Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275651 keer)

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4080 Gepost op: 13 december 2017, 10:46:08 »
Want?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4081 Gepost op: 13 december 2017, 10:55:28 »
Geven wel erg weinig laag weer voor zo'n forse speaker.

Zien er wel erg mooi uit.

Gr. Hans
Ik vermoed dat het zogenaamde weinig laag een ontwerpkeuze is van Cabasse, want je vindt dat bij al hun systemen terug. Het gekke is dat ik dat laag bijvoorbeeld helemaal niet mis bij mijn Galiotes. Dat fenomeen vond ik ook al zo apart bij de Needles. Ik heb in het verleden speakers gehad die heel laag gingen (Infinity Q2 en Cambridge TL 200) en een kennis van mij had immens grote JBL systemen (The Baron) die nog lager gingen. We zijn daarna (en met ons nog enkelen) overgegaan op Cabasse Galiotes en ik heb geen van allen ooit horen klagen over een te weinig aan laag. Eén van mijn vrienden heeft nog wel even een Audio Pro B 2-50 subwoofer gehad, maar dat was ook maar van korte duur.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4082 Gepost op: 13 december 2017, 10:56:46 »
Want?
Ik heb deze wijsheid overgenomen. Alleen ging die wijsheid over buizenversterkers en mijn inziens is deze wijsheid dan ook 1:1 op transistorversterkers te gebruiken.

De wijsheid kwam uit het oosten van het land (Enschede)...doet toch geen afbreuk aan de wijsheid ?  ;D

Maar mooie bak...misschien vragen om op te laten sturen ? 

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4083 Gepost op: 13 december 2017, 10:58:47 »
Geven wel erg weinig laag weer voor zo'n forse speaker.

Zien er wel erg mooi uit.

Gr. Hans
Ik vermoed dat het zogenaamde weinig laag een ontwerpkeuze is van Cabasse, want je vindt dat bij al hun systemen terug. Het gekke is dat ik dat laag bijvoorbeeld helemaal niet mis bij mijn Galiotes. Dat fenomeen vond ik ook al zo apart bij de Needles. Ik heb in het verleden speakers gehad die heel laag gingen (Infinity Q2 en Cambridge TL 200) en een kennis van mij had immens grote JBL systemen (The Baron) die nog lager gingen. We zijn daarna (en met ons nog enkelen) overgegaan op Cabasse Galiotes en ik heb geen van allen ooit horen klagen over een te weinig aan laag. Eén van mijn vrienden heeft nog wel even een Audio Pro B 2-50 subwoofer gehad, maar dat was ook maar van korte duur.

Het lijkt mij wel zeker dat ze ervoor gekozen hebben. Iets wat je niet mist is iets wat je niet mist. Maar ik zou het wel missen. Een van de redenen dat ik toch weer voor 2 subs heb gekozen...net even wat extra.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4084 Gepost op: 13 december 2017, 11:06:34 »
Want?
Ik heb deze wijsheid overgenomen. Alleen ging die wijsheid over buizenversterkers en mijn inziens is deze wijsheid dan ook 1:1 op transistorversterkers te gebruiken.

De wijsheid kwam uit het oosten van het land (Enschede)...doet toch geen afbreuk aan de wijsheid ?  ;D

Maar mooie bak...misschien vragen om op te laten sturen ? 

Gr. Hans

Oké, duidelijk. Eén tip toch nog: je moet geen wijsheden uit het oosten geloven. Zoals wij allen weten kwamen de wijzen uit het oosten. Die zijn dáár dus niet meer te vinden, kan ik uit eigen ervaring vertellen.  ;D

Groeten...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4085 Gepost op: 13 december 2017, 11:14:22 »
Geven wel erg weinig laag weer voor zo'n forse speaker.

Zien er wel erg mooi uit.

Gr. Hans
Ik vermoed dat het zogenaamde weinig laag een ontwerpkeuze is van Cabasse, want je vindt dat bij al hun systemen terug. Het gekke is dat ik dat laag bijvoorbeeld helemaal niet mis bij mijn Galiotes. Dat fenomeen vond ik ook al zo apart bij de Needles. Ik heb in het verleden speakers gehad die heel laag gingen (Infinity Q2 en Cambridge TL 200) en een kennis van mij had immens grote JBL systemen (The Baron) die nog lager gingen. We zijn daarna (en met ons nog enkelen) overgegaan op Cabasse Galiotes en ik heb geen van allen ooit horen klagen over een te weinig aan laag. Eén van mijn vrienden heeft nog wel even een Audio Pro B 2-50 subwoofer gehad, maar dat was ook maar van korte duur.

Het lijkt mij wel zeker dat ze ervoor gekozen hebben. Iets wat je niet mist is iets wat je niet mist. Maar ik zou het wel missen. Een van de redenen dat ik toch weer voor 2 subs heb gekozen...net even wat extra.

Gr. Hans
Ja, dat zijn keuzes die je kunt maken. Cabasse heeft overigens wel een behoorlijk aantal subwoofers op de markt gebracht (Etna, Jupiter, Santorin) die je met hun (meestal satelliet) systemen kunt gebruiken. Ik vind het "tegenwoordig" plezierig als het niet afgronddiep gaat, maar ik heb wel graag dat het strak, schoon en ruimtelijk klinkt.
Tja, zo heeft een ieder zijn voorkeuren. Ik zal overigens eens proberen uit te vissen, waarom of Cabasse destijds die keuzes heeft gemaakt.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4086 Gepost op: 13 december 2017, 11:18:13 »
Ik wil ook graag een strak laag en dus ook genoeg. Kan prima samen gaan hoor. ;D

Ieder laag wat niet goed klinkt kan ik missen als kiespijn.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4087 Gepost op: 13 december 2017, 11:21:30 »
Ik wil ook graag een strak laag en dus ook genoeg. Kan prima samen gaan hoor. ;D

Ieder laag wat niet goed klinkt kan ik missen als kiespijn.

Gr. Hans
Niets is zo beroerd als een wollig laag ! Ik klim even in de pen (toetsenbord) en ik ga Cabasse om tekst en uitleg vragen m.b.t. hun ontwerp filosofie !

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4088 Gepost op: 13 december 2017, 11:43:29 »
Voor de aardigheid even een schema met het frequentiebereik van instrumenten opgezocht:
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 11:45:09 door Audiofreak »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4089 Gepost op: 13 december 2017, 11:47:27 »
Ik luister veel harp muziek en orgel. ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4090 Gepost op: 13 december 2017, 11:48:39 »
Speaker welke tot 16Khz gaat is ook voldoende... ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4091 Gepost op: 13 december 2017, 12:22:27 »
Nice....by the way...je moet wel verstand van zaken hebben als je een transistorversterker koopt.

Gr. Hans
;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4092 Gepost op: 13 december 2017, 12:50:46 »
Speaker welke tot 16Khz gaat is ook voldoende... ;D

Gr. Hans

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4093 Gepost op: 13 december 2017, 12:52:52 »
Goeie post Jan !!!!  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #4094 Gepost op: 13 december 2017, 12:53:23 »
Nice....by the way...je moet wel verstand van zaken hebben als je een transistorversterker koopt.

Gr. Hans
;D

 ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.