Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275220 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5460 Gepost op: 04 januari 2020, 22:53:58 »
Dag Bram,

Ik weet het niet zeker, maar was/is dit een antwoord op mijn vraag of een contra-reactie op die van Hans?


Hans zit in een situatie dat ie de weg zoek is,.En gezien zijn weergave akoestiek ergens wel begrijpelijk.

Gezien zijn uitgave van ±6 rooitjes voor in luisterkamer van pakweg ± 3x3 afm. zou ik ook radeloos worden,dat wel.

Maar ook nog effe 3 of 4 subs daarbij aan te schaffen gaat buiten mijn voorstellings vermogen,ik dus niet begrijpen!

Las toch ergens op een forum jouw uitroep ik ga scheiden! ik dacht toen nog van jouw boxen,naderhand was ik nog bang

van toch niet zijn vrouw!!.je hebt daar dus geen helderheid over gebracht.Dus nogmaals Hans waarvan? kun je ook per

PM meedelen,bram zwijgt als een graf :o

Het voorstellingsvermogen van wie dan ook, doet eventueel resultaat van ondernomen acties door anderen niet, teniet; Ongeacht het wel of niet kunnen begrijpen.

Dat is wat ik ervan zeggen kan.

Groet, Mark
En dat op de late avond ! ;)
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2020, 22:55:35 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5461 Gepost op: 05 januari 2020, 06:09:52 »
Je weet wel de totaal verkeerde gedachte/overtuiging/aanname dat goed laag niet kan in een kleine kamer....want de bas kan niet uitrolle.

Gr. Hans

En als je de deur open doet ?
:rofl:

Inderdaad,ik heb 2 deuren moeten verwijderen om de bassen een uitgang te geven.ze rollen nu door de keuken en gang.

Dus als ik de deuren weer dicht doe krijg je opstoppingen in het laag.

Vergelijk het maar met dat je niet naar het toilet kunt om je darmen te ledigen,dan is toch ook de wens dat er een deurtje

opengaat?

En zo werkt dat ook met bassen,ze moeten wegvloeien en niet tussen 4 wanden blijven hangen.

Dus klinkt een speaker niet dan is dat niet de schuld van de speaker maar van de akoestiek,je kunt dan proberen om de

speaker te verplaatsen,Maar bied dat geen soelaas,dan is er maar 1 oplossing DE DEUR UIT! en vervangen!

Want elke speaker heeft een ander laag,dus andere bas.En ja ik weet ze gaan op pappier allemaal tot 35hz inderdaad

maar dat is op pappier,de realiteit ziet er anders uit toch?

Bekijk ik hier de ruimtes van forumleden hiero dan word de no 1 Hans en de no 2 Mmuets. Dit zijn de ruimtes die je niemand

toewenst toch? :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5462 Gepost op: 05 januari 2020, 10:10:45 »
Misschien iets voor Bram?
Wharfedale E70
€425,-
https://link.marktplaats.nl/m1499338960


Heb ik gehad de E50 en E 30 de E50 zelfs dubbel.Engelse boxen klinken verfijnder als de wat bollige sound uit de usa.

En kwa ervaring Mmuets, ben jij nog lichtjaren verwijderd van mijn ervaring inzake boxen.Trouwens iedereen hiero.

Kweet klinkt een beetje arrogant maar het is niet anders. AMEN ;)
Assumption is the mother of all fuckups  ;D
Die E70 is wel een stuk groter. Met 94 dB 1w/1m geen verkeerde gevoeligheid.
Maar nu ik goed naar het plaatje kijk is dit de E90 en niet de E70, terwijl de advertentie E70 aangeeft.
Ben benieuwd hoe die hoorn tweeter klinkt.


Dit is de E70




« Laatst bewerkt op: 05 januari 2020, 10:20:12 door mmuetst »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5463 Gepost op: 05 januari 2020, 11:01:10 »
Inderdaad,ik heb 2 deuren moeten verwijderen om de bassen een uitgang te geven.ze rollen nu door de keuken en gang.

Dus als ik de deuren weer dicht doe krijg je opstoppingen in het laag.

Vergelijk het maar met dat je niet naar het toilet kunt om je darmen te ledigen,dan is toch ook de wens dat er een deurtje

opengaat?

En zo werkt dat ook met bassen,ze moeten wegvloeien en niet tussen 4 wanden blijven hangen.

Dus klinkt een speaker niet dan is dat niet de schuld van de speaker maar van de akoestiek,je kunt dan proberen om de

speaker te verplaatsen,Maar bied dat geen soelaas,dan is er maar 1 oplossing DE DEUR UIT! en vervangen!

Want elke speaker heeft een ander laag,dus andere bas.En ja ik weet ze gaan op pappier allemaal tot 35hz inderdaad

maar dat is op pappier,de realiteit ziet er anders uit toch?

Bekijk ik hier de ruimtes van forumleden hiero dan word de no 1 Hans en de no 2 Mmuets. Dit zijn de ruimtes die je niemand

toewenst toch? :police:

Serieus ???????? En dan bedoel ik je uitleg over de bas en het weghalen van een deur etc. En dat een bas in een kleine ruimte niet kan ?

Is het niet eerder: Ik (dus jij) heb het nog nooit voor elkaar gekregen om goed laag in een kleine kamer te krijgen ? Dus mijn ervaring etc. Beetje hetzelfde als met je rendement uitspraak. Uiteindelijk benoem je het als een ervaring die je hebt en en kan je niet uitleggen waarom je denkt dat rendement een issue daarbij (je ervaring) is want je bent technisch niet voldoende kundig genoeg (jouw eigenste woorden).

In mijn kleine ruimste staan 4 subs en dit is wat er gebeurt met mijn laag zonder correctie overigens:



Snap je dat ik zeg dat het wel kan ?

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2020, 11:11:50 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5464 Gepost op: 05 januari 2020, 11:06:06 »
Is Bram bij je thuis geweest Hans ?

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5465 Gepost op: 05 januari 2020, 11:39:27 »
Je weet wel de totaal verkeerde gedachte/overtuiging/aanname dat goed laag niet kan in een kleine kamer....want de bas kan niet uitrolle.

Gr. Hans

En als je de deur open doet ?
:rofl:

Inderdaad,ik heb 2 deuren moeten verwijderen om de bassen een uitgang te geven.ze rollen nu door de keuken en gang.

Dus als ik de deuren weer dicht doe krijg je opstoppingen in het laag.

Vergelijk het maar met dat je niet naar het toilet kunt om je darmen te ledigen,dan is toch ook de wens dat er een deurtje

opengaat?

En zo werkt dat ook met bassen,ze moeten wegvloeien en niet tussen 4 wanden blijven hangen.

Dus klinkt een speaker niet dan is dat niet de schuld van de speaker maar van de akoestiek,je kunt dan proberen om de

speaker te verplaatsen,Maar bied dat geen soelaas,dan is er maar 1 oplossing DE DEUR UIT! en vervangen!

Want elke speaker heeft een ander laag,dus andere bas.En ja ik weet ze gaan op pappier allemaal tot 35hz inderdaad

maar dat is op pappier,de realiteit ziet er anders uit toch?

Bekijk ik hier de ruimtes van forumleden hiero dan word de no 1 Hans en de no 2 Mmuets. Dit zijn de ruimtes die je niemand

toewenst toch? :police:

Bram,

Je verhaal gaat enkel op als de deur een onderdeel van het probleem vormt en dat hoeft zeker niet het geval te zijn.

En laten we wel wezen; Als er iemand "hier" gaat voor de best mogelijke weergave, dan is dat Hans. Dat anderen het zich niet op deze wijze wensen is een andere discussie.



@Hans

Mooie respons, ongecorrigeerd al!  :o :claps:

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5466 Gepost op: 05 januari 2020, 12:25:41 »
Dat ziet er keurig uit Hans ! Hoe klonk het toen je de Dutch & Dutch monitoren zonder akoestische aanpassingen en sub-woofers  liet spelen ?

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5467 Gepost op: 05 januari 2020, 12:26:43 »
Dat is inmiddels te lang geleden om daar ook nog maar iets zinnigs over te zeggen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5468 Gepost op: 05 januari 2020, 12:28:12 »
Is Bram bij je thuis geweest Hans ?

Nee....maar in principe is dat ook niet nodig om te weten dat laag prima kan klinken in een kleine ruimte.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5469 Gepost op: 05 januari 2020, 12:42:37 »
Dat is inmiddels te lang geleden om daar ook nog maar iets zinnigs over te zeggen.

Gr. Hans
Toch geen last van een selectief geheugen Hans ?  ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5470 Gepost op: 05 januari 2020, 12:57:59 »

Mmuets,mocht je een wharfedale E serie kopen let wel op de Woofers,de randen zijn geplakt op aleminium,dit plaksel is

zo hard geworden dat het kruimelt.Dat hebben ze allemaal dus als er een spleetje ook maar iets loslaat,en je grijpt niet in

dan heb je kans dat de woofer eruit klapt bij het luid spelen.

Oplossing? nooit helemaal lostrekken! want een woofer centreren is geen kinderwerk.Steeds stukjes van ±5cm losmaken

Dan bisontix met spatel of keukenmesje eronder smeren.Gebruiks regels van bisontix volgen dan heel stevig drukken en vast

zit de boel.Maak op 1 dag een helft van de woofer,en de volgende dag de rest Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5472 Gepost op: 05 januari 2020, 15:32:55 »

Mmuets,mocht je een wharfedale E serie kopen let wel op de Woofers,de randen zijn geplakt op aleminium,dit plaksel is

zo hard geworden dat het kruimelt.Dat hebben ze allemaal dus als er een spleetje ook maar iets loslaat,en je grijpt niet in

dan heb je kans dat de woofer eruit klapt bij het luid spelen.

Oplossing? nooit helemaal lostrekken! want een woofer centreren is geen kinderwerk.Steeds stukjes van ±5cm losmaken

Dan bisontix met spatel of keukenmesje eronder smeren.Gebruiks regels van bisontix volgen dan heel stevig drukken en vast

zit de boel.Maak op 1 dag een helft van de woofer,en de volgende dag de rest Toppie!

Jammer dat je niet even de moeite neemt om op mijn, volgens mij, nette post te reageren.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #5474 Gepost op: 05 januari 2020, 15:48:10 »
Dat is inmiddels te lang geleden om daar ook nog maar iets zinnigs over te zeggen.

Gr. Hans
Toch geen last van een selectief geheugen Hans ?  ;)

Geen idee...maar als jij je nog wat ervaringen van mij kan herinneren dan zal dat toen zeker zo zijn geweest. Ik weet ze in ieder geval niet meer.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software