi doeleinden. Ze zijn erg gedetailleerd maar blijven altijd gemakkelijk/vriendelijk in het gehoor liggen, of het nu goed of slecht klinkt wat ze weergeven. Ook na vele uren en ook op hoog volumes blijft de weergave feilloos en onvermoeiend.

Het ligt een beetje aan wat je wil. Als je perioden van meerdere uren luistert en een gebalanceerde weergave belangrijk is dan wordt heel blij van wat Barefoot monitors bieden. Bij korte en intense luistersessies waar details het liefst overduidelijk gepresenteerd moeten worden dan zul je blij worden van Adam en hun ribbons. :)

Verder schijnt de Genelec 8260 een hele goede monitor te zijn (inc. DSP room correction). Ik heb hem nooit gehoord maar als je hem mooi vindt zou ik proberen om hem ergens te beluisteren.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2014, 22:11:36 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1236 Gepost op: 23 maart 2014, 22:39:29 »
Bedankt voor de info!

Ik vind Adam waanzinnige luidsprekers. Tot nu toe de enige speaker met zoveel detail en echtheid die ik gehoord heb. Vandaar dat ik hoop een Delta te treffen.. Die middentoner is inderdaad erg goed. De 2-weg Compact vind ik ook erg goed, maar in vergelijk met de Column blijven ze wat achter in het middengebied.

De Barefoot's had ik inderdaad ook op het oog. Echter heb ik het idee een beetje laten schieten omdat het in opzet nearfield monitoren zijn en de luisterafstand misschien wat te ver is.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1237 Gepost op: 24 maart 2014, 17:05:55 »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1238 Gepost op: 24 maart 2014, 18:29:54 »
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1239 Gepost op: 24 maart 2014, 20:36:29 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1240 Gepost op: 24 maart 2014, 20:42:21 »
Yamaha NX-E700.

Heb ik op gereageerd als setje reserveluidsprekers. Helaas hanteerde hij een "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" strategie en kon ik op korte termijn de stad niet uit ivm de NSS. Als ze er woensdag nog op staan waag ik een nieuwe poging.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1241 Gepost op: 24 maart 2014, 20:52:42 »
En daar is er weer een....... :P

http://link.marktplaats.nl/776174915
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1242 Gepost op: 24 maart 2014, 20:56:53 »
Beetje offtopic.....

Heeft iemand een idee waarom misschien marktplaats de enige pagina is die soms niet wil laden, maar half laad, of blijft hangen???

Google Chrome versie: Versie 33.0.1750.152
Safari:Versie 7.0.2 (9537.74.9)
Besturingssysteem: OSX 10.9.2
 

« Laatst bewerkt op: 24 maart 2014, 21:01:07 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1243 Gepost op: 24 maart 2014, 21:06:37 »
Ik weet niet zo veel van OS X, dus geen idee of dit relevant is:

Op mijn werk laptop (win7 prof) en Firefox wil Flashplayer nog wel eens vastlopen. Dan heb ik hetzelfde probleem. Na de installatie van AdBlocker heb ik nergens meer last van.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1244 Gepost op: 24 maart 2014, 21:08:20 »
Hier is AdBlocker ook onderdeel van installatie was ik even vergeten te vermelden.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal