Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275543 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5910 Gepost op: 27 juni 2020, 16:07:39 »
Ik denk dat ze gewoon heel weinig verkocht zijn en dat vandaar de tweedehands markt niet overstroomd wordt met dit soort Rogers.   ;)

Sinds 1993 is Rogers onderdeel van de Chinese Wo Kee Hong Group en het door hen geproduceerde assortiment heeft de merknaam Rogers geen goed gedaan..

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5911 Gepost op: 27 juni 2020, 16:13:59 »
Quoting Renes: "Nu nog de bijpassende oren erbij".
[/quote]

« Laatst bewerkt op: 27 juni 2020, 16:16:13 door Audiofreak »

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5912 Gepost op: 27 juni 2020, 16:17:54 »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5913 Gepost op: 27 juni 2020, 20:59:48 »
Quoting Renes: "Nu nog de bijpassende oren erbij".


[/quote]
 ;D, die komen wel in de richting. 2.000.000 voor een paar luidsprekers  Daag  Ze hebben een doelgroepje gevonden, mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5914 Gepost op: 01 juli 2020, 21:47:44 »
Piega S2 zuilluidsprekers.
€175,-
https://link.marktplaats.nl/m1570765576

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5915 Gepost op: 01 juli 2020, 21:51:52 »
Deze, werkelijk prachtige buizenversterker, geeft alleen een warme klank met de juiste luidsprekers. Wat geeft nu de warme klank? :think:

@ Hififreak, dit is wel een hele mooie versterker hoor, ik hoorde, dat u toch een keer richting de buizen wou? En u was al het één en ander aan het verkopen?

Ik adviseer u deze, heb hem in de Saturn tijd beluisterd en was/ben onder de indruk van deze T.A.C.

Hij zal zeker niet beter klinken, dan de mooie buizen bakken van Paul en René.

T.A.C. V. 60. VINCENT
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1570801987?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Er mag alleen wel wat van de prijs af.

Edit:typo
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2020, 21:55:41 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5916 Gepost op: 01 juli 2020, 22:03:48 »
Deze, werkelijk prachtige buizenversterker, geeft alleen een warme klank met de juiste luidsprekers. Wat geeft nu de warme klank? :think:

@ Hififreak, dit is wel een hele mooie versterker hoor, ik hoorde, dat u toch een keer richting de buizen wou? En u was al het één en ander aan het verkopen?

Ik adviseer u deze, heb hem in de Saturn tijd beluisterd en was/ben onder de indruk van deze T.A.C.

Hij zal zeker niet beter klinken, dan de mooie buizen bakken van Paul en René.

T.A.C. V. 60. VINCENT
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1570801987?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Er mag alleen wel wat van de prijs af.

Edit:typo
Denk dat hij bedoeld dat de impedantie van de luidsprekers buizenversterker vriendelijk moeten zijn en het rendement niet al te laag. Het is wel een prachtige versterker om te zien.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5917 Gepost op: 01 juli 2020, 22:14:38 »
Een warme klank is een vorm van vervorming en hoort niet bij audioreproductie.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5918 Gepost op: 01 juli 2020, 22:21:46 »
Een warme klank is een vorm van vervorming en hoort niet bij audioreproductie.

Groet,
Jacco
”prachtige warmeklank” Verkoopt beter dan dat hij zegt “deze versterker is net zo kil als een transistor versterker”    ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5919 Gepost op: 01 juli 2020, 22:24:39 »
Een warme klank is een vorm van vervorming en hoort niet bij audioreproductie.

Groet,
Jacco
”prachtige warmeklank” Verkoopt beter dan dat hij zegt “deze versterker is net zo kil als een transistor versterker”    ;)
Dat zou voor mij juist een reden zijn om het in overweging te nemen. Dat andere is klinkklare waanzin cq gelal van een dronken aardbei. Of het is een hele slechte versterker.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5920 Gepost op: 01 juli 2020, 22:27:46 »
Een warme klank is een vorm van vervorming en hoort niet bij audioreproductie.

Groet,
Jacco
”prachtige warmeklank” Verkoopt beter dan dat hij zegt “deze versterker is net zo kil als een transistor versterker”    ;)
Dat zou voor mij juist een reden zijn om het in overweging te nemen. Dat andere is klinkklare waanzin cq gelal van een dronken aardbei. Of het is een hele slechte versterker.

Groet,
Jacco
Mijn buizenversterkers worden alleen warm  ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5921 Gepost op: 01 juli 2020, 22:34:55 »
Een warme klank is een vorm van vervorming en hoort niet bij audioreproductie.

Groet,
Jacco
”prachtige warmeklank” Verkoopt beter dan dat hij zegt “deze versterker is net zo kil als een transistor versterker”    ;)
Dat zou voor mij juist een reden zijn om het in overweging te nemen. Dat andere is klinkklare waanzin cq gelal van een dronken aardbei. Of het is een hele slechte versterker.

Groet,
Jacco
Mijn buizenversterkers worden alleen warm  ;)
Dat mag ik toch hopen, anders gaan de elektronen niet vrijkomen van de kathode en vormen ze geen wolk. Dat zou betekenen dat ze niet aangetrokken kunnen worden door het elektrische veld dat de anode op ze uitoefent (Coulomb kracht). Kortom, doet ie het gewoon niet.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5922 Gepost op: 01 juli 2020, 22:38:19 »
Trouwens zie ik bij een buizenversterker liever een point to point bedrading zoals bij mijn Prima Luna.
Met eindbuizen op een printplaat wil door de warmte en de klacht die op de voetjes komen als buizen vervangen worden de solderingen loskomen.



Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5923 Gepost op: 01 juli 2020, 23:12:02 »
Deze, werkelijk prachtige buizenversterker, geeft alleen een warme klank met de juiste luidsprekers. Wat geeft nu de warme klank? :think:

@ Hififreak, dit is wel een hele mooie versterker hoor, ik hoorde, dat u toch een keer richting de buizen wou? En u was al het één en ander aan het verkopen?

Ik adviseer u deze, heb hem in de Saturn tijd beluisterd en was/ben onder de indruk van deze T.A.C.

Hij zal zeker niet beter klinken, dan de mooie buizen bakken van Paul en René.

T.A.C. V. 60. VINCENT
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1570801987?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Er mag alleen wel wat van de prijs af.

Edit:typo
Denk dat hij bedoeld dat de impedantie van de luidsprekers buizenversterker vriendelijk moeten zijn en het rendement niet al te laag. Het is wel een prachtige versterker om te zien.
Dat vindt ik dan totaal iets anders dan, op sommige luidsprekers klinkt hij warm.

Het een heeft volgens mij, niets met het ander te maken Michael.  ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5924 Gepost op: 02 juli 2020, 08:49:13 »
Denk dat hij bedoeld dat de impedantie van de luidsprekers buizenversterker vriendelijk moeten zijn en het rendement niet al te laag. Het is wel een prachtige versterker om te zien.
Dat vindt ik dan totaal iets anders dan, op sommige luidsprekers klinkt hij warm.

Het een heeft volgens mij, niets met het ander te maken Michael.  ;D
Ik heb met mijn Klipsch wel gemerkt dat het hoog van deze luidsprekers in combinatie met buizen lelijk en hard klinkt. De forumleden die dit jaar bij mij waren kunnen dat bevestigen. Los van het feit dat één van de woofers defect was, vond niemand het geluid van de Klipsch geweldig. Na die meeting mocht ik van Cees zo'n simpel klasse D versterkertje gebruiken. Nadat we mijn buizenversterker los hadden gekoppeld en die klasse D hadden verbonden, viel het kwartje...nu was het hoog gewoon mooi, lekker om naar te luisteren. Dit was natuurlijk wel in combinatie met een hoorn luidspreker (moet je van houden). Paul heeft ook Klipsch luidsprekers staan, maar zijn type Klipsch gaan wel lekker met buizenversterkers. Later werd ik door Be-tweeter er op gewezen dat de impedantie van mijn luidsprekers dit harde lelijke hoog veroorzaken in combinatie met mijn buizenversterkers. Een buizenversterker is in de praktijk niet altijd een match met de speakers die je hebt. Mijn laatste aanschaf, de TSM luidsprekers is het laag weer een probleem in combinatie met mijn buizenversterkers...te wollig, niet strak. Als die verkoper dat bedoeld dan is het niet mijn voorkeur. De bassen worden zeg maar een soort bassoep...niet lekker om naar te luisteren.