Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275316 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #990 Gepost op: 22 november 2013, 22:24:30 »
Ik heb me nog kunnen bedwingen maar de verleiding is groot omdat het redelijk dicht in de buurt is.



 :o


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #991 Gepost op: 23 november 2013, 09:20:21 »
Er is in het verleden zo veel mooi spul gemaakt. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Er werden toen door meerdere merken kolossen van luidsprekers gemaakt zoals Infinity, JBL, Bozak, Altec Lansing, Electrovoice, Beveridge. De door Hififreak getoonde Phase Lineair versterkers gingen weleens spontaan in rook op.

Ik zie er geen great britain speaker tussen de merken hierboven audiofreak,of tellen die niet mee?

Het zou ook verhelderend zijn om er de bwjr erbij te vermelden, er zijn hier ook meelezers,die dat mischien wel willen weten.
Ik schat de jbl-C40 op eind jr 50.En de phase linearversterkers begin jr 70.
Ik vermoed ook (wat ik niet wist) dat de stereofonie al in de jr 50 zijn intrede deed,en dan vooral in de usa.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #992 Gepost op: 23 november 2013, 11:12:40 »
Er is in het verleden zo veel mooi spul gemaakt. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Er werden toen door meerdere merken kolossen van luidsprekers gemaakt zoals Infinity, JBL, Bozak, Altec Lansing, Electrovoice, Beveridge. De door Hififreak getoonde Phase Lineair versterkers gingen weleens spontaan in rook op.

Ik zie er geen great britain speaker tussen de merken hierboven audiofreak,of tellen die niet mee?

Het zou ook verhelderend zijn om er de bwjr erbij te vermelden, er zijn hier ook meelezers,die dat mischien wel willen weten.
Ik schat de jbl-C40 op eind jr 50.En de phase linearversterkers begin jr 70.
Ik vermoed ook (wat ik niet wist) dat de stereofonie al in de jr 50 zijn intrede deed,en dan vooral in de usa.
Ook in Engeland werden en worden nog steeds mooie luidsprekers gebouwd. Goodmans, Wharfedale, Rogers, Richard Allan, Quad, Celestion, Spendor, IMF, TDL, Pro Ac, Celef e.a., maar qua grootte springen de JBL, Altec Lansing, Bozak en Electrovoice luidsprekers er toch wel tussenuit. In de jaren zeventig van de vorige eeuw kwamen bijvoorbeeld ook Infinity, Acoustat,  Beveridge e.a. met tot aan het plafond reikende systemen. Ook heden ten dage zijn er nog hele grote systemen, maar deze zijn voor de gemiddelde audiofiel onbekend en eigenlijk zijn ze alleen voor de happy view betaalbaar.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2013, 11:16:19 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #993 Gepost op: 23 november 2013, 12:23:54 »
Er is in het verleden zo veel mooi spul gemaakt. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Er werden toen door meerdere merken kolossen van luidsprekers gemaakt zoals Infinity, JBL, Bozak, Altec Lansing, Electrovoice, Beveridge. De door Hififreak getoonde Phase Lineair versterkers gingen weleens spontaan in rook op.

Ik zie er geen great britain speaker tussen de merken hierboven audiofreak,of tellen die niet mee?

Het zou ook verhelderend zijn om er de bwjr erbij te vermelden, er zijn hier ook meelezers,die dat mischien wel willen weten.
Ik schat de jbl-C40 op eind jr 50.En de phase linearversterkers begin jr 70.
Ik vermoed ook (wat ik niet wist) dat de stereofonie al in de jr 50 zijn intrede deed,en dan vooral in de usa.
Ook in Engeland werden en worden nog steeds mooie luidsprekers gebouwd. Goodmans, Wharfedale, Rogers, Richard Allan, Quad, Celestion, Spendor, IMF, TDL, Pro Ac, Celef e.a., maar qua grootte springen de JBL, Altec Lansing, Bozak en Electrovoice luidsprekers er toch wel tussenuit. In de jaren zeventig van de vorige eeuw kwamen bijvoorbeeld ook Infinity, Acoustat,  Beveridge e.a. met tot aan het plafond reikende systemen. Ook heden ten dage zijn er nog hele grote systemen, maar deze zijn voor de gemiddelde audiofiel onbekend en eigenlijk zijn ze alleen voor de happy view betaalbaar.

En niet te vergeten Tannoy!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #994 Gepost op: 23 november 2013, 12:31:01 »
De trieste kant van het verhaal is dat al die topmerken van toen tegenwoordig voornamelijk rotzooi maken.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #995 Gepost op: 23 november 2013, 12:37:42 »
Ook in Engeland werden en worden nog steeds mooie luidsprekers gebouwd. Goodmans, Wharfedale, Rogers, Richard Allan, Quad, Celestion, Spendor, IMF, TDL, Pro Ac, Celef e.a.

Daar zit zeker nog een segment boven met 2 Britse spelers: ATC en PMC
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #996 Gepost op: 23 november 2013, 13:24:55 »
Er is in het verleden zo veel mooi spul gemaakt. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Er werden toen door meerdere merken kolossen van luidsprekers gemaakt zoals Infinity, JBL, Bozak, Altec Lansing, Electrovoice, Beveridge. De door Hififreak getoonde Phase Lineair versterkers gingen weleens spontaan in rook op.

Ik zie er geen great britain speaker tussen de merken hierboven audiofreak,of tellen die niet mee?

Het zou ook verhelderend zijn om er de bwjr erbij te vermelden, er zijn hier ook meelezers,die dat mischien wel willen weten.
Ik schat de jbl-C40 op eind jr 50.En de phase linearversterkers begin jr 70.
Ik vermoed ook (wat ik niet wist) dat de stereofonie al in de jr 50 zijn intrede deed,en dan vooral in de usa.
Ook in Engeland werden en worden nog steeds mooie luidsprekers gebouwd. Goodmans, Wharfedale, Rogers, Richard Allan, Quad, Celestion, Spendor, IMF, TDL, Pro Ac, Celef e.a., maar qua grootte springen de JBL, Altec Lansing, Bozak en Electrovoice luidsprekers er toch wel tussenuit. In de jaren zeventig van de vorige eeuw kwamen bijvoorbeeld ook Infinity, Acoustat,  Beveridge e.a. met tot aan het plafond reikende systemen. Ook heden ten dage zijn er nog hele grote systemen, maar deze zijn voor de gemiddelde audiofiel onbekend en eigenlijk zijn ze alleen voor de happy view betaalbaar.

En niet te vergeten Tannoy!
Tannoy Limited is een Schotse luidsprekerfabrikant en ze maken ook PA systemen.. Het bedrijf werd in 1926 in Londen opgericht als de Tulsemere Manufacturing Company, maar Tannoy Limited zit al sinds 1970 in Coatbridge, Schotland. Sinds 2002 is Tannoy een onderdeel van de in Denemarken gevestigde TC Group. Van een aantal eerder genoemde Britse merken worden de producten in China gefabriceerd.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2013, 15:04:00 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #997 Gepost op: 23 november 2013, 15:19:58 »
Door met Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.

Door met Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.

Capice?   ;)

Door met Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.


Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #999 Gepost op: 27 november 2013, 09:53:22 »
Mooie speakers,maar iets boven mijn budged :D
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1000 Gepost op: 27 november 2013, 09:57:35 »
Iets voor op je luisterkamer... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1001 Gepost op: 27 november 2013, 10:24:57 »
Iets voor op je luisterkamer... ;D

Gr Hans
Te groot.
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1002 Gepost op: 27 november 2013, 10:31:34 »
Meen je niet...heb je het al gemeten ?

Meten is weten...2 keer meten is zeker weten. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1003 Gepost op: 27 november 2013, 11:50:27 »
Daar ben ik nog niet zeker van ;D
Trouwens er komen Needles  te staan.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #1004 Gepost op: 27 november 2013, 12:29:50 »
De JBL Hartsfield luidsprekers zijn H 110,4 cm x Br 108 cm x D 48 cm en daar kunnen dus een heleboel needles in ! ;)