Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1275337 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3930 Gepost op: 03 december 2017, 17:37:20 »

Als tweede set....................Echt een koopje Toppie!


                                                      https://link.marktplaats.nl/m1231575466
Nu gaf je mij de schuld rotzooi aan te prijzen, je bent zelf geen haar beter! ;D ;)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3931 Gepost op: 03 december 2017, 18:37:58 »
Het laatste uur op Ebay naar vintage JBL luidsprekers zitten kijken en het blijkt dat er de laatste maanden heel veel grote JBL luidsprekersystemen uit de jaren zestig en zeventig worden aangeboden. Speakers die in die tijd onbetaalbaar waren en die nu weliswaar nog voor fikse prijzen van de hand gaan, maar een Olympus systeem bijvoorbeeld, is nu niet meer onbereikbaar.

Jammer genoeg zijn deze speakers te groot voor mijn luisterruimte en door hun gewicht (74 kilo per luidspreker) zou ik ze ook niet in mijn zolder- annex luisterruimte kunnen krijgen. Daarnaast speelt het probleem, dat ze vanuit de States verscheept moeten worden en die transport kosten zijn niet mals.

Tja en zo zal een jeugddroom wel altijd een droom blijven !




« Laatst bewerkt op: 03 december 2017, 18:40:32 door Audiofreak »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3932 Gepost op: 03 december 2017, 18:40:39 »
Je moet toch iets hebben om over te dromen Jan ;D
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3933 Gepost op: 03 december 2017, 18:47:11 »
Je moet toch iets hebben om over te dromen Jan ;D
Je slaat de spijker op zijn kop Peter ! Een mens kan en hoeft ook niet alles te hebben en zoals een neef van mij zo passend zei: "Het gaat er niet om wat je zo nodig moet hebben, maar het gaat erom wat je nodig hebt !".

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3934 Gepost op: 03 december 2017, 18:50:05 »
Ja,en eigenlijk hebben we al genoeg.
Maar nu iets kunnen kopen wat vroeger onbereikbaar was,dat is natuurlijk wel leuk.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3935 Gepost op: 03 december 2017, 19:07:21 »
Ja,en eigenlijk hebben we al genoeg.
Maar nu iets kunnen kopen wat vroeger onbereikbaar was,dat is natuurlijk wel leuk.
Dat is zeker leuk Peter, maar dan moeten de omstandigheden wel meewerken. Het is simpeler om  een mooie draaitafel aan te schaffen, want die draag je de trap nog wel op, maar met twee keer 74 kilo wordt dat toch wel wat lastiger.
De verzendkosten zouden overigens ook nog eens € 578,00 per luidspreker gaan bedragen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3936 Gepost op: 03 december 2017, 19:16:01 »
Moet nog steeds denken aan uitspraken van Jan en Henk betreffende philips speaker (Jan) tweeters klonken niet goed.
En de neerwaardse opmerking van Henk over de voortrap van philips ik meen de AH270 die had hij dan voor een habbekrats
de deur uitgedaan,met andere woorden dat is niks,teminste zo kwam dat over bij mij.

Het feit dat dekkersj aangaf het een leuke voorversterker te vinden, aangezien er ook een goede phonotrap inzat, maakte dat ik hem aan hem geschonken heb. Op dat moment zat ik zelf niet zonder, dus leek me dat het beter dat de voorversterker in een warm nest vertroeteld en gebruikt zou worden i.p.v. op een stapel stofhappend en nog ouders te worden.

Zo zat dat dus en jouw versie is dus compleet onjuist.  Het valt me op dat je in je reacties wel vaker naast de waarheid zit en je negatief uitdrukt.  Wellicht zou je eerst eens moeten verifiëren of het klopt wat je beweert.  Dat is mijn advies en daar mag je je voordeel mee doen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3937 Gepost op: 03 december 2017, 20:48:17 »
Is niet iets wat opvalt, is gewoon zoals Bram post. In en uit principe noem ik dat uitbraken van onzin, maar om Bram zijn gevoelens niet te kwetsen noem ik het nu zwatelen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3938 Gepost op: 04 december 2017, 07:45:08 »
Is niet iets wat opvalt, is gewoon zoals Bram post. In en uit principe noem ik dat uitbraken van onzin, maar om Bram zijn gevoelens niet te kwetsen noem ik het nu zwatelen.

Gr. Hans

Hans dat jij er de pest in hebt omdat ik grote vraagtekens zet bij jouw dutch&dutch aktieve speakers en dan vooral

over het feit dat dutch&dutch de sound heeft aangepast aan jouw smaak is heel ligitiem.

Ik verbaas mij daarover dat speakers van 6000 euro geen voldoening geven in jouw toch relatieve kleine kamer.

En als jij dan ook nog meerdere subs erachter doet en er nadien geen uitspraak volgt wat jij er van vind,dan ga ik denken

is er iets mis? en natuurlijk is die nieuwsgierigheid normaal vind ik.

Ik vind het belangrijker als discussies over nois stoppers etc :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3939 Gepost op: 04 december 2017, 07:54:44 »
M.i. ook een complete misser.  Hans geniet en hij zal zich niet druk maken dat jij daar vraagtekens bij stelt.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3940 Gepost op: 04 december 2017, 08:06:54 »
M.i. ook een complete misser.  Hans geniet en hij zal zich niet druk maken dat jij daar vraagtekens bij stelt.   8)

We zullen zien Henk,de tijd zal het leren.

En inderdaad de volgorde wat jij over de philips verteld zal dichter bij de waarheid zijn,kon het de betreffende uitspraken

niet terugvinden.Dus je krijgt de voordeel van de twijfel.Mijn exuus in deze :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3941 Gepost op: 04 december 2017, 08:13:09 »
Zonder twijfel geaccepteerd.  Dekkers geniet en wat is er mooier dan dat.  Het negatief saldo was destijds meen ik een paar Euro.    ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3942 Gepost op: 04 december 2017, 12:48:26 »
Bram...zoals altijd zit je over bijna alles mis met je veronderstellingen. Het begint ermee dat het mij niet uitmaakt wat jij eventueel vindt van.de D&D speakers.

Ten tweede zijn de speakers niet aangepast aan mijn smaak. Het verbaast me niet dat je dit blijft schrijven...zeker omdat ik al evenveel keer heb aangegeven dat het niet klopt wat je schrijft.

Er is nergens terug te lezen wat ik van mijn opstelling vind ? Oke....zal later vandaag nog eens kijken.

Wat is voor jouw een relatief kleine kamer en waar lees jij dat de.speakers mij geen voldoening geven ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3943 Gepost op: 04 december 2017, 15:07:16 »
Bram...zoals altijd zit je over bijna alles mis met je veronderstellingen. Het begint ermee dat het mij niet uitmaakt wat jij eventueel vindt van.de D&D speakers.

Ten tweede zijn de speakers niet aangepast aan mijn smaak. Het verbaast me niet dat je dit blijft schrijven...zeker omdat ik al evenveel keer heb aangegeven dat het niet klopt wat je schrijft.

Er is nergens terug te lezen wat ik van mijn opstelling vind ? Oke....zal later vandaag nog eens kijken.

Wat is voor jouw een relatief kleine kamer en waar lees jij dat de.speakers mij geen voldoening geven ?

Gr. Hans

Brammetje gaat dat sjekken,ik ben toch niet gek?  :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3944 Gepost op: 04 december 2017, 15:10:11 »
Nou...?

Ben jij aan het bieden op deze fraaie platendraaiert, Bram? Mooi ding, prima prijs lijkt mij.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m1230510017-denon-dp-47f.html

Groeten...