Auteur Topic: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.  (gelezen 1284948 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3510 Gepost op: 22 april 2017, 13:08:21 »
Al die onzin die Bram neerpent, ik denk dat zijn gehoor er niet beter op wordt. Dit is een mooie aanbieding, klank niet goed? andere erin.
https://www.marktplaats.nl/a/diversen/zorg-verpleegmiddelen-en-hulpmiddelen/m1157455939-gehoorapparaten.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=19
Kunnen ze er ook een subwoofer bij leveren ? Graag een ringleiding erbij en één van de nieuwste DAC's die deze oorbellen aanstuurt ! Klangmäßig moet dit Affengeil willen klinken !!!  :rofl: (excuus voor deze onzin, maar ik kon het even niet laten)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3511 Gepost op: 22 april 2017, 15:09:28 »
Iconen uit vervlogen tijden ! Deze (voor die tijd revolutionaire) Braun L 80 luidsprekers zijn voorzien van een Leak (sandwich) woofer en een Stanley Kelly DK 30 hoorn/bandluidspreker en ze werden gebouwd van 1963 tot 1967. In die tijd bestond er ook een Decca London Ribbon hoorn/bandluidspreker. De heer van den Endenburg uit Haarlem bouwde in de jaren zestig de Engasound 3KF. Deze luidspreker was in aanvankelijk uitgerust met een Ionofane plasmatweeter en daarna met de Kelly Ribbon.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1154796039-braun-l-80.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=4

Ik heb deze post niet zo zeer geplaatst als mooie aanbieding, maar meer om het (zeker voor die tijd) aparte ontwerp.

« Laatst bewerkt op: 22 april 2017, 15:23:28 door Audiofreak »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3512 Gepost op: 22 april 2017, 15:57:08 »
Ik ben wel eens bij hem geweest.
Aardige kerel met kennis van (vintage) zaken.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3513 Gepost op: 22 april 2017, 18:49:36 »
Ik ben wel eens bij hem geweest.
Aardige kerel met kennis van (vintage) zaken.
Dat is dan wel een poos geleden Kees, want voor zover ik weet is hij al jaren geleden overleden.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3514 Gepost op: 22 april 2017, 22:32:50 »
Ik bedoel de man van de MP advertentie .
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3515 Gepost op: 23 april 2017, 09:55:53 »
Ik bedoel de man van de MP advertentie .
O.k. Kees  ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3516 Gepost op: 24 april 2017, 11:28:03 »
De standaard cdspeler is uitgediend het nieuwe toverwoord heet dac daar kom je niet omheen.En natuurlijk heb je nog wat aan het loopwerk maar de ingebouwde dac's zijn gewoonweg klangmatig uitgediend dat zijn de feiten.
De cd-speler heeft voor een grote groep liefhebbers totaal nog niet afgedaan, evenals de draaitafel.  Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt.

De nieuwere dac's die eraan komen in de naaste toekomst klinken zo hemels mooi dat je de platenspeler heel rap dumpt. En let wel! brammetje verkondigd dat hier en nu!! :police:
Nee hoor. Het is je wellicht ontgaan maar een draaitafel gebruik je voor zwart goud en daar kan een dac niets mee. 

Je mag in het hier en nu veel verkondigen maar kom eens met iets vernieuwends i.p.v. een Beresford als de ontdekking van 2017 te zien terwijl die al meer dan tien jaar op de markt is en door velen al jaren gebruikt wordt.
Een voorbeeld daarvan zijn al de dragonfly's van audioqest en die heb je al voor nog geen 100 euro. Alleen jongens, de meesten van jullie hebben dat nog niet door.
Jij had blijkbaar nog niet door dat de Dragonfly al sinds 2012 op de markt is.  Klinkt allemaal een heel beetje alsof jij het zwarte garen uitgevonden hebt, terwijl het witte er toch al zo’n dikke eeuw was.

Er komen binnenkort dac'jes op de markt van nog geen 50 euro'tjes!
Ik heb het dus niet over alle dac's die ingebouwd zijn in HT versterkers,dat is allemaal ouwe achterhaalde troep. ???
Sorry Bram, weer zo’n onwetendheid.  In die prijsklasse zijn er al jaren dac-jes.  Ebay en andere sites staan er vol mee. Een HT-bak van een paar jaar is zeker geen achterhaalde troep.  Grote kans dat het uiterlijk van een recent exemplaar er wat gelikter uit ziet maar verder is er weinig nieuws onder de zon.

In het hier en nu heb je wellicht voor jezelf de noviteiten gepresenteerd maar in alle bescheidenheid merk ik op dat het naast veel oud nieuws ook nog heel veel onzinnige informatie betreft. 

Dit is mijn oordeel en daar mag je het mee doen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3517 Gepost op: 24 april 2017, 13:26:58 »
+1

Werkelijk geen speld tussen te krijgen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3518 Gepost op: 24 april 2017, 14:04:03 »
De standaard cdspeler is uitgediend het nieuwe toverwoord heet dac daar kom je niet omheen.En natuurlijk heb je nog wat aan het loopwerk maar de ingebouwde dac's zijn gewoonweg klangmatig uitgediend dat zijn de feiten.
De cd-speler heeft voor een grote groep liefhebbers totaal nog niet afgedaan, evenals de draaitafel.  Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt.

De nieuwere dac's die eraan komen in de naaste toekomst klinken zo hemels mooi dat je de platenspeler heel rap dumpt. En let wel! brammetje verkondigd dat hier en nu!! :police:
Nee hoor. Het is je wellicht ontgaan maar een draaitafel gebruik je voor zwart goud en daar kan een dac niets mee. 

Je mag in het hier en nu veel verkondigen maar kom eens met iets vernieuwends i.p.v. een Beresford als de ontdekking van 2017 te zien terwijl die al meer dan tien jaar op de markt is en door velen al jaren gebruikt wordt.
Een voorbeeld daarvan zijn al de dragonfly's van audioqest en die heb je al voor nog geen 100 euro. Alleen jongens, de meesten van jullie hebben dat nog niet door.
Jij had blijkbaar nog niet door dat de Dragonfly al sinds 2012 op de markt is.  Klinkt allemaal een heel beetje alsof jij het zwarte garen uitgevonden hebt, terwijl het witte er toch al zo’n dikke eeuw was.

Er komen binnenkort dac'jes op de markt van nog geen 50 euro'tjes!
Ik heb het dus niet over alle dac's die ingebouwd zijn in HT versterkers,dat is allemaal ouwe achterhaalde troep. ???
Sorry Bram, weer zo’n onwetendheid.  In die prijsklasse zijn er al jaren dac-jes.  Ebay en andere sites staan er vol mee. Een HT-bak van een paar jaar is zeker geen achterhaalde troep.  Grote kans dat het uiterlijk van een recent exemplaar er wat gelikter uit ziet maar verder is er weinig nieuws onder de zon.

In het hier en nu heb je wellicht voor jezelf de noviteiten gepresenteerd maar in alle bescheidenheid merk ik op dat het naast veel oud nieuws ook nog heel veel onzinnige informatie betreft. 

Dit is mijn oordeel en daar mag je het mee doen.   ;)

Heb het wel over de dragonfy's black en red en niet over de dragonfly 1.2, die jij erbij haalt,en dat is overjarige troep zo

rap gaat dat Henk :love:

En mijn voorspellingen zijn dan dat alle dac's van voor 2016 verouderd zijn klangmatig dan.En inderdaad houd dat ook in

dat voorversterkers dat ook zijn.Jij hebt mij niet horen zeggen dat de beresford 7530 het ultieme is.Want vergeleken

bij een chord of een black 1.5 trekt ie aan het kortse eind zo is het en niet anders.

Maar dat houd ook in dat alle voorversterkers met dac's van voor 2015/2016 hun tijd hebben gehad klangmatig gezien

Om even een voorbeeld te geven,het loont zich niet om een dure preamp aan te schaffen,want die kan na 1jr klangmatig al

gepasseerd zijn door een dac'je van 50 euro :'(

Dusss vanaf dit jr en de daarop volgende jaren krijg je het ultieme in de weergave van geluid,en dat gelukkig voor heel

weinig centen,is dat dan geen revolutie!!!! Smashfreak

Wie dat weer niet geloofd schaf je dan een black 1.5 aan voor 99 euro,sluit je hooftelefoon van 100 euro maar aan op YouTube

dan klinkt dat beter als dat je een hfdtelefoon aanschaft van 500 of 1000 euro,thats the way it is.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3519 Gepost op: 24 april 2017, 14:30:36 »
Heb het wel over de dragonfy's black en red en niet over de dragonfly 1.2, die jij erbij haalt,en dat is overjarige troep zo rap gaat dat Henk :love:

Van tijd tot tijd brengt men iets nieuws uit.  Je gelooft toch niet dat die eerstgenoemde zwarte achterhaald is.  Marketing meneer.  Voor een paar tientjes meer krijg je iets dat hetzelfde doet en dat levert meer op voor de producent.  Het verschil is enkel de kleur, het type IC en de prijs.  Meer niet maar bewijs maar dat ik ernaast zit.

En mijn voorspellingen zijn dan dat alle dac's van voor 2016 verouderd zijn klangmatig dan. En inderdaad houd dat ook in dat voorversterkers dat ook zijn.

Jobramda, geen voorspellingen doen.  Je krijgt er een lange neus van en in technisch opzicht is het gewoon een onzinnige opmerking.  Goede versterkers worden er al heel lang geproduceerd.  Neem nou die HK van jou want dat is volgens jou toch een topding?  Ja toch? Of niet? Snap je ‘m?

Jij hebt mij niet horen zeggen dat de beresford 7530 het ultieme is. Want vergeleken bij een chord of een black 1.5 trekt ie aan het kortse eind zo is het en niet anders.

Heb ik nergens beweerd Bram.  M.b.t. het kortste eind: Bewijs het maar.


Maar dat houd ook in dat alle voorversterkers met dac's van voor 2015/2016 hun tijd hebben gehad klangmatig gezien …………………

Absoluut niet.  Mijn Angstrom kan klankmatig meekomen met het huidige spul.  Slechts qua aansluitmogelijkheden is hij beperkt.

Wie dat weer niet geloofd schaf je dan een black 1.5 aan voor 99 euro,sluit je hooftelefoon van 100 euro maar aan op YouTube dan klinkt dat beter als dat je een hfdtelefoon aanschaft van 500 of 1000 euro,thats the way it is.

Ik geloof je niet.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3520 Gepost op: 24 april 2017, 15:20:21 »

Neen ik snap niet wat je met HK bedoeld Henk,harman kardon mischien?die bezit ik niet.

En of jij mij nu geloofd of niet de tijd zal het leren :afro:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3521 Gepost op: 24 april 2017, 15:44:44 »
Wie dat weer niet geloofd schaf je dan een black 1.5 aan voor 99 euro,sluit je hooftelefoon van 100 euro maar aan op YouTube

dan klinkt dat beter als dat je een hfdtelefoon aanschaft van 500 of 1000 euro,thats the way it is.

Heb je dit zelf zo getest ? Welke hoofdtelefoon heb je hiervoor gebruikt ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3522 Gepost op: 24 april 2017, 15:45:40 »

 
Wie dat weer niet geloofd schaf je dan een black 1.5 aan voor 99 euro,sluit je hooftelefoon van 100 euro maar aan op YouTube

dan klinkt dat beter als dat je een hfdtelefoon aanschaft van 500 of 1000 euro,thats the way it is.

Hahaha je stopt aan één kant bagger in een DAC en aan de andere kant sluit je een goedkope hoofdtelefoon aan en je hebt het beste geluid van de wereld....... man man man, hoe kun je het bedenken!?
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3523 Gepost op: 24 april 2017, 15:59:58 »

Neen ik snap niet wat je met HK bedoeld Henk,harman kardon mischien?die bezit ik niet.

En of jij mij nu geloofd of niet de tijd zal het leren :afro:

Jij had toch een HK die je überklanken toedichtte.

Soms komt wijsheid met de jaren maar bij sommigen nooit.  De bovenstaande opmerkingen en reacties geven blijk van weinig verhelderende inzichten en gebrek aan kennis hoe het werkelijk zit.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.518
  • Lid van de Adam's family
Re: Mooie aanbiedingen Marktplaats, Ebay enz.
« Reactie #3524 Gepost op: 24 april 2017, 16:37:04 »
Wie dat weer niet geloofd schaf je dan een black 1.5 aan voor 99 euro,sluit je hooftelefoon van 100 euro maar aan op YouTube

dan klinkt dat beter als dat je een hfdtelefoon aanschaft van 500 of 1000 euro,thats the way it is.

Heb je dit zelf zo getest ? Welke hoofdtelefoon heb je hiervoor gebruikt ?

Gr. Hans

Senheisser schat ik zo in..... zijn er nog meer merken dan?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200